hei kaikki ekaluokkalaisten/ eskarilaisten äidit, kysymys teille!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

klementine

Jäsen
15.06.2010
846
0
16
mä nyt jaksan stressata keskiviikkona alkavaa eskaria :D tai oikeastaan vaan niitä koulu aamuja...
monelta teillä herätään?mitä teillä syödään aamupalaksi? ja miten pitkä on koulumatka?

mä olen nyt itse tottunu tässä nukkumaan niin pitkään kun tykkään niin pelkään että lapsi myöhästyisi minun takiani koulusta....

tiedän et pelko on turha mutta... se kuitenkin on olemassa :whistle:

Jos koulu alkaa 8.15, niin herätys on klo 7.00. Aamupalaksi milloin leipää, jogurttia, muroja tai puuroa. Kouluun meiltä kävelee 5 minuuttia ja matkaan lähetän siinä 8.00 pintaan.

Jos kouluun mennään kello 8:15, niin 6:45 laitan kellon soimaan tytölle (juu, herään toki itsekin vaikkei aamuheräämiset oo mun juttu ollenkaan).

Aamupaloista en tiedä, kun tyttö ei oikein syö kunnolla heti herättyään vaan parin tunnin päästä vasta...tänään tosin söi kaksi paahtoleipää juustolla, kalkkunaleikkeellä, tomaatilla ja kurkulla vain n. 45 min heräämisensä jälkeen, eli toivoa on! Puuroa voisin keittää, tai sitten jotain leipä+jogurtti/muroja/kiisseliä - systeemiä tarjota jos hänelle maistuu. Jos ei maistu, niin kevyempää.

Kouluun on noin 3 kilometriä, ja jos tyttö menee 8:15 niin ajattelin että 7:45 bussilla olisi hyvä lähteä - jos siitä myöhästyy, niin ehtii vielä 7:55 bussilla juuri ja juuri.

Luultavasti herätään tuossa 7.30 aikaan, kun eskari alkaa 8.30. Luultavasti tuo poika tottuu nopeammin kuin minä, joka olen erittäin huono noiden aamujen kanssa.
Se syö yleensä leipää, muroja, jugurttia tms. Matkaa meillä on vajaa kilometri, jonka kuljetan autolla ainakin mennessä.
On taas totuttelua kerrakseen mulle, oon päässyt liian hyvälle tässä parin viime vuoden aikana. Onneksi tämäkin on vain väliaikaista, parin vuoden päästä mäkin nukun taas niin pitkään kuin haluan :)

Alkuperäinen kirjoittaja klementine:
mä nyt jaksan stressata keskiviikkona alkavaa eskaria :D tai oikeastaan vaan niitä koulu aamuja...
monelta teillä herätään?mitä teillä syödään aamupalaksi? ja miten pitkä on koulumatka?

mä olen nyt itse tottunu tässä nukkumaan niin pitkään kun tykkään niin pelkään että lapsi myöhästyisi minun takiani koulusta....

tiedän et pelko on turha mutta... se kuitenkin on olemassa :whistle:

luulis että ÄITI tietää monelta herätään aamulla ja etenkin mitä syödään aamupalaksi vai eikö teillä syödä muulloin aamupalaa lainkaa??? :O

Yhteistyössä