Hei mitä kaikkea teillä syödään pääsiäisen aikaan? Kauppaan olisin menossa, pitäis ensin kehitellä jonkunlainen kauppali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauppaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me palvataan kinkku ja syödään peuna-yms. laatikoita :D

Ja mämmiä tietenkin vaniljakastikkeen kanssa. Sitten grillimakkaraa ulkoilu/pilkkireissua varten. Muuten mennään ihan perusruuilla, lapsille lihapullakastiketta ja perunoita, aikuisille salaattia broilerilla/kalalla, lohikeittoa varmaan kanssa on joku päivä.

Leivonnaisia/herkkuja ei sen kummemmin osteta kuin lapsille suklaamunia.

Paahtopaisti. Joskus olen tehnyt lammasta, mutta kaikki ei siitä niin välitä, ja mun lihantoimittaja on naudanpaistien suhteen guru, niinpä syömme nautaa useimmiten. Sallatti. Kerma- tms perunat. graavilohi (ite graavattu tietysti). Keitettyjä munia, mätiä. Paprika-porkkana-kaalisalaatti, joukossa pähkinöitä tai siemeniä. Pasha (itse tehty) ja pulla (kaupasta, Pullavan pitko on parasta). Mämmi ja kerma, osa porukasta syö ja osa ei. Tänä vuonna ajattelin vaivautua johonkin rahkaleivonnaiseen, johon yleensä en vaivaudu, kun meille ehkä tulee mukaan porukkaa, jotka syö leivonnaisia (itse ei syödä).

Kiitos vinkeistä, lisää :)

Itse en välitä mämmistä, mutta ajattelin tehdä itselleni vaaleanpunaista "mämmiä" pääsiäiseksi.. siis puolukkavispipuuroa, jonka joukkoon on vatkattu vispautuvaa vaniljakastiketta. Nautitaan mämmin tavoin sokerilla ja kermatilkalla höystettynä. Voin kertoa että vie kielen mennessään ;)

Vielää ei hajuakaan! Sen verran olen suunnitellut, että jonkun lihakimpaleen voisin uuniin laittaa ja tehdä sillä kertaa ihan alku- ja jälkiruoankin. Mutta sen kummempaa ei ole tiedossa.

Uuniperunoita mun tekis mieli, ja ratatoullea, kuten myös jotain hyvää kalaa. Näistä aattelin jotain ruokalistaa kyhätä.

Leivota ei, ellei jotain tosi helppoa muffinia. Vieraita ei ole tulossa eikä muutenkaan erikoisviikonloppua, joten varmaan ihan perus setillä mennään.

loimulohta kuuluu meidän listaamme, salaatteja: vihersalaatti ja joku makaroni-kinkkusalaattia (majoneesia ;)), juustoja.. muuten mennää varmana iha normiruualla.. paitsi myös grillimakkaraa :D NAM!

Meille on tulossa kinkku (jouluna oli kaksi niin toinen tehdään nyt pääsiäiseksi), kukkakaaligratiinia, perunaa jne. salaatteja yms. Ja joku hyvä sitruunapiirakka. :)

Lehtipihvejä, itsetehtyjä lohkoperunoita ja maustevoita + salaatti yms.

Burgundinpataa ja riisiä+ salaattia yms.

Pääsiäispasta+ salaattia yms.

Iltapaloiksi ja naposteluun pekonipiirakkaa, tonnikalaisia lämpimiä voileipiä, karjalanpiirakoita ja munavoita.

Jälkiruoat vielä vaiheessa... Yksi varma on ainakin banoffee.

Yhtenä päivänä syödään ulkona kylpyläreissun takia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lähdetään vanhemmilleni pääsiäisen viettoon ja tykkään tehdä sinne ruokaa mukaan vietäväksi.

Ajattelin tehdä kermaista broilerikastiketta, lihamureketta, rahkaa, sitruunamuffinseja, kinkkujuustopiirakkaa ja ostamme lisäksi kaupasta mämmiä.

Yhteistyössä