Hei ex ja sun nyksä! Tämä on teille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella

Vieras
Vaikka minulla olikin alkuun vaikeaa hyväksyä tilanne.. se, että sinä veit rakkaani, perheeni, unelmani, tulevaisuuteni. Se sattui, todella. Olin rikki, hajalla, sirpaleina. Toivoin kuolevani. Kaikki, mistä haaveilin, kaikki, minkä perusteelle rakensin, vietiin yhdessä hetkessä. Hän, lasteni isä, oli rakkauteni, se, jonka kanssa halusin viettää koko lopun elämääni. Veit hänet, otit minulta pois. Valehetlisin jos väittäisin että ei se tuntunut miltään.. tuntui se, tuntui niin paljon että luulin kuolevani.
Ja että se olit sinä, rakas ystäväni, paras ystäväni, jolle uskoiduin johon luotin. Se olitkin sinä, sinä veit sen kaiken.

Mutta nyt.
Kun aikaa on kulunut.
Näen asian toisin silmin, voin sanoa että ymmärrän. Ja olen onnellinen teidän puolestanne.

Minun rakkauteni sai ihanan ja kauniin elämän, sinä, ystäväni, sait parhaan miehen mitä maa päällään kantaa.

Nyt ymmärrän, että olette luodut toisillenne. Rakkautenne on suurta. Suurempaa kuin mitä meillä koskaan oli.

Hän on niin hyvä isä. Hän tukee minua, minä tuen häntä. Meillä on samat linjat lastemme suhteen. Sinä tietysti siinä mukana. En ole yksin. Kasvatamme lapsiamme kolmestaan. Jos sinä, entinen paras ystäväni, vihaisitkin lapsiamme (mitä en usko), et ole sitä koskaan näyttänyt. Olet heidät aina, alusta saakka ottanut omiksesi. Ja miks et olisi, olethan ollut heidän elämässään siitä saakka, kun he ovat saaneet alkunsa.

Olen todella kiitollinen sinulle eksäni, lasteni isä. Olet varmasti Maailman Paras Isä. Oikeudenmukainen, johdonmukainen, reilu, tasapuolinen. Vedät kanssani yhtä köyttä. Osallistut lastesi elämään taloudellisesti ja ennenkaikkea henkisesti. Olen niin kiitollinen sinulle, kunnioitan ja arvostan sinua. Voin uskoa, että olet myös maailman paras aviopuoliso, sen lisäksi että olet todellakin maailman paras Isä.
Ja sinä, lasteni äitipuoli. Kunnioitan ja arvostan sinua myös. Olet upea, upea nainen. Vahva, viisas ja aikuinen. En voisi toivoa lapsilleni sinua parempaa äitipuolta, koskaan. Olen todella kiitollinen ,että juuri sinä olet se nainen, joka on osana tällä taipaleella kasvattamassa näitä lapsia. Luotan sinuun, arvostan sinua, kunnioitan sinua.

Toivon teille molemmille kaikkea hyvää. Te kaksi olette osoittaneet minulle, että Tosi Rakkautta on.

Olette minulle tärkeitä. Kiitos siitä teille.

Oho, hatunnosto sinulle sanoistasi. Itse olen juuri eronnut, vastoin omaa tahtoa, mies lähti toisen matkaan. Olen katkera ja vihainen ja toivon exälle ja nyxälle pahaa :ashamed:. Mutta kai se on normaalia tässä vaiheessa, kun erosta on vasta kuukausi. Kauanko teidän erosta on?

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Niin kuin teille on anteeksi annettu, antakaa tekin sydämestänne toisllenne anteeksi. Olet sisäistänyt suuren asian. Katkeruus tappaa sisältä. Onnea sinulle.

Jäi lainausmerkit pois ei ollut minun viisaus vaan Raamatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huhheli huu, heittikö iso ratas tyhjää erotessa?

eihän katkeruudessa ja vihassa voi elää loppuelämäänsä. Sen tiedän jopa minä, joka ei tällä hetkellä muuta tunnekkaan. Uskomatonta vain, että ap osaa todella olla aikuinen, mitä epäilen itsestäni... :( . Lasten parhaaksi on hyvä kaikkien tulla toimeen. Lasten nähden tapaan omaakin exää hammasta purren ja pahaa sanaa en tietenkään isästä puhu.

Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Oho, hatunnosto sinulle sanoistasi. Itse olen juuri eronnut, vastoin omaa tahtoa, mies lähti toisen matkaan. Olen katkera ja vihainen ja toivon exälle ja nyxälle pahaa :ashamed:. Mutta kai se on normaalia tässä vaiheessa, kun erosta on vasta kuukausi. Kauanko teidän erosta on?

