Hei tamperelaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja farmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

farmis

Vieras
Näyttäisi siltä, että tulee työn perässä muutto Tampereelle pian.

Mihin päin Tamperetta kannattaisi lapsiperheenä (2+3) muuttaa, kun aikuiset ovat keskustassa ja Hervannassa töissä?

Haussa olisi paikka, jossa pärjäisi hyvin yhdellä autolla ja joukkoliikenteellä. Lapsia saisi olla lähellä muillakin. Saisi olla rauhallinen ja maahanmuuttajia (ainakaan jengejä, rauhattomuutta) ei tarvitsisi olla (näistä omat kokemukset Vuosaaresta - ei enää kiitos). Paritalo/Rivitalo/Järkevän kokoinen omakotitalo olisi haussa hintaluokassa 200-300 000 euroa.

Hervannasta on hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin ja on halvempi (huomattavasti9 asua kuin keskustassa. myös asunnot ovat isompia, lukuisia puistoja,tarhoja, kouluja, terveyskeskus, kirjasto yms. Huononna puolena se, että melko paljon spurguja näkyy duon lähistöllä (eli hervannan keskustassa) mutta ovat yleensä rauhallisia. Paljon opiskelijoita löytyy, mutta eivät oikeastaan häiriköineet, ei mitään jengiongelmia ole. Omakotitaloja löytyy jonkun verran.

Hervannasta tulevat ensimmäisenä mieleen maahanmuuttajat ja rauhattomuus - taitaa olla historian painolastia, mutta en usko, että saan miestäni vakuuttamaan Hervannasta

Hervannasta tulevat ensimmäisenä mieleen maahanmuuttajat ja rauhattomuus - taitaa olla historian painolastia, mutta en usko, että saan miestäni vakuuttamaan Hervannasta

Maahanmuuttajia ei enää ihan hirveästi ole katukuvassa, myös rauhattomuus on melkolailla siirtynyt muualle. Käsittääkseni Nekalassa olisi varsin epämukavaa nykyään asua :D Olen asunut Hervannassa yhteensä n. 15 vuotta, tosin aina kerrostalossa. Kerrostaloasuminen on siellä helpompaa, tilavaa ja verrattain halpaa. Myö kaupungin ja hervannan välillä on miellyttäviä asuinalueita, mutta bussejen vuoksi kannattaa katsoa tarkkaan. Esim. messukylä voisi olla kiva lasten kannalta, mutta kauppoja siellä ei ole.

Toi Messukylä / Lukonmäki / Hallila / Vuohenoja / Palvaanniemi / Muotiala akseli näyttäisi maantieteellisesti järkevimmältä. Bussejakin näyttäisi menevän kohtuullisesti sekä keskustaan, että Hervantaan.

Onko noista joku alue sellaista, jota kannattaa harkita tai olla ehdottomasti muuttamatta?

Hervanta on nykyisin paljon alkuperäistä mainettaan parempi. Mielikuvat kamaluudesta lienevät pitkälti peräisin kaupunginosan alkuajoilta. Kuuluu monesti uuden kaupunginosan syntyyn, että sinne aluksi muuttaa lapsiperheitä, lapset kasvavat teineiksi ja meno saattaa villiintyä, kunnes aikanaan kaupunginosan vanhetessa meno rauhoittuu. Vastaava kehityskulku on ollut kai nähtävissä esim. Linnainmaalla. Palvelut ovat Hervannassa erinomaiset ja bussitkin liikkuu kaupungille ihan hyvin. Sekä kuten Katylina mainitsee, asuminen myös kohtuuhintaista. Itse voisin muuttaa sinne ja olen siellä joskus hetken asunutkin. Enkä muuttanut pois siksi, etten olisi tykännyt asua, vaan parisuhteen solmimisen ja yhteenmuuton vuoksi.

Hervanta on nykyisin paljon alkuperäistä mainettaan parempi. Mielikuvat kamaluudesta lienevät pitkälti peräisin kaupunginosan alkuajoilta. Kuuluu monesti uuden kaupunginosan syntyyn, että sinne aluksi muuttaa lapsiperheitä, lapset kasvavat teineiksi ja meno saattaa villiintyä, kunnes aikanaan kaupunginosan vanhetessa meno rauhoittuu. Vastaava kehityskulku on ollut kai nähtävissä esim. Linnainmaalla. Palvelut ovat Hervannassa erinomaiset ja bussitkin liikkuu kaupungille ihan hyvin. Sekä kuten Katylina mainitsee, asuminen myös kohtuuhintaista. Itse voisin muuttaa sinne ja olen siellä joskus hetken asunutkin. Enkä muuttanut pois siksi, etten olisi tykännyt asua, vaan parisuhteen solmimisen ja yhteenmuuton vuoksi.

Unohda ainakin Hallila. Kesäaikaan busseja kulkee kaksi kertaa tunnissa, ja täällä on ainoastaan yksi lähikauppa, joka on törkeän kallis, ei OTTO-automaattia.... En suosittele. Meilläkin hakusessa asunto jostain paremmasta paikasta. :)

Hallila oli ennen ihana kunnes kakarat kasvoivat ja alkoi moporallit, muutenkin aika rauhaton.
Ollaan hervannassa asuttu nyt 6v ja kotiuduttu kivasti, vieressä 2 uimarantaa, vaellusreitit, kuntosalit ja kaupat. Omalääkäri on ostopalveluna pihlajalinnassa jonne pääsee aina. Alkoholisteja jonkin verran mutta ei niistä haittaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Määää;26613934:
Unohda ainakin Hallila. Kesäaikaan busseja kulkee kaksi kertaa tunnissa, ja täällä on ainoastaan yksi lähikauppa, joka on törkeän kallis, ei OTTO-automaattia.... En suosittele. Meilläkin hakusessa asunto jostain paremmasta paikasta. :)

Mä en myöskään mielelläni muuttais Hallilaan. Paljoltikin juuri esimerkiksi palveluiden puutteen vuoksi. Itse haluan asua niin, että pärjään just tarvittaessa hyvin ilman autoakin. Tällä hetkellä asun pk-seudulla ja hävitin ensitöikseni oman auton kun tänne muutin.

[QUOTE="pöö";26614025]Hallila oli ennen ihana kunnes kakarat kasvoivat ja alkoi moporallit, muutenkin aika rauhaton.
Ollaan hervannassa asuttu nyt 6v ja kotiuduttu kivasti, vieressä 2 uimarantaa, vaellusreitit, kuntosalit ja kaupat. Omalääkäri on ostopalveluna pihlajalinnassa jonne pääsee aina. Alkoholisteja jonkin verran mutta ei niistä haittaa ole.[/QUOTE]

Niin, tosiaankin, Hervannassa on luontoa ja ulkoilumahdollisuuksia ihan liki. Ap:na pitäisin sen kyllä harkintalistalla.

Tampereella pärjää autotta vallan mainiosti,ehkä Teiskoa lukuun ottamatta.
Jos haluaa muuttaa kansainväliseen kaupunginosaan, missä ei välty ongelmilta, kannattaa valita Hervanta.
Parasta tietenkin olisi valita kaupunginosa missä ei ole kerrostaloja rinta rinnan. Mitä enemmän asukkaita, sitä suurempi mahdollisuus ongelmiin.

Ehdotin miehelleni Hervantaa yhtenä potentiaalisena asuinalueena.

Vastaus oli tämä: http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194752074777/artikkeli/poliisit+taltuttivat+hervannassa+alastoman+miehen+pampulla+ja+suihkeella+-+video.html

Eli ei kuulemma olla muuttamassa ..

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26614791:
Tampereella pärjää autotta vallan mainiosti,ehkä Teiskoa lukuun ottamatta.
Jos haluaa muuttaa kansainväliseen kaupunginosaan, missä ei välty ongelmilta, kannattaa valita Hervanta.
Parasta tietenkin olisi valita kaupunginosa missä ei ole kerrostaloja rinta rinnan. Mitä enemmän asukkaita, sitä suurempi mahdollisuus ongelmiin.

On kovin suhteellista, kuka pärjää missäkin ilman autoa. Toisille esim. liian harvat julkiset vuorot on riittävä syy kokea auto välttämättömäksi ja sekin on suhteellista, mikä on kenellekin liian harvoin. Jollekin 2 bussia tunnissa on sitä. Ja joku toinen vaatii toimivan julkisen liikenteen ohella sen, että omalla asuinalueella on x määrä palveluita ihan kävelyetäisyydellä. Joo, mä oon myös sitä mieltä, että pärjäisin oikeastaan missä vain Tampereella ilman autoa ja auto olikin aika lailla vähäisessä käytössä mun ja ex-miehen taloudessa, kun ainoa fyysisesti Tampereella asuva olin minä. Mitä tulee ihmismääriin sun muuhun, niin olen sitä mieltä, että ellei halua törmätä kehenkään muuhun tai kuulla kenestäkään, niin kannattaa muuttaa johonkin ihan keskelle metsää ja sinnekin voi joku tulla ovelle koputtamaan, jos huono tsäkä käy...

Yhteistyössä