Hcg 51 000, mutta ultra epäselvä...??? Voiko olla kohdunulkoinen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Junnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Junnu

Jäsen
29.01.2007
141
0
16
Eli lyhyesti; IVF -tuoresiirtona 2 siirrettiin ja nyt pitäisi olla viikkoja 8+1. 2 viikkoa sitten eka ultra, joka oli hyvin epäselvä; ruskuaispussi löytyi ja "jotain (3 mm) sen sisällä, muttei sykettä näkynyt. Viikkoja tuolloin 6+5. Lääkäri sanoi että varaudu myös ikävämpään uutiseen ja viikon kuluttua (nyt tiistaina) takaisin ultraan. No, ruskuaispussi edelleen istukan etuseinämässä kiinni, mutta lääkäri ei oikein löytänyt mitään "selvää sisältä eikä osannut sanoa näkyykö syke ruskuaispussin sisältä vai ei...itse heitin kirveen kaivoon ja olin jo 100% varma että raskaus on lopahtanut kesken. Takana yksi tuulimunaraskaus ja yksi onnistunut raskaus IVF -hoidoilla, joten itsekin olen noita ultrakuvia jonkunverran aiemmin katsellut.
Lääkäri sanoi että todennäköistä on, että on keskeytynyt, mutta mene vielä hcg -kokeisiin ja takaisin ultraan ensi keskiviikkona. Tänään soitin verikokeiden tulokset (otettiin tiistaina ja tänäaamuna): 44 700 ja 51 000!!!!! Hoitaja sanoi että oikein hienosti lukemat nousevat ja minä siihen että no enhän mä kai enää oo ees raskaana että miten tää voi olla mahdollista...????

Onko kellään kokemusta vastaavasta?? Että ultrassa ei vielä selvää kuvaa, viikkoja viime ultrassa siis 7+5. Mietin myös, kun kerran 2 siirrettiin jos toinen onkin munanjohtimessa, ts. kohdunulkoinen?? Mitään mainittavia raskausoireita ei tässä raskaudessa myöskään ole ollut, ei toisaalta myöskään toispuolista kipua kohdunulkoista ajatellen.

En edes uskalla uskoa että olisin normaalisti raskaana, niin olen jo sen toivon heittänyt....

Mitä ihmettä tämä oikein on???

Mulla diagnosoitiin aluksi spontaani km vkolla 7, silloin hcg n. 1000. Sen jälkeen ei lähtenytkään tarpeeksi nopeasti laskemaan, joten se olikin kohdun ulkoinen. Mutta missään vaiheessa hcg ei ollut yli 1000. Kuulostaa niin hurjalta sun lukemat, että en tiedä voiko olla ku, mutta käisttääkseni tuulimunaraskaus voi antaa yhtä korkeita hcg-lukemia, kuin normaali raskaus. Toivotaan, että sulla on sittenkin normaali raskaus!

Junnu, miten sulle lopulta kävi? Hurjalta kuulostaa munkin mielestä noi sun hcg-lukemat. Mulla epäillään nyt kohdunulkoista, koska varhaisultrassa rv 6+1 kohdusta ei löytynyt mitään. Hcg oli eilen 348, perjantaina otetaan uusi verikoe.

Tämä raskaus päättyi lääkkeelliseen tyhjennykseen...eli lopullisen "niitin" sain muutama päivä noiden hcg -kokeiden jälkeen; raskaus oli mennyt kesken n. viikolla 5-6, alkio oli pienenpieni, n. 3 mm eikä ollut jaksanut jatkaa. Kävin vielä päivää ennen ultraa yhdessä verikokeessa ja tulos oli 54800, eli edelleen nousussa. Lääkäri sanoi että koska raskausmateriaali ei ollut tullut ulos, niin siksi istukka jatkaa toimintaansa ja hcg -luvut nousivat. Jos raskaus olisi ollut normaalisti etenevä, hcg -luvun olisi pitänyt kuulemma nousta paljon nopeammin. Kohdunulkoisessa hcg -luvut ovat kuulemma pienemmät.
Voimia Sini tuhannesti kokeisiisi ja tulevaan!! :hug: :hug: :hug:

Yhteistyössä