Hei kaikki veroprosentti asijantuntijat, nyt hep, kyssäriä pukkaa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Mulla kun on sellainen alhainen veroprossa 5% juurikin siksi, että olen osa-aikaopiskelija ja nyt olen ollut pari kuukautta sijaisena pk:ssa. saan siitä ihan peruspalkan josta pitäisi tuo 5% lähteä. Nyt kuitenkin ylläripylläri helmikuun palkasta oli otettu n. 30% veroa. Aion soitella huomenna palkkoihin, tottakai, mutta olen tässä miettinyt pääni puhki, minkä virheen mä olen taas tehnyt koska pakkohan sen on olla mun moka...:headwall: Verokortissahan on kohdat A ja B ja A-kohdassa saa tienata päivässä vähemmän siihen viiteen prossaan, mutta B-kohdassa saa taas tienata pitkin vuotta tiettyyn rajaan asti eikä se mun mielestä ole kiinni päivän ansiosta tai viikon tai kuukauden. Rastitin siis kohdan B uuteen verokorttiin. Missä mättää?

mikä siinä on tuloraja? ootko toimittanu sen ajoissa? onhan se se alkuperäinen verokortti, ei mikään kopio jolloi saattavat ottaa sivutulorajan mukaan ihan vaan vittuillakseen?

[QUOTE="annika";25750936]mikä siinä on tuloraja? ootko toimittanu sen ajoissa? onhan se se alkuperäinen verokortti, ei mikään kopio jolloi saattavat ottaa sivutulorajan mukaan ihan vaan vittuillakseen?[/QUOTE]

Kohdassa B tuloraja on muistaakseni 13 800e vuodessa, eikä siinä ole määritelty kuukausi, viikko tai päivärajaa kuten kohdassa A. Verokortti on toimitettu ajoissa ja perusprossa on näkyvissä palkkakuitissa, samoin tuloraja. Kortti on alkuperäinen. Sain tuon palkkakuitin perjantaina niin myöhään etten kerennyt soittamaan palkanlaskijalle. Eikä tää nyt mikää end of the world ole, mutta pikkasenhan se kirpaisee, koska tosiaan teen töitä sen verran vähän et joka penni olis tarpeen.

Yhteistyössä