Hei nörtit! Nyt tarviin apua! Olen maksamassa paypalilla erästä tuotetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätä

Vieras
ja kun klikkaan pay now-painiketta, tulee tällainen ilmoitus:

Osoitteen xxxxxxxxx varmenteen kelpuuttaminen OCSP:llä epäonnistui: luvaton pyyntö.

Mitä toi tarkoittaa? En saa nyt maksettua tuotetta kun herjaa tota vaan.... Onko mulla omissa asetuksissa jokin ongelma? Tilillä on rahaa eli ei voi siitäkään johtua.

No niin, eka herjaa ettei maksu onnistu. Nyt kävin tiliä kattoo niin oli lähtenyt kaksi kertaa se summa katevarauksena. Aargh!!! Kiitti paypal. No toivottavasti myyjä ois sen verran reilu, että palauttais ylimääräisen maksun (kyse yksityisestä myyjästä ebayssa)

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
voitko soittaa jonnekin pankin tms numeroon mistä veloitetaan ja selittää tilannetta?onko pay palilla jotain suomenkielistä "hätänumeroa"?

Ei ole. Ja mun englannin kielen taito on vähän mitä on, tiedän mitä tarkoittaa pay now ja sen avulla oon jo 50 kauppaa ebayssa tehnyt. Jos mä soittaisin niin sanoisin: help, omg, too much money. Siinä olis mun taitoni. Onneks myyjällä on yli 2000 positiivista palautetta. Paypal on rahojen "välipurnukka" eli ne rahat ei oo vielä myyjällä, se vois ottaa sieltä ittelleen vain sen yhden maksun ja lähettää sen ylimääräisen mulle takas eli se tulee sit mun tilille. Mä luotan, että asia menee noin ja myyjä on palautteista päätelleen rehti.

Alkuperäinen kirjoittaja ebay ebay:
Missä sä rekisteröidyit paypaliin?mitä kautta?miten se toimii?mites se muuntaminen euroista dollareiksi?mäkin haluan ostella ebaysta =)

Ihan siellä paypalin sivuilla. Ja siis englannin ebaysta ostan, ei tuu tullia ja hinnat on sit puntia. Jotain jos ostan niin paypal muuntaa summan automaattisesti euroiks. Ja nordean visa electron on kortti minkä sinne rekkasin.

Siis sinne ei tarvii luottokorttia,pitääkö siihen laittaa joku summa vai velottaako ne suoraan tililtä?miksi ei tullia englannista?paljo ne postikulut yleensä on?KIIIIIITOS sulle vastauksesta =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Missä sä rekisteröidyit paypaliin?mitä kautta?miten se toimii?mites se muuntaminen euroista dollareiksi?mäkin haluan ostella ebaysta =)

Ihan siellä paypalin sivuilla. Ja siis englannin ebaysta ostan, ei tuu tullia ja hinnat on sit puntia. Jotain jos ostan niin paypal muuntaa summan automaattisesti euroiks. Ja nordean visa electron on kortti minkä sinne rekkasin.

hei voisitko sie kertoo ihan tarkasti mite tuo homma toimii tuolla ebay:ssä? ku oon sielä aika useesti kenkiä ja muuta kuolannu...
mite toimituskulut, luotettavuus, toimitusajat jne?
=) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
ap? huhuu? :wave: :whistle:

Juu täällä ollaan, suihkussa piipahdin. Mulla oli yksi sivusto minkä kautta opin ebayta ja paypalia käyttämään, siis siellä on ihan kädestä pitäen neuvottu miten kaikki tapahtuu. Ootas, katton onko sitä mulla vielä jossain tallessa...

Täällä on niitä ohjeita, eikun opiskelemaan :) Ja siis ainakin nordean visa electron sinne käy, en itse edes omista luottokorttia.

http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm

Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

hei voisitko sie kertoo ihan tarkasti mite tuo homma toimii tuolla ebay:ssä? ku oon sielä aika useesti kenkiä ja muuta kuolannu...
mite toimituskulut, luotettavuus, toimitusajat jne?
=) :flower:
Vastaan vielä tähän ja sit pitää kiiruhtaa. Toimituskulut riippuu myyjästä, ebayssa on sekä yksityisiä myyjiä, että kauppoja=shops. Toiset pyytää ryöstöhintoja, toisilla kulut samaa luokkaa kuin suomessakin ellei jopa halvemmat (osa ei lähetä ulkomaille ollenkaan). N. 50 kauppaa olen tehnyt ja kaksi kertaa on lähetys hukkunut matkalla. Mulla vaan on käyny tosi hyvä tuuri myyjien kans, toisesta lähetyksestä sain rahat postareineen takas(!!!) ja toisessa tapauksessa myyjä lähetti samanlaisen tuotteen uudestaan eli mitään en ole hävinnyt. Kannattaa kattoa paljonko myyjällä on palautteita, jos on vaikka 0 tai 1 niin välttämättä ei kannata mitään isompaa ostaa. Siellä on kyllä kaikkee ihanaa, tulee shoppailuholismi kun pääsee ebayn ihmeelliseen maailmaan. Löytöjä olen paljon tehnyt, yksikin juttu mitä täälläkin hehkutin oli lasten leikki kannettava tietokone, uusi, postareineen 6 euroa minun postiluukkuuni :) Ei sais täältä päin palloa sillä hinnalla...

Yleensä myyjät yhdistelee postikuluja, mutta ei ne ihan "yksillä" postareilla tule. Kannattaa kysyä myyjältä etukäteen mitä maksaisi esim. 3 parin postittaminen, ellei ilmoituksessa ole mainittu.

Yhteistyössä