Meidän erosta on jo aikaa. Kymmenen vuotta tulee kohta. Ovat olleet naimisissa melkein yhtä kauan. Meni minullakin jonkin aikaa, ennenkuin tähän tilanteeseen pääsin. Ehkä nelisen vuotta, viisikin. Mutta viimeiset vuodet... tämä kiitollisuus ja ymmärrys kasvaa edelleen. He ovat toisilleen Ne Oikeat, ja olen kiitollinen siitä, että he saivat toisensa. Ja olen kiitollinen siitä, että mies on lasteni isä, ja tuo nyksä lasteni toinen äiti. Olen täysin sanojeni takana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meidän erosta on jo aikaa. Kymmenen vuotta tulee kohta. Ovat olleet naimisissa melkein yhtä kauan. Meni minullakin jonkin aikaa, ennenkuin tähän tilanteeseen pääsin. Ehkä nelisen vuotta, viisikin. Mutta viimeiset vuodet... tämä kiitollisuus ja ymmärrys kasvaa edelleen. He ovat toisilleen Ne Oikeat, ja olen kiitollinen siitä, että he saivat toisensa. Ja olen kiitollinen siitä, että mies on lasteni isä, ja tuo nyksä lasteni toinen äiti. Olen täysin sanojeni takana.

Toivon, että itsekkin pystyn joskus samaan, mutta aikaahan se vie.

Jos tarkoitat, että yritän eksääni takaisin.. :D
Ei, en yritä.
Olen niin vuolaasti puhunut ja kehunut lasteni isää eri asiayhteyksissä, että minulta on kysytty miksi ihmeessä erositte. Erosimme, koska me emme lopultakaan olleet toisillemme ne oikeat. Eksäni on todella, todella hyvä isä. Aivan täydellinen. Meillä on todella hyvät välit. Soittelemme, vaihdamme kuulumisia myös muusta kuin lapsiamme koskevista asioista. Mutta välillämme ei ole tippaakaan romantiikkaa. Sen tietää myös lasteni äitipuoli. Joten asiasta ei ole ongelmaa. Soittelemme myös äititpuolen kanssa ja juttelemme kaikesta. Välillämme ei ole katkeruutta, ei pisaraakaan.
Olen koko sydämestäni onnellinen heidän puolestaan, ja toivon että heidän suhteensa kestää ikuisesti :)

Tuota, ethän sä nyt vaan aio mitää.......Ö

Mitä tarkoitat?

No kuulosti ihan loppupuheenvuorolta. Ehkä olet vaan niin sisäistänyt tuon anteeksi antamisen, että pystyt suhtautuun noin hyvin.

:)

En ole sisäistänyt mitään.
Ehkä olen viisastunut, nähnyt toisenlaisia tarinoita. Ehkä vain tajuan, miten onnekas tässä asiassa olenkaan. Ja ennenkaikkea, -miten onnekkaita lapsemme ovat!

Mitä tarkoitat?

No kuulosti ihan loppupuheenvuorolta. Ehkä olet vaan niin sisäistänyt tuon anteeksi antamisen, että pystyt suhtautuun noin hyvin.

Ehkä olen viisastunut, nähnyt toisenlaisia tarinoita. Ehkä vain tajuan, miten onnekas tässä asiassa olenkaan. Ja ennenkaikkea, -miten onnekkaita lapsemme ovat!

Nimenomaan, lapsenne ovat onnellisia, kun se petetty ja jätetty vanhempi osaa olla aikuinen ja suhtautua asiaan järkevästi. Valitettavasti se on monelle vaikeaa, myös minulle juuri nyt. Mutta toivon, että joskus voin sanoa samaa kuin sinä.

Mitä tarkoitat?

Aika mahtavaa. Pystyt tuolla asenteella elämään eteenpäin. Moni jäisi katkerana paikalleen.

taidat olla vähän yksinkertainen että annat tommosen pettämisen anteeks. yi helvetti.

Melkein tulee kyyneleet silmiin, kun luen tuota...
Minä olen "vienyt" miehen toisesta perheestä, kylläkin suhde aikuisten välillä siinä perheessä oli olut täysin platoninen jo vuosia ennen minua... En tuntenut kylläkään kumpaakaan entuudestaan, se ero tuohon teidän juttuun.

Vieläkin, viiden vuoden suhteemme jälkeen, tämä entinen vaimo puhuu pahaa minusta lapsille, eivätkä he saa tulla meille... Edes tapaamaan pikkuveljeään, meidän yhteistä poikaa. Tulevat salaa, silloin harvoin kun tulevat.
En voi käsittää, miksei tämä entinen vaimo voi jatkaa omaa elämäänsä, vaan jatkaa rämpimistä katkeruuden suossa... Hän ei pääse sieltä pois. Juo ja suree kohtaloaan...

Toivoisin, että hänkin tapaisi jonkun uuden kumppanin, jonka kanssa löytäisi uudestaan onnen, joka hänellä vuosia sitten oli...

Nainen on o yli nelikymppinen, miksei hän ymmärrä omaa ja lastensa parasta, miksi hän kylvää vihaa ja katkeruutta edelleen...

Olet ap suuri ihminen. Sydämeltäsi, kun voit puhua noin entisestä parhaasta ystävästäsi. Ja entisestä miehestäsi. Kaikkea hyvää sinulle!

Yhteistyössä