hedelmöitys ajankohdasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P-87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

P-87

Vieras
Olen raskaana rv 21+4. Lapsi on hyvin toivottu minulle ja uudelle miehelleni. Raskauttani kuitenkin varjostaa epätietoisuus hedelmöittymis ajankohdasta. Olin yhdynnässä exäni kanssa 9.12., josta lähtien olen ollut tämän uuden miehen kanssa tiiviisti. Ekassa ultrassa 20.2. raskausviikoksi saatiin rv 9+3. Kuitenkin viikon 12 ultrassa 7.3. sikiö vastasi 4 päivää vanhempaa eli viikoiksi saatiin tuolloin rv 12+1, joka sopii oikein hyvin oletettavaan hedelmöittymis ajankohtaan 26.12. Kuukautisiani en muista, mutta viikon 12 ultra osoittaa että ne olisivat olleet 11-16.12. Tuolla ultran osoittamalla kuukautis viikolla tunsin mahakipua ja veristä vuotoa tuli 2 päivää. Yleensä vuotopäiviä on ollut 6-7. Ennen kyseistä viikkoa lopetin pillerit hiljattain. Ennen pillereitä kiertoni on ollut epäsäännöllinen. Pillereiden aikana säännöllinen noin 28 päivää. Olisiko mahdollista että pillereistä olisi jäänyt säännöllinen kierto päälle, josta olen sitten raskautunut kierron puolivälissä 26.12.? Positiivisen tuloksen tein 16.1. jota ennen oli ollut jo viikon raskaus oireita. Itse ajattelen että jos olisin raskautunut tuosta 9.12. päivästä, olisivat oireetkin alkaneet jo aikaisemmin. Kävin myös rakenne ultrassa yksityisellä 2.5. ja sikiö vastasi viikon 12 ultrassa saatua laskettua aikaa. Sain myös tietää että lapsi on poika ja jostain luin että jos kyseessä on poika, pitää seksiä olla ovulaatio ajankohtana eli tällöin juuri 25-26.12. välisenä yönä jolloin olin yhdynnässä nykyisen mieheni kanssa. Kuitenkin tuosta rakenneultrasta menin neljän päivän päästä kaupungin tarjoamaan ultraan ja sielä sikiö heitti mitoiltaan kaksi päivää vanhempaa. Tuolloin sikiö oli alhaalla vaikeassa paikassa ja liikkui paljon. Laskettua aikaa ei muutettu koska heitto oli niin pieni. Murheeni siis on että voiko ultra heittää kahdella viikolla ja lapsi onkin exän? Lisään vielä että en ole pettänyt nykyistä miestäni vaan kumppanini vaihtui joulukuussa.

Ei se noin varhaisilla viikoilla (esim. tuo vko 9) voi kahdella viikolla heittää. Siinä vaiheessa kasvu on aika vakiota. Vasta myöhemmin kasvu vähän yksilöllistyy ja siksi ne lasketun ajan tarkennukset tehdään nt-ultran perusteella, jos tehdään. Kaksi viikkoa olisi jo todella iso ero tuossa vaiheessa.

Yhteistyössä