Hei te 4+ lapsen perheet! Autoista kyselisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hopsula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hopsula

Jäsen
19.05.2009
78
1
6
Minkälainen auto teillä on? Siis jos koko porukalla lähdettee liikkeelle? Meillä on nyt farmari, johon viisi henkeä mahtuu istuimineen ihan ok, mutta neljäs lapsi tulossa eli auton vaihto edessä. Tila-autoon varmasti päädytään, mitään pikkubussi-tyyppistä ratkaisua en haluaisi.. Onko keneläkään kokemuksia Ford Galaxistra? Entä Toyota Avensis Versosta? Chrysler hirvittää hintansa puolesta, mitä muita mahdollisuuksia olisi markkinoilla? Käytettyä kuitenkin, ei uudenkarheaa.

Meillä on Opel Zafira ja olen todella tyytyväinen hankintaan, v2002 malli eikä mitään ylimääräistä vikaa.
Auton muunneltavuus 5. paikkaisesta 6 ja /tai 7 paikkaiseksi käy käden käänteessä kun eikä penkkejä tarvitse säilyttää missään kun kääntyvät takapenkin lattian alle.

Meillä toyota avensis verso. Tilaa takimmaisilla penkeillä on reilusti, normiaikuinen mahtuu sinne istumaan. Istuimetkin taisivat olla irroitettavissa ja jokainen niistä kääntyy erikseen. Ja toyota on käyttövarma auto.

meillä on ollut voyagereita (kaksikin kappaletta) ja seuraava tulee myös olemaan sellainen.. se on todella meille sopiva ja koskaan ei ole tullut tilannetta etteikö autoon olisi mahtunut se mitä on tarvittu mukaan (meitä on 4 lasta 2 aikuista + iso koira) on mahtunut mökkireissuille vaunutkin mukaan yms kaikki tässä autossa on vain järjestelykysymys. autojen hinnat on aika korkeella moneen muuhun verrattaen mut kyllä on sen arvonenkin.. ja pitää hintansa hyvin. kokeiltiin muutamaa muutakin mallia ja ne oli tosissaan ahtaita

Meillä 4 lasta. Ajalteltiin kanssa ensin tila-autoa, mutta päädyttiin lopulta pikkubussiin, vw transporteriin. Syinä turvallisuus ja TILA. Monia tila-autoja koeajettiin ja aina ne vaikutti liian pieneltä. Tavaratilaa on hyvin vähän. Sinne ei mahdu vaunujen lisäksi kaikki muu mitä tarvitaan jos lähtee pitemmälle reissulle. Monissa on takimmaiset penkit huononmallisia ja sijaitsevat tavaratilassa, aika turvaton jos perään ajetaan. Nykyiseen autoon oon tosi tyytyväinen, enkä missään tapauksessa haluaisi muuta. Lapsetkin pystyy pelailla, piirtää yms. takaosan pöydällä, paljon viihtyisämpää matkantekoa, kun tilaa on. Meillä sellainen lyhyempi malli, ei ole kovin hankala parkkipaikoillakaan. Eli suosittelen kuitenkin harkitsemaan pikkubussia:)

Meillä Chrysler ja viides lapsi syntyy kesällä. Tyytyväisiä ollaan ja maksettu auto. Jos ei suurperhettä olisi haaveiltu olisimme pysyneet pienemmässä autossa koska syö paljo bensaa.

Meillä sekä Opel Zafira että Ford Galaxy.
Fordissa enemmän tilaa mutta Opel on ollut huomattavasti luotettavampi.
Kumpaankaan ei takapenkkien ollessa käytössä mahdu juurikaan tavaraa
mutta viikonlopun lomareissulla tarvittavat tavarat (mukaanlukien matkarattaat) 2 aikuiselle ja 5 lapselle ollaan saatu mahtumaan Fordiin.
Mutta vikoja on ollut sen verran, että toista Fordia ei tule!

Itse ottaisin jonkun pikkupakun, jos olisi varaa niin VW Caddyn, Touraninkin kelpuuttaisin tai Mazdan. Meillä vaan mies ei suostu ajamaan pahvilaatikkomuotoa olevalla autolla. Toista Opelia meille ei tule, ranskalaiset on kanssa poissuljettuja. Vojakkeria voin ihailla, mutta en uskaltaisi omakseni ostaa, syö tuhottomasti bensaakin.

Mä miettisin tarkkaan auton käyttötarpeita, onko perheessä oltava kaksi autoa. Onko ne reissut milloin kaikki yhdessä matkustetaan, jotain pikku matkoja vai viikonlopun mökkimatkoja. Meillä autoina 7-paikkainen Corolla Verso ja 9-hengen tilabussi. Tuon Verson ostin silloin kun kaikki vielä mahduttiin siihen:) ja se jäi kakkosautoksi kun suuremman tarvimme. Itse tykkään tuosta Versosta tosi paljon, aikanaan arvottiin Avensis Verson ja Corolla Verson välillä ja päädyttiin Corollaan, koska tavaratilan ja istuinten muuntelu on helpompaa. Pienempihän Corolla vähän on. Bussi on ihana, kun on tosiaan reilusti tilaa, mutta talvikeleillä paljon ikävämpi ajaa kuin henkilöauto.

Meillä oli aikaisemmin chrysler mut vaihdettiin Volkkarin Trasnportteriin. ja molemmissa puolensa. Mut mä tykkään ajaa tolla bussilla enempi. Ja takuulla on tilaa ja halvempi ajaa.

Meillä on nyt pari vuotta ollut Mitsubishin Grandis bensa koneella. Todella tyytyväisiä ollaan oltu ja syö bensaa huomattavasti vähempi kuin aiempi voyager. auto on 7 paikkainen ja on helposti muunneltavissa aina 3 paikkaisesta 7 paikkaiseen.

Ford Galaxy ja Opel Zafira ok, ei vain sovi takakonttiin edes matkarattaat jos kaikki penkit käytössä, mutta sitä ongelmaahan ei neljän lapsen kanssa vielä tule :) Zafira on talvella julmetun kylmä auton takaosasta! :/

Seat Alhambra tällä hetkellä ja olen tykännyt.

Renault grand sceniciin en näppejäni sotkisi enää ikinä! Koko ajan sähkövikaa ja samoja juttuja korjattiin kerta toisensa jälkeen. Myöskin takalasi paukahti hajalle kesken ajon ilman että tuli mitään kolhua tai kiveniskemään.

Meillä on 4 alle kouluikäistä ja tuo Tyota avensis Verso, eli 7 paikkainen. Kaikilla lapsilla siis vielä turvaistuimet. Ihan hyvin on pelittänyt, mutta rattaat pitää olla pientä mallia, että saadaan sopimaan. Nää isommat mallit jäi meiltä hankkimatta, koska mä en halunnut isompaa alkaa parkkeerailemaan... *whistle* Ollaan ihan tyytyväisiä autovalintaamme :)

Meillä Ford S-Max joka on vähän pienempi kuin Galaxy. 6 henkeä mahtuu hyvin ja matkatavaroillekin jää tilaa. On ollut myös erittäin luotettava, dieseliä menee noin 6,5.

Mulla on Opel Sintra, josta pidän todella paljon, niitä ei hirveästi täällä ole ja sekin on musta kiva, reilun vuoden aikana olen nähnyt 2 niistäkin toinen viron rekkarissa.

Penkkejä sitsemällä, penkit saa iirti, liukuovet molemmilla puolilla autoa. Autohan on sama kuin Chevroletin Transport, mutta eri moottorilla ja toki ulkoisia erojakin löytyy, mulla on manuallivaihteisto ja bensakone.
En vaihda pois, jos ei tule todella hyvää syytä :heart:

Meillä ollut chrysler grand voyager,joka tilojen puolesta oli hyvä 7hlölle .Kalliit varaosat,jonka vuoksi emme pitäneet.Seuraava automme oli vw touran;pienempi auto 7:lle hlölle,vaunut ei mahdu.Muuten tosi hyvä ajaa ja jos käytössä vain 6 paikkaa,myös vaunut mahtuu. Nyt meillä ensimmäistä kertaa ranskalainen auto Citroen C8,tilaa reilusti, meillä 2aik ja lapsia 4:vauva,4v ja 2 koululaista.ei ollut kallis auto,ja 4kk on nyt ajettu ja tyytyväisiä on oltu.

Yhteistyössä