hei te joilla on sijoitus koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miulla ei oo, mut miulle on tarjottu. Mut ei se aina oo, et puolet myyntihinnasta. Tuttu kasvattaja halusi tietylle henkilölle ehottomasti myydä koiran ja tää ihminenkin ois halunnu ostaa, muttei ollut rahaa. myyjä sit antoi koiran sijoitukseen ja sopivat, et jos siitä kasvaa hyvä suvunjatkaja, ni parit pennut ja sit koira on uuden omistajan. Sai siis ilmatteeks.

koirasta maksoin vakuusmaksun 300?,jonka saan takaisin kun yhdet pennut on teetetty.Sitten koira siirtyy minun omistukseeni kun pentue on tullut.Pentueeksi lasketaan yksikin pentu ja vaikka sekin syntyisi kuolleena(toiv ei näin tapahdu,mutta varalta näin sovitaan ettei kasvattaja voi vaatia muuta jos jokin menee mönkään).

"Halvan hinnan" vuoksi ei todellakaan kannata ottaa sijoituskoiraa. Suosittelen myös tutustumaan hyvin kasvattajaan ja sijoitusehtoihin, ettei tule ikäviä ylläreitä.

Aika yleistä on että koirasta maksetaan puolet sijoitusksessa. Mikäli on harkitsemassa sijoituskoiraa kannattaa huomioida se ettei koira siis ole vai oma, vaan sen omistaa henkilö jonka kanssa sen sopimuksen on tehnyt. Sopimus kannattaa aina vaatia tehtäväksi kennelliiton sopimuskaavakkeelle.
Sopimuksen ehtoja piitä myös noudattaa.

Itse kasvattajana toimiessani sijoitin jokaisesta pentueesta ainakin yhden pennun ja 12 vuoden aikana ongelmia oli vain yhden koiran sijoitusperheen kanssa ja näiltä sit koira lähtikin mulle lopulta takaisin ja asiata tuli myös oikeusjuttu.

juu kenneliiton soppari tehdään ja yhtä pentuetta vastaan ois sijoitus ehto..mites kaikki vakuutukset,rokotukset ne hoidan tietty minä..mutta kun pennut syntyy hoitaako kasvattaja sen puolen ja meneekö narttu sitten sen tykö kun h hetki on

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu kenneliiton soppari tehdään ja yhtä pentuetta vastaan ois sijoitus ehto..mites kaikki vakuutukset,rokotukset ne hoidan tietty minä..mutta kun pennut syntyy hoitaako kasvattaja sen puolen ja meneekö narttu sitten sen tykö kun h hetki on

Sun pitää toi vakuutus ja pennutus sopia kasvattajan kans vielä.

Mulla tapana oli et vakuutus maksettiin puoliks ja nartun hain astutukseen ja hoidin sen ja sit jos narttua piti tiineyden vuoksi käyttää lekurissa hoidin sen ja hain nartun hyvissä ajoin ennen laskettua synnytysajankohtaa luokseni jossa narttu synnytti ja oli siihen asti et pennut oli luovutusikäisiä, jonka jälkeen narttu lähti kotiinsa kera luovutuspaprujen.

Näin siis narttujen osalta mulla.

Rokotukset ja normaalit lekuri asiat hoidat sinä.

Yhteistyössä