Hei pitkään imettäneet.. mikä sai lopulta lopettamaan imetyksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoisen äiti

Vieras
Meidän vauva nyt vuoden ja edelleen imetys sujuu hyvin. En raaskisi millään vielä luopua imetyksestä, mutta kai se on jossain vaiheessa lopetettava. Luotan siihen, että poika jossain vaiheessa itse vierottaa itsensä.

Missä iässä te muut olette lopettaneet imetyksen? Mikä oli syynä?

Mä lopetin imettämisen kun emme saaneet nukutuksi. lapsi alkoi nukkua yönsä heti kun yöimetyksistäkin luovuttiin, ikää 1 v ja 4kk
Esikoinen lopetti itse jotain 12 kk ikäisenä kun oli ollut hetken hoidossa- ei kelvannut enää aamu ja iltasyötöt.

Vuoden ikäsenä vierotin, kun koin että se ei ollut muuta kuin pelkkää läheisyyden hakua. Kun taas jatkoin läheisyyttä, mutta en maidonantoa, niin eipä ollu ongelmia sen kanssa.
Lapsi tietenkin voi vierottaa itse itsensä, mutta ei se mikään automaatio ole. Silloin kun ajatukset on sitä, että imetys on äitiä varten, niin voisi ajatella, että imetys olisi parempi jättää vähemmälle.

Mun poju oli vajaat 1v, olin aatellu jo jonkin aikaa vierotusta ja yksi päivä sen sitten tein kun oli pakosta 24h tauko imetyksessä. Suurin syy lääkitysongelmat ja pojan hinku purra aina vaan.

siinä vuoden iässä tai vähän yli kolmen kohdalla, esikoista imetin vain 4kk koska tulin raskaaksi ja neuvolassa suositeltiin lopettamaan imetys.

Vuoden ikä oli meillä hyvä , koska silloin saattoi antaa tavallista maitoa ja oli helpompi laittaa päivä ja yöunille pienimmäinen tuttipullon kanssa.

Esikoista imetin vain 10kk. Toista 1v 2kk ja lopetin, koska odotin kaksosia. Lopetin siis n. rv 27. Nyt sitten imetän kaksosia, ovat 1v 8kk. On käynyt mielessä lopettaa hiljalleen, mutta saas nyt nähdä. Yöt ovat välillä melkoisen katkonaisia ja minä en saa niitä yleensä nukkumaan kuin tissillä, mutta silloin kestää yleensä melko kauan. Miehen syliin nukahtavat helpommin.

1v7kk:n ikäisenä tyttö söi tissiä enää kerran vuorokaudessa eikä näyttänyt sitäkään suuresti kaipaavan, joten ajattelin että lopetetaan nyt kun se helposti näyttää käyvän. Ja toive uudesta raskaudesta mulla oli myös motiivina, mulla imetys näytti hyvin toimivan ehkäisijänä...

Meillä poika oli 10kk, kun lopetin. Lähdin siskon kanssa 3pv kestävälle reissulle. :D
Siihen aikaan muutenkin tissutteli enää aamulla ja illalla.
Muutaman päivän tissistä erossa olon jälkeen ei se tissi enää edes kelvannut. :)

Vuoden ikäisenä, aloitin lääkityksen jonka kanssa ei saa imettää. Tarkoituksena oli ollut, että imetän niin pitkään kuin lapsi tahtoo, mutta eipä se onnistunutkaan. Tosin vieroitus meni kyllä helposti, lapsi ei osoittanut enää mitään kiinnostusta tissejä kohtaan viimeisen imetyksen jälkeen :D todennäköisesti siis imetys olisi loppunut luonnostaankin lyhyen ajan sisällä.

imetin vuoden ja kaksi kuukautta. Lopetin neuvolan neuvosta, kun kiinteät eivät maistuneet pojalle. Kahden päivän päästä imetyksen lopettamisesta olimme lääkärissä. Todettiin laaja ruoka-aineallergia, mikä oli syynä kiinteiden huonoon menekkiin.

Imetin 1v1kk ja siinä vuoden täytettyään alkoi vaan tuntua, että nyt on aika irtaantua tissistä. Silloin söikin vain iltaisin ja aamuisin tissiä. Ja helposti se sitten loppui.. sitten huomasinkin olevani raskaana :) .

1v 9kk lopullisesti, johtui sairastumisesta ja nestehukastani. Tuli viikon tauko imetykseen eikä onnannut enää sen jälkeen.

Tätä kuopusta tulen imettämään kenties pidempäänkin, loppunee sitten kun lapsi itse lopettaa tai tilanne siltä vaikuttaa että alkaa olla lapsen osalta homma ohi..

1. 1v2kk lopetin, koska sain lääkekuurin ja aloin väsyä.
2. 1v8kk oli itse menettänyt jo kiinnostusta 1x/2-3 pvä ja olin jo 33+ raskaanakin eikä kiinnostanut tandem-imetys
3. 2 v maitoallergia oli saatu hallintaan, kauramaito maistui, ei halunnut enää itsekään päivittäin

Ainoa, jonka varsinaisesti vierotin rinnasta oli tuo 1. Muut jättivät asian enemmän tai vähemmän itse.

Uusimmat

Yhteistyössä