Hei, kertokaas miltä kuulostaa (papusalaatista)

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
jos mä siihen himoitsemaani papusalaattiin laitan

valkoisia papuja (sellainen gogreen-mix, missä oli lisäksi kikherneitä ja jotain, en muista mitä)
mustia papuja
fetaa
aurinkokuivattua tomaattia
paahdettuja pinjansiemeniä
jääsalaattia
rucolaa

ja kysymys kuuluu - sopisko hunajameloni vielä joukkoon? Millainen kastike?

Hyvältähän toi kuulostaa- (meloniin en ota kantaa, kun olen just hunajamelonille allerginen)

Mutta kastikkeeksi sopisi ihan perinteinen loraus öljyä (vaikka niistä tomaateista jos öljyssä lilluvat) tilkka viinietikkaa, ripaus suolaa, sokeria ja rouhaus mustaapippuria.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
jos et tykkää melonista niin jätä se pois. :D
en oo ikinä syöny papusalaattia mutta hyvältä kuulostaa. :p

Mä rakastan hunajamelonia, siksi mä sitä olisin tunkemassa tuonnekin... etkä muuten ole ainoa, joka ei ole koskaan papusalaattia syönyt ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
jos et tykkää melonista niin jätä se pois. :D
en oo ikinä syöny papusalaattia mutta hyvältä kuulostaa. :p

Mä rakastan hunajamelonia, siksi mä sitä olisin tunkemassa tuonnekin... etkä muuten ole ainoa, joka ei ole koskaan papusalaattia syönyt ;).

no meloni ja rucolahan sopii hyvin yhteen. anoppi teki kerran salaattia mis oli just sitä hunajamelonii, rucolaa, ilmakuivattuakinkkua ja parmesani-juustoo. :p hyvää oli.

Alkuperäinen kirjoittaja bimpelipom:
Saanko seota ketjuun sen verran että miten tehdään tuosta balsamicosta salaatti kastike??

Teen itse niin että joko vain lorauttelen salaatin sekaan hyvää oliiviöljyä, balsamicoa ja pippuria..tai sitten niin että sekoitan hieman hunajaa, balsamicoa, oliiviöljyä, suolaa, pippuria ja laitan astiaan josta itse voi annostella =)

Myös ihanaa mutta hieman työläämpää on keitellä sokerista, soijasta ja balsamicosta hieman makea mutta kirpsakka siirappi.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja bimpelipom:
Saanko seota ketjuun sen verran että miten tehdään tuosta balsamicosta salaatti kastike??

Teen itse niin että joko vain lorauttelen salaatin sekaan hyvää oliiviöljyä, balsamicoa ja pippuria..tai sitten niin että sekoitan hieman hunajaa, balsamicoa, oliiviöljyä, suolaa, pippuria ja laitan astiaan josta itse voi annostella =)

Myös ihanaa mutta hieman työläämpää on keitellä sokerista, soijasta ja balsamicosta hieman makea mutta kirpsakka siirappi.

Kiitti muistiin meni:)

Yhteistyössä