HCG pitoisuudesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelevä

Vieras
Näin lukee Mammaksin herkän raskaustestin ohjeessa

"Istukkagonadotropiini (hCG) on virtsaan erittyvä hormoni jota istukka alkaa tuottaa pian hedelmöittymisen jälkeen. Raskaustestissä on vastaainetta joka reagoi hormonin kanssa. HCG voidaan havaita virtsasta niinkin pian kuin 6-15 päivää hedelmöittymisen jälkeen. HCG-pitoisuus on 5-50 mIU/ml viikon päästä hedelmöittymisestä ja saavuttaa n. 100 mIU/ml aikana jolloin kuukautisten pitäisi alkaa ja on 100 000-200 000 mIU/ml ensimmäisen raskauskolmanneksen lopulla. "

Miten HCG pitoisuus muka voi olla 100 mIU/ml kun kuukautisten pitäisi alkaa kun mulla näytti 25 mIU/ml pitoinen testi negaa sinä päivänä? Luulin sitten etten ole raskaana ja kun seuraavan kerran testin tein olin 7 viikolla. Näkyyköhän mulla hitaasti se hormoni virtsaan? Ja testin sanottiin olevan herkkä.

Jos on herkkä raskaustesti jonka pitoisuus on 10 mIU/ml niin näyttääkö se välttämättä vielä mitään ennen kuukautisia vaikka sen sanotaan olevan herkkä?

Tervetuloaa hitaasti hormoontuvien joukkoon... :) Mäkin tein noita "tosi" herkkiä testejä vaiks kuis monta ja sain negaa tais haamua..Ja kas kummaa sit ku plussasin oikeesti olin jo myös jossain 7 viikon tienoilla...Kai se on vaan niin henkilöstä kiinni, toiset plussa jo viikkoo ennen oletettuja menkkoja ja toiset tosi myöhään..Mulla sen hormonin näkyminen virtsassa oli jostain syystä hemmetin hidasta ja sen takia meni nii myöhäseks plussaaminen..

minullakin näkyi plussa testissä vasta 8pvää sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa. Tein testin kun oli 4pvää myöhässä ja oli nega. Se on tapauskohtaista ja jokaisen elimistö erilainen. Tottakai.

oletteko ihan varmoja ovulaation ajankohdasta? Joskushan ovulaatio on voinut olla myöhässä, näin ollen testin ei kuuluisikaan näyttää plussaa ennen kuin tarpeeksi aikaa on kulunut? Ja jos raskaus ei olisi alkanut, olisi kierrosta puolestaan tullut pidempi.

oletteko ihan varmoja ovulaation ajankohdasta? Joskushan ovulaatio on voinut olla myöhässä, näin ollen testin ei kuuluisikaan näyttää plussaa ennen kuin tarpeeksi aikaa on kulunut? Ja jos raskaus ei olisi alkanut, olisi kierrosta puolestaan tullut pidempi.

Tiesin silloin hedelmöityksen kuukautisten perusteella ja kun 2 viikkoa hedelmöityksestä tein testin ei näyttänyt mitään. Ultrassakin sanoivat että hedelmöitys on ihan siihen päivään osunut kuin epäilinkin, mutta kai se hormoni sitten nousi hitaasti. :(

Viimeksi muokattu:
Tervetuloaa hitaasti hormoontuvien joukkoon... :) Mäkin tein noita "tosi" herkkiä testejä vaiks kuis monta ja sain negaa tais haamua..Ja kas kummaa sit ku plussasin oikeesti olin jo myös jossain 7 viikon tienoilla...Kai se on vaan niin henkilöstä kiinni, toiset plussa jo viikkoo ennen oletettuja menkkoja ja toiset tosi myöhään..Mulla sen hormonin näkyminen virtsassa oli jostain syystä hemmetin hidasta ja sen takia meni nii myöhäseks plussaaminen..

täällä kans ollaan odotettu menkkoja, viimeks ollut 6 viikkoa ja 4 päivää sitten. teste3jä tehnyt viimeviikolla ja negaa näyttänyt. nyt maanantaina kuitenki tein testin, ja parinminuutin testin tekemisen jälkeen ilmestynyt viiva,joka tummuu ajan myötä tosi selkeeksi.
tässä onki nyt kysymys, oonko raskaana vaikka testi noin onki näyttänyt?
tänää otettii verikoe testi, pitäskö mulla jo näkyä se hcgpitoisuus ja kuinka paljon ?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä