Hae Anna.fi-sivustolta

HCG arvo

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä minä vain, 01.11.2005.

1. minä vain Vierailija

Heipä hei,

olen yrittänyt löytää viitearvoja HCG;lle, mutta en vain ole mistään löytänyt. Eli siis mikä tuon pitäisi olla ja mitä tarkoittaa jos on korkea?

Meillä otettiin veritesti kaksi viikkoa siirrosta ja tuolloin arvoni oli 769. Eräs kaverini muisteli, että arvon pitäisi olla yli 400, jotta on raskaana, mutta onko tuo totta?

Meille siirrettiin kaksi alkiota, joten onko tuo jo korkea arvo, eli voisiko olla tulossa kaksoset?

Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku osaa vastata edes johonkin :)

2. HCG Vierailija

http://metku.net/~pesu/faq.html

Tältä sivulta löytyy taulukko viitearvoista. Mitä lääkärisi sanoi tuosta luvusta? Olen kuullut, että kaksoisraskauksissa lukema olisi reilusti tuhansissa mutta enpä teidä sitten tarkemmin. Kannattaa kysyä lääkäriltä.

3. Taru Vierailija

Onneksi olkoon! Vaikuttaa siltä, että olet selkeästi raskaana. Minulla oli arvo keskenmenoon päättyneessä raskaudessa pari viikkoa siirrosta muistaakseni hiukan alle 50. Jos olisi ollut yli 50, olisi heti varattu ultra, mutta nyt seurattiin vielä viikko, jolloin arvo oli noussut 500:n.

4. minä vain Vierailija

Kiitokset vastauksista. Tuntuu edelleen niin oudolta, kun oikeestaan mitään oireita ei ole ja kun välillä etoo, niin senkin laitan mielikuvituksen piikkiin. Okei olen mä vähän väsyneempi ja vessassa saa ravata koko ajan. Mutta kuitenkin tätä on niin vaikea uskoa (meillä 3 vuotta yritystä takana, yksi IVF tuoresiirto ja tämä 1. PAS). Tein jopa raskaustestin toissapäivänä uudestaan vain varmistaakseni että olen vielä raskaana :)

Nyt siis 5+4

5. Iida Vierailija

Moi!!!! hcg arvo pitää olla yli 50 niin on raskaana!!!!!näin mulle kerrottiin kun soittelin omaa tulosta!!!

6. tutteri Vierailija

Tein elokuun lopulla positiivisen testin, menkat silloin viikon myöhässä. Seuraavana päivänä hcg arvo oli 476, siitä kahden päivän päästä 988, viikon päästä positiivisesta raskaustestistä arvo oli 3390 ja vielä viikko eteenpäin 8917. Ultrassa ei kuitenkaan näkynyt muuta kuin ruskuaispussi lapsivesineen ja tuulimuna kaavittiin viikolla kahdeksan. hcg arvo pysyi koholla vielä pitkään kaavinnan jälkeen. Pelkästään hcg arvon perusteella ei voi varmuudella tietää onko todella raskaana ja noi arvot on hyvin henkilökohtaisia.

Toivotaan että olet raskaana ja pienenä vinkkinä, olin itse tulla hulluksi kun tuijotin noita arvoja...

7. Nannanen Vierailija

Kyselin verikokeeni tuloksesta tänään sairaanhoitajalta ja arvoni olivat alle 5(3pv sitten otettu testi)....5pv sitten sain kuityenkin kahdesta raskaustestistä selkeät viivat,eli olisin raskaana??mikä vialla??:(menkat ollu aina epäsäännölliset eli tarkkaan en osaa sanoa millon menkkojen olisi pitänyt alkaa...viimeiset menkat alkaneet 3.1

8. Mini Vierailija

Hei Nannanen,

Kysymyksestäsi on jo kulunut aikaa joten ehkä oletkin jo löytänyt vastauksen. Jos et, kannattaa mennä uudelleen verikokeeseen ja jos arvo on edelleen kovin matala, myös ultraääneen, niin asia selviää.

Hcg 5 voi tarkoittaa kahta asiaa: joko raskaus on aivan alussa, alkio on vasta kiinnittynyt ja aloittanut erittää istukkahormonia (hcg). Tai sitten alkio kiinnittyi ja hormonia alkoi erittymään, mutta kyseessä olikin tyhjä sikiöpussi eli alkio on surkastunut pois jo ihan alussa. Hormonijäämiä on vain vielä elimistössäsi jäljellä.

t. Mini

9. Pelästynyt Vierailija

Ajattelin käydä kirjoitamassa tänne omat kokemukseni, sillä hain keskustelusta apua huhtikuussa. Meillä HCG oli vain 80 sinä päivänä, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa eli 15. päivänä irrotuspiikistä. Takana Menopur & Pregnyl -hoito. Sairaanhoitaja kommentoi, että arvo on liian pieni, mutta varasimme varmuuden vuoksi ajan ultraan viikolle 7. Ja niin vaan kaikki oli hyvin - samoin vastikään tehdyssä np-ultrassa.

10. Amatöörejä Vierailija

Onpa ollut amatööri hoitaja. Raskaus katsotaan alkaneeksi ihan kunnolla ja virallisesti, kun hcg on >50. Eli tuo 80 on ihan ok arvo.

11. ldfksl Vierailija

Minulla aikanaan hcg arvo oli 59 ja kaikki oli o.k.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri