Hei käsityöihmiset, jotka osaatte kutoa. Osaisitteko opettaa muakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen aivan tumpelo käsistäni, mutta olen nyt innostunut kutomaan pipoja ja haluaisin oppia vähän muutakin. Mä en osaa kutoa kuin oikeeta ja nurjaa ja sitten noita kun teen kahta vuorotellen, niin tulee kivaa raitaa :D.

Nyt aloin haaveilemaan että oppisin tekemään semmoista ihanaa palmikkoa kutoen. Osaisko joku neuvoa selkokielellä miten sitä tehdään? Vai kannattaako edes yrittää?

Palmikkoon tarttet kahdella jaollisen silmukkamäärän
tee vaikka koe tilkku 12 silmukaa, ja sitten kudot 3 nurin 6 oikein 3 nurin, muutaman (vaikka neljä kerrosta). Viidennellä 3 nurin - ja sitten otat apupuikon johon otat kolme oikeaa silmukkaa odottamaan joko työn eteen tai taakse - neulot ensin ne jälkimmäiset 3 oikein ja sitten ne odottamassa olevat oikein, sit taas loput 3 nurin.
sen jälkeen taas 5 kerrosta niin että 3 nurin - 6 oikein - 3 nurin
sen jälkeen toistat tuon palmikko osuuden - koetilkussa voit kokeilla tykkäätkö siitä että joka toisen kerran otat ne 3 silmukkaa eteen ja joka toinen taakse vai koko ajan samalla tavalla

Mulla on just se ongelma, että mä en ikinä löydä ku semmoisia ohjeita joita en ymmärrä. Aina niissä on hienoja nimiä ja lyhenteitä ja kaikkea... ja mä tipahdan täysin kärryiltä.

Mutta siis KIITOS "vieras". Tuo sun neuvosi kuulostaa semmoiselta että voisin tuon perusteella osatakin :). Kiitos kiltti :heart:

Ja Syklaaminkukka: uskaltaudun kurkkaamaan linkin taakse, josko siellä vaikka olis tämmöisille tampioillekin väännetty rautalangasta ohjeet :D

DROPS Ohjevideo ~ DROPS Design

Tuolla on paljon kaikenlaisia videoita eri tekniikoista. YouTubestaki löytää yllättävän paljon, laittaa hakusanaks esim. knit cable niin johan löytyy :) Ja videota kattomallahan on tosi helppo oppia.

Noita Garnstudion sivuja kannattaa selailla muutenkin, törkeesti hyviä malleja :)

Muoks. Ja jos englanti taipuu niin tässä on toinen mikä kannattaa tsekata :) Learn How to Knit | KnittingHelp.com

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä