Hcg nousee mutta kohtu tyhjä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mouse77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mouse77

Uusi jäsen
04.11.2008
13
0
1
Hei!
Haluaisin kuulla kokemuksia tällaisesta raastavasta tilanteesta mikä meillä on nyt käynnissä.
Meille tehtiin IVF kolmisen viikkoa sitten. Raskausviikkoja minulla oli nyt ehkä 6+jotain. Hcg lähti alkuun matalalta ja hitaasti nousuun. Puolitoista viikkoa sitten minulla alkoi vuoto, joka muistutti ihan normaaleja kuukautisia. Oletin että keskenhän se meni. Jokatapauksessa HCG nousee edelleen. Viime torstaina olin ultrassa jossa todettiin kohtu tyhjäksi eikä merkkejä kohdunulkoisesta, HCG 282. Eilen maanantaina oli taas verikoe ja HCG noussut vaan. Nyt 950. Taas ultra ja edelleen kohtu tyhjä, ei merkkejä kohdunulkoisesta. Keskiviikkona on uusi verikoe ja jos edelleen noussut niin sen jälkeen todennäköisesti sairaalaan.
Tilanne on todella ahdista ja olen peloissani. Miten voikaan olla näin epävarmaa?
Haluaisinkin kuulla onko kellään kokemusta tällaisesta?

Hei Mouse,

Mulla nousi samaan tahtiin tuo HCG viime vuoden syksynä ja se oli sitten kohdunulkoinen munatorvessa. :'(
Lääkäri sanoi meille, että on mahdollista olla kohdunulkoinen "piilossa", niin, ettei sitä näe muuta kuin tietystä kulmasta...

Toivottavasti selviää mahdollisimman pian ja kaikki on kuitenkin kohdallasi hyvin. d:)b

Voimia :hug:

kohdunulkoinen raskaus vaikka oli torvet poistettu. Kannattaa tiheäesti seurata ja tietääkseni on mahdollista hoitaa ilman leikkausta metotreksaatilla mutta sitten tulee raskautumiskielto hetkeksi aikaa.

VOIMIA :hug:

On pakko kommentoida ap:lle (joskaan tarinani ei ole mikään mukava). Ollessani vuonna 2006 naistentautien polilla ihan "normaalin" keskenmenon vuoksi juttelin parisen tuntia odotusaulassa naisen kanssa, jolla aivan vastaava tilanne. Hän oli käynyt hcg:n seurannassa parisen viikkoa, tuubissa ei ollut "varjostumaa" (joka on usein ku raskaudessa), kohdussa ei ollut mitään. Koko naistenklinikka oli ihmettelemässä tätä ja naiselle tehtiin perusteellinen kuvaus (en tiedä, oliko siis magneettikuvaus tms). Dopplerlaitteella myös alkion syke löytyi!! Lopulta alkio löytyi kohdunkaulasta, kukaan ei tiedä miten se oli sinne mennyt ja kuulemma näitä tapauksia on vain muutama vuositasolla koko Suomessa.

En tiedä, miten asia lopulta hoidettiin, menin itse tutkimushuoneeseen hänen jälkeensä, mutta hän ehti kuulumisensa kertoa ennen. Hän oli tullut raskaaksi lapsettomuushoitojen avulla, hoitomuodosta ei tainnut olla puhetta.

On tämä niin persiistä joskus.. :headwall:

Yhteistyössä