Hei te isorintaiset, mistä ostatte liivinne??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sasssi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sasssi

Vieras
Oma kuppikokoni on 75F ja kokoa ei tunnu löytyvän mistään. Ketjujen isoimmat kupit on yleensä E ja F-kupin liiviä alle 80 ympärysmitalla on kovin vaikea löytää. Changeista on AINA koot loppu! Ollaanko me vaan tuomittu ostamaan niitä 60-100€ rintaliivejä aina? Pienituloiselle ne on kuitenkin älyttömän kalliita, mutta halvemmalla ei vaan tunnu löytyvän mitään ja kun jo tässä koko luokassa siltä liiviltä vaaditaan aika paljon.

Mistä te ostatte liivinne, paljonko niistä maksatte?

Samaa tahtoisin tietää, ei löydy pienellä ympärysmitalla liivejä mistään. Changella tahtoo olla sitten niin ohuet olkaimet että liivejä ei pysty sen takia pitämään. Oma koko 70F-H. Prismasta jotain löytyi triumphilta mutta ei ihan presiis oikeaa kokoa. Aina joutuu tyytymään kompromissiin. Aikoinaan alusvaatekutsuja pitävä nainen sanoi, että hänelle tulee tuskanhiki otsalle nähdessään minut kun ei ole mitä tarjota ;-)

Siis juuri tuo, että "aina joutuu tyytymään kompromissiin" on äärimmäisen ärsyttävää, koska rintsikoita kuitenkin käyttää joka päivä ja huonot/väärän kokoiset sellaiset näyttää ja tuntuu huonoilta. Tämä F-kuppi on jo sellainen murheenkryyni välillä, ei toivoakaan että saisi 20€ rintaliivejä ja 90% joustamattomista paidoista ei mahdu tisseistä. Ja kun miettii, että jollain on ne k-kupin tissit, kun ei nämäkään nyt niin hervottomat ole ja silti tälläiset ongelmat aina..

Suosittelen lämpimästi marks & spenceriä. Suomessa liikettä ei valitettavasti ole, mutta ilmeisesti toimittavat nettikaupan kautta(muistelen joskus katsoneeni, että toimitusmaksu olisi jotain 8 € luokkaa). Lähin varsinainen myymälä taitaa sijaita tallinnassa. Isoja kuppeja ja myös ns. full cup eli mahtuu koko rinta sinne liivien sisään. Hinnat ei päätä huimaa, esim. kaarituelliset pitsiliivit ~25 €. Ja löytyy kauniitakin (ja värikkäitä) malleja, ei pelkästään sellaisia mummomaisia puuterijuttuja..

Toimii :)

Tietääkö kukaan, saako mistään Suomesta isompia kuppikokoja alle 40€? En tykkää tilata rintaliivejä netistä, koska niissä vaihtelee niin paljon koko ihan mallin mukaan.

Tietääkö kukaan, saako mistään Suomesta isompia kuppikokoja alle 40€? En tykkää tilata rintaliivejä netistä, koska niissä vaihtelee niin paljon koko ihan mallin mukaan.

Joskus on ihan anttilassakin ollut jotain isoja kokoja tarjoavia merkkejä. Sans complex muistaakseni oli yksi näistä, hintaa taisi olla reilu 30€. Nykyisin yleensä etsin myyjän käsiini ja kysyn missä malleissa on kokoani, ettei turhaan tarvitse kaikkia malleja käydä läpi :)

Kannattaa etsiä jonkun laatumerkin liivit, jotka on täydelliset päällä, ja sitten tilata lisää niitä ulkomaiden nettikaupoista, niin saa varmasti sopivat ja täydelliset. Esim. Brastop on hyvä ja edullinen isojen kokojen kauppa: http://www.brastop.com/

Suomalaisista hyvä on Lumingerie, mutta on sitten vähän kalliimpi. Palvelu on kyllä sen verran hyvä, että viitsii maksaakin: http://www.lumingerie.fi/

Tuolta Trineasta voisin jotain tilatakin, koska palautus oikeus löytyy ja se ei maksa mitään. Marks&Spencer oli kyllä todella edullinen, pitää seuraavan kerran mennä käymään siellä Tallinnassa.

Itselläni on tällä hetkellä KAHDET rintaliivit (+Wonderbra'n olkaimettomat), joista toiset ostin vasta tänään. Molemmat rintaliivit maksoivat yli 60€ pari ja niitäkin etsin kissojen ja koirien kanssa.. Alkoi todella harmittamaan näin helteellä se, että rintaliivejä saa olla pesemässä ihan koko ajan ja kyllä niitä nyt useampi pari pitäisi olla! Ei kuitenkaan ole tällä hetkellä rahaa ostaa niitä kalliita liivejä, joten voisin niiden rinnalla ostaa vielä parit "halpikset".

Tänään ostin Sokoksesta Freya-merkkiset liivit, jotka tuntuvat kyllä tooodella hyviltä ja laadukkailta. Niitä voisin jatkossa tuolta Brastopista tilata, aika hyvät hinnat näytti siellä olevan.

Ostan yleensä Triumphin liivejä. Täällä yhdessä paikallisessa Prismassa (Oulu Raksila) myydään kuppikokoon F asti - muissa myymälöissä on vain E:hen. Sitten tilaan Triumphin livejä myös Amazonilta (kun se koko on jo sovitettu).

Alusasuliikkeistä löytyy hyviä liivejä, jos on valmis maksamaan reilummin ja käymään paikan päällä. Itse olen tyytynyt näihin Triumpheihin kun voi kauppareissulla käväistä tai netistä tilata luotettavat liivit.

Hintaluokka näillä on ollut 20-40e.

Jos changen liiveissä f-kuppi on sopiva, suosittelen koittamaan, mahtuisiko joltain muulta merkiltä (esim triumph) pienempi kuppi :) Itse olen jotkut changen liivit ostanut, ja niissä mulla on huomattavatsi isompi kuppikoko kuin muissa liiveissä, koska mitoitus on melko niukkaa. Ei mitään saumaa mahtua changen d- tai e-kuppiin, mikä yleensä on mulle sopiva. Mä olen ajatellut myös koittaa miten onnistuisi itse lyhentää ympärystä sopivaksi selkäpuolelta, kunhan jaksan etsiä jotkut halpikset alerekistä.

Yhteistyössä