Hei kaikki tavalliset sellaset jotka ei yhtään harrasta kokkaamista tai ruokakulttuuria..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Miltäs kuulostais jos sulle tarjottais seuraavaa:

*Siikatartar saaristolaisleivällä
- valkoviini

* Burgundinpataa ja bataatti-perunamuusia, lisäkkeenä vihreä salaatti
- punaviini

* Romanovin mansikat

* Kahvi avec sekä kinuskileivonnainen

Yösyömisenä kinkkupiirakkaa ja olutta ?????

Niin selvennykseksi sanottakoon, että mulle on tulossa vieraaksi sellaisia jotka saattaa pärjäillä parilla grillimakkaralla koko mökkiviikonlopun ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Useimmasta ei aavistustakaan mitä ne on.... Eli erittäin "hienolta" kuulostaa :D

Alkuruoka on graavia siikaa creme fraichekastikkeessa leivän päällä. Burgundinpata on naudanlihasta tehty pataruoka, muusi saa hyvän säväyksen bataatista. Romanovin mansikat on sitruunaliköörissä marinoituja mansikoita ja kermavaahtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Mistä hommaat mansikat? =)

Ostin juuri egyptiläisiä tuontimansikoita, ihan tuoretukun tavaraa talvellakin..

Onko ne maistuvaisia? =) Minä en ole noita Romanovin mansikoita koskaan tehnyt, mutta kuulostaa ihanalta, pitää kesällä tehdä, kun on kotimaiset mansikat kaupan. Hienolta kuulostaa menu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Toi siikatartar jäis syömättä, inhoan (graavi)kalaa, muutoin alkoi jo sylkirauhaset toimia... Njami!

Onko se sit niin, että jos on noin niin edes siitä valmistettua ruokaa ei voi maistaa ollenkaan? Itsekin 'inhoan' joitakin asioita, mutta olen syönyt jos jotakin keitosta kun on tarjottu, jopa munuaiskeittoa. Mieheni myös nykyään asennoituu avoimin mielin kaikkeen, tosin sanoi, että pahin mitä on saanut tälleen hienosti tarjottuna on ollut camparigreippi-sorbetti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Toi siikatartar jäis syömättä, inhoan (graavi)kalaa, muutoin alkoi jo sylkirauhaset toimia... Njami!

Onko se sit niin, että jos on noin niin edes siitä valmistettua ruokaa ei voi maistaa ollenkaan? Itsekin 'inhoan' joitakin asioita, mutta olen syönyt jos jotakin keitosta kun on tarjottu, jopa munuaiskeittoa. Mieheni myös nykyään asennoituu avoimin mielin kaikkeen, tosin sanoi, että pahin mitä on saanut tälleen hienosti tarjottuna on ollut camparigreippi-sorbetti.

Kuten mä jo sanoin tossa aiemmin, en välitä kalasta, mutta kyllä mä söisin silti, jos tarjotaan. En kehtaisi kieltäytyäkkään.

Mistä hommaat mansikat? =)

Ostin juuri egyptiläisiä tuontimansikoita, ihan tuoretukun tavaraa talvellakin..

Onko ne maistuvaisia? =) Minä en ole noita Romanovin mansikoita koskaan tehnyt, mutta kuulostaa ihanalta, pitää kesällä tehdä, kun on kotimaiset mansikat kaupan. Hienolta kuulostaa menu.

Yllättävän hyviä, ihana tuoksu levisi jo äsken autoon kun niitä hain. Ohjekin on niin älyttömän helppo, marinoidaan halkaistuja mansikoita appelsiinimehussa ja sitruunaliköörissä ja sokerissa noin kolmisen tuntia, nostellaan jälkiruokamaljoihin ja kermavaahtoa päälle.

Yllättävän hyviä, ihana tuoksu levisi jo äsken autoon kun niitä hain. Ohjekin on niin älyttömän helppo, marinoidaan halkaistuja mansikoita appelsiinimehussa ja sitruunaliköörissä ja sokerissa noin kolmisen tuntia, nostellaan jälkiruokamaljoihin ja kermavaahtoa päälle.

Pistää muistiin!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Toi tartar nostaa niskakarvat pystyyn. Tarkoittaako se raakaa kalaa? :x Muutoin ilmoittaudun heti ruokavahvuuteen. Syön muutes yhtä paljon kuin raskasta työtä tekevät miehet :whistle:

Graavikala on raakaa tosiaan.

Pistää muistiin!! =)

Ohje löytynee myös netistä, mutta on se mullakin jos joskus tykkäät tehdä tosiaan.

*Siikatartar saaristolaisleivällä
- valkoviini
Kaikki em. jäisi syömättä - ja juomatta.

* Burgundinpataa ja bataatti-perunamuusia, lisäkkeenä vihreä salaatti
- punaviini
Näykkisin nälkääni jotain pientä... ehkä muutaman lihanpalan ja muusia. Salaattia menisi ehkä eniten. En tykkää viineistä, joten juomatta taas jäisi...

* Romanovin mansikat
Kyllähän niitä ehkä nälkäänsä popsisi niitäkin.

* Kahvi avec sekä kinuskileivonnainen
Kahvia en juo eikä avec maistu. Leivonnaisen söisin mielihyvin!

Yösyömisenä kinkkupiirakkaa ja olutta ?????
Olutta en juo, mutta ottaisin kyllä mieluummin sitä makkaraa kuin kinkkupiirakkaa...
Nälissäni siis teiltä lähtisin, ja kotiin palaisin nakkarin kautta. Mutta olenkin niin nirso, ettei se ole illan kokin vika! :)

Yhteistyössä