Hei te jotka aiotte alkaa laihduttamisen tai olette jo aloittaneet .... miten sen teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mans world
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
päätös vaan että syö vähemmän,pienentää annoksia ja syö vaikka kellon mukaan niin laihtuu.. ei pakko oo liikuntaa lisätä:) mahalaukkukin pieneee eikä enää jaksakkaan syödä niin paljon ko ennnen:) herkuista eroon..juo vaikka light colaa..

Annoskoon pienentäminen (vaikka puolittaminen), ruokalautasen sisällön järkeistäminen ja herkkujen tiukka säännöstely. Sillä lähti reilut 12 kiloa ja sillä lähtee ne loputkin kilot :)

Aloitin viime huhtikuussa ja hitaasti on kaikki tapahtunut. Lähtömitat 81 kg/162 cm. Joulukuun alussa oli -12 kg. Nyt joulun aikaan on tullut 2 kg lisää, kun suklaata, pipareita ym. on tullut mätettyä. Siihen tosin annoin itselleni luvan. Painoa pudotan ihan vähentämällä syömisiä ja kaikein helpoin tapa mulle on ollut jättää iltasyöminen väliin. Syömiseni on aina painottunut iltