Hei te joilla lapsia ns. kahdessa sarjassa eli isoja ja pieniä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkia hassutuksia rupeaa ajattelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikkia hassutuksia rupeaa ajattelemaan

Vieras
Meillä siis kolme lasta. Isommat ovat jo koululaisia (10 v ja 11 v) ja tämä kolmonen on sellainen iltatähtönen 1 v 10 kk.
Kuopus oli vahinkovauva ja tuli ehkäisystä huolimatta. Ei oltu enää suunniteltu lapsia, mutta ihanaahan se sitten alkujärkytyksen jälkeen oli ja täytyy sanoa että paras vauva-aika oli juuri tämän kuopuksen aika. Olen nauttinut niin kovin hänestä ja kaikesta siitä uudesta ja ihanasta mitä oppii joka päivä ja nyt vasta tajuan miten kauan lapsi on vielä pieni ja ymmärrän miten tyhmä olen ollut aikoinani kun isommilta lapsilta vaatinut ikään nähden niin paljon liikaa, varsinkin esikoiselta.
Kun nuo isommat olivat pieniä (heillä siis 1.5 v ikäeroa) olin niin uupunut ja kireä ja kovilla kun molemmat valvottivat yhtäaikaa ja mies reissasi töiden puolesta ja tukiverkostoa ei ollut, en osannut nauttia. Nyt on ollut kaikki toisin ja ikää 10 vuotta enemmän ja viisautta ja kypsyyttä myös.
Mietin nyt niin hulluja että mitäs jos yritettäisiin vielä tälle kuopukselle seuralainen eli vielä yksi lapsi!!! Jos Luoja suo...
Sanokaa te joilla tilanne että lapsia kaksi sarjaa niin olenko sitten taas väsynyt ja samanlainen kun oli kaksi pientä silloin ekalla kerralla vai jatkuuko tämä ilo ja nautinto niistä kahdestakin pienestä yhtä paljon kuin tästä yhdestä.Vaikea siis selittää mitä tarkoitan.
Toisaalta noista isosiskoista on ollut niin suunnaton apu pikkuveikan hoitamisessa, että senkin puolesta minulla ollut helppoa ja oletan että auttavat myös jos pieniä olisi kaksikin eli tilanne ei ole verrannollinen siihen kun oli vain kaksi pientä.

Miten teillä elämä menee ja onko helpompaa nyt`?

itse olin aikoinaa 19v kun esikoinen syntyi,sitten 2v kuluttua syntyi toinen,voin sanoo että ekasta 5v en oikein muista mitään,en muista edes että olinko väsynyt..

siinä ne vuodet vaan hurahti,ja kohta esikoinen lähti kouluun..sen muistan että salaa aina toivoin että kasvas nuo mukulat nopeesti..ja apua,nehän kasvovat..nyt esikoinen 17v ja toinen 15v,ja sitten iltatähti nyt 1v4kk..

sen huomaan että nyt on pitempi pinna ton "iltatähden" kanssa,ja kehtaan ja viitsin touhuta ihan toisella tavalla tuon pienimmän kanssa...onkohan sitä jotenkin vanhentunut ja viisastunut..ehkä? joskus sanoinkin että jos olis tämä järki ollut silloin 17v sitten niin en olisi yhtään lasta vielä silloin tehnyt..ja ehkä se nuoruuskin jäi silloin elämättä..

mutta silloin tuntui hyvältä iältä lapsia hankkia,ja samoin myös nyt jo yli 30vuotiaana. :D

muoks* noista isoista lapsista hurjasti apua nuorimmaisen hoidossa.

Yhteistyössä