HCG arvot

  • Viestiketjun aloittaja toivo
  • Ensimmäinen viesti
toivo
Olin tänään verikokeessa ja tulosten mukaan veressä on vähän raskaushormonia, hcg arvo 25 eli kuitenkin todella alhainen. Onko kellään näin alhaisista lukemista huolimatta raskaus jatkunut ja edennyt mallikkaasti? Minä epäilen pahinta.
 
...
Ensimmäisestä raskaudesta en muista paljonko HCG oli..

Mulla veteli HCG arvot yli 11 tuhatta vaikka oli tuulimuna toisessa raskaudessa..
Lääkäri sanoi, että plussaa ainakun tulos on yli 5.

ja tästä kolmannesta en ole edes sitä verestä mittauttanut. Pitäisi ensi kuussa lopputuloksen tulla maailmaan ;-)
 
Elsa
Hei!

Riippuu tosiaan ihan siitä minä päivänä testi tehtiin. Mulla on tällä kertaa ekassa testissä arvo 20 ja toisessa neljän päivän kuluttua 204. Edelleen jatkuu, vaikka en tosin vielä tiedä mitä tuolla masussa on. Voihan aina olla tuulimuna. Joskus hedelmöittymisestä ei voi tietää tarkkaa päivää, joten testi kannattaa tosiaan tehdä uudelleen muutaman päivän päästä. Joskus tietenkin on valitettavasti kyseessä ihan varhaisessa vaiheessa tapahtunut keskenmeno, ts. alkoi on vain yrittänyt kiinnittyä (mullekin tapahtunut muutaman kerran), mutta sitäkään ei voi tietää kuin odottamalla...

Tsemppiä piinaan!!! Ja onnea!
 
juu
Riippuu millä viikolla olet. Voi jatkua ihan normaali raskaus jos vaikka olet todella alussa. Itselläni arvo oli 22 ja silloin ei vielä ollut menkatkaan myöhässä. Nyt olen 25+4:)
 
alkup.
Kiitos vastauksista.

Kyseessä oli ensimmäinen testi eli noin 14-16 päivää hedelmöittymisestä. Menen kontrolliin ensi viikolla. Täytyy vain odotella mitä tuleman pitää.
 
infotar
Väestöliitossa siirrosta laskettuna 14.-16. päivänä tehdyn verikokeen raja-arvo on 10. Eli jos Hcg-arvo on alle sen, luetaan verikoe negatiiviseksi = ei raskaana. Jos arvo ylittää kymmenen, oletan että tilannetta seurataan.HCG-arvon pitäisi nousta todella huimasti seuraavina päivinä ja jollei näin käy, jotain on pielessä. Maallikon järjelläni silloin on varmaan kiinnittyminen tapahtunut mutta se on mennyt heti kesken ja hormoniarvot vaan seuraavat hitaasti perässä. Tällaisia lyhyitä raskauksia ja keskenmenojahan tapahtuu naisilla varmasti todella paljon niin ettei nainen edes tiedä olleensa lyhyen hetkosen raskaana.
En tiedä kuinka pian uusi verikoe tehdään, sillä itselläni tuo maaginen 10 ei ole täyttynyt.
Onnea matkaan ja kärsivällisyyttä odottamiseen.
 
hmph
Toivottavasti arvo on hyvin noussut:) Mulla oli tässä raskaudessa tasan 4+0 126, 4+3 528 ja 6+1 yli 65 000... Mulla tuo nousu on ollut vielä hiukan normaaliakin nopeampaa, normaalisti tuplaantuu joka toinen/joka kolmas päivä. Ja tuo on niin yksilöllistä, että ihan varmasti kaikki voi olla oikein hyvin teilläkin! Tulethan kertomaan mitä uusintatestin arvo oli?
 
kiitti!
Tietääkö joku neuvoa herkimmän testin? Testasin hätäisenä 4 pvä. liian aikasin, kun oireet niin voimakkaat, tulos täysin nega. Ajattelin testata aikaisintaan 2 päivän kuluttua uudelleen.
Entä onko kokemusta teillä että on liian aikasin tullut testattua ja tulos on muuttunut plussaksi???
 
33+0
Mulla oli arvo 25 pari viikkoa pari viikkoa hedelmöittymisen jälkeen ja nyt pusketaan 33+:) Eli onnea!

Herkin testi on acon10 jota voi tilata netistä. Laita hakusanaksi acon10.
 
lupu76
Entä tietääkö joku nouseeko hcg arvot hitaammin/nopeammin esim. ivf hoidossa alkaneessa raskaudessa? ? Vaikuttaako lääkkeet tulokseen jos tekee testin liian aikasin muutaman päivän, jos niin mihin suuntaan?
 

Yhteistyössä