Hae Anna.fi-sivustolta

Hei, koiraihmiset!

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Aciryl, 29.02.2008.

1. Ei taida olla sohviksella muuta elämää kuin tänne kirjoitella. Elämme kaikki täällä planeetalla ja en nyt ymmärrä asennettasi/vihaasi koiria kohtaan. Miksi eläimellä pitäisi olla huonompi elämä kuin itselläsi? Kokeileppa josku itse ettet mene ulos ja pysyttelet sisällä koko päivän ettet häiritse muita ihmisiä. Niin ja siinä samassa älä myöskään käytä vessaa! Ehkä sitten alat jo ymmärtämään miksi koira on innoissaan ulos päästessään!

2. Voi sua Vierailija

Voi Sohvis, tulisitpa joku kerta kyseenalaistamaan minun asennettani, kun paskannutan koiraani löysässä hihnassa. Koirani ei siedä minkäänlaista uhkaa, uhkaavaa ääntä tmv. perheenjäseniämme kohtaan. Loppuis nämä sinunkin ala-arvoiset, naurettavat, provosoivat, epäloogiset jankutuksesi koiran oikeanlaisesta paskantamisesta. Poikasi "korkeakorvainen mäyräkoirasi" olisi pieni pepperonipötkö siinä tilanteessa =)

3. voe voe Vierailija

Voi sohvis, voi sohvis. Miksi nähdä vaivaa toisen tavasta paskannuttaa koiraansa? Meillä koira paskoo löysässä hihnassa, peittää jälkensä ja jatkaa matkaansa. Jos joku tulisi häiritsemään hänen paskantamishetkeä, voisi paskat lentää silmille. Toki kerään paskat jos tuppaavat näkyvälle paikalle, täällä maalla sillä ei ole väliä. Paskovathan nuo lehmätkin tuossa tien toisella puolella, joten tuskin koiramme paska enää mitään haittaa.

Helppoahan se on sellasta maastonakkia ulkoiluttaa ja pitää pientä hihnaa kireällä, voi vaikka hyökätä kimppuun jos uskaltaa. Ei se kuitenkaan koiran kannalta ole hyvä asia. Kai kouluttajana tiedät, että jos kiristät koirasi hihnaa, kokee koira, että olet jännittynyt jostain ja valpastuu entisestään. Näin tämä asia on opetettu esim koirakoulussa. Kun kesken paskantamisen pidät hihnaa kireällä, kokee koira, että jostakin saapuu uhka ja silloin puolustetaan. Jos hihna on löysällä niin koirakin rentoutuu... ja varmasti siellä ojanpientareella on parempiakin hajuja ja tutkimista kuin mitä itse sohvis olisi, eihän tuo koira edes kiinnittänyt huomiota sinuun. Vai ryntäilikö se sinua päin?

4. kylästynhyt Vierailija

sohvis otappa ne unohtuneet lääkkeesi niin helpottaa.trvf:naapuri

5. sohvis Vierailija

Kyllä toisaalta ymmärrän asenteenne koiran kannalta.Yksi paha vika teidän asenteessa on,koira t näyttävät joko olevan se kuka komentaa tai sitten ulos aitaukseen hyljätty turhake.On teillä hyviäkin ajatuksia mutta huomaan että teilläkin on aukkoja tiedossa koiran kasvatuksessa ja kouluttamisessa.Kun pääsette sille tasolle että lähes saatte koiran oppimaan puhetaidon,silloin olette pitkällä.Itse sain koirani oppimaan oman viittomakielen.Ei tarvinnut huutaa ja melskata.Molemminpuolinen luottamus täydellinen.Valitettavasti se yhteiselo loppui aiemminkerrotusta syystä.Sovitaanko niin,pitäkää lemmikeistänne hyvää huolta,kasvattakaa ne lämmöllä,ei kivulla,saatte niistä parhaat puolet esille eikä tule kenenkään kanssa kismaa.

6. k,jhlkjhlkjlkj Vierailija

Tiesitkö sohvis,että sinun ei tarvitse huutaa ja melskata vieraille koirille/ihmisille? Sinulla on kyllä joitain hyviä ajatuksia koirankasvatuksesta mutta tietosi vaikuttavat melko vähäisiltä. Sinun kannattaa opiskella hieman lisää koirista sekä ihmisten välisistä sosiaalisista taidoista, niin kanssasi olisi helpompi keskustella.

7. 5 koiran eukko. Vierailija

Sohvis, koiran hihna ei saa olla liian kireällä kädessäsis. Koira on kuitenkin koira. Se käsittää sen kiristyksen pelkona, eli on valmis puolustamaan laumaansa. Itse olen käynyt jo monta vuotta kaikkien koirien kanssa vaikka missä koulutuksessa ja siellä aina painotetaan stä, ettei turhaan revitä sitä hihnaa kireälle. Koira kuitenkin tulkitsee asiat vaistonvaraisesti. Koira saa myös lisää kimmoketta siitä, että pidät hihnaa aina liian kireällä. Se ärsyyntyy ja kokee kaikki silloin suurena uhkana. Pidäthän sitä itse kiinni itsessäsi vähän kuin turvaa hakien. Hyvin opetettu koira kulkee löysässä hihnassa vasemmalla puolellasi hieman sinun takanasi. Silloin olet koirasi johtaja. Koirasi myös ottaa katsekontakteja sinuun, lukee kehonkieltäsi ja aistii mielentilojasi.
    Jos itse hermostut, hermostuu myös koirasi. Jos käyttäydyt provosoivasti muita kohtaan, oppii koira saman taidon. Kaikki lähtee sinusta itsestäsi.

Myös koiran omistajana sinun täytyy osata käyttäytä, et voi käydä uhkailemassa toisia ja taas toisaalla kehua sitä, että miten upeasti olet koiriasi opettanut. Sitä on vaikea uskoa!

8. sohvis Vierailija

Huomaan että osaat hommasi ja olet aito eläinrakas ihminen.Minulla ei ole koiraa.Sen ensimmäisen jälkeen,itse lopetin parhaan ystäväni tien ja hautasin kunniallisesti tippa silmässä.Sinunlaisia koiraihmisiä tarvitaan .silloin asiat kohdallaan.Sinä tiedät ja minä myös.

9. 5 koiran eukko. Vierailija

10. eenokki Vierailija

mun kunto kestää imuroimisen kaikki huoneet ja pölyjen pyyhkimisen mutta ei sitä jos lähden lenkille ja rasitan itseäni ylimääräisellä liikunnalla joten ei huvita lenkkeily ennemmin siivoan koko asunnon kun lähden lenkille jossa ei oo järkiä

11. eenokki Vierailija

mua ei liikunta kiinnosta pätääkää sen mitä pihalla kyn röökillä tai roskat viemäs ennemmin kulutan aikaa sisätiloissa kun lähden kävelemään josta jalkani kipeytyvät viimmekisipari kuuj´kautta sitte ´tein pitemmän kävely lenkin josta sain jalkani maitohapoille ja se riitti

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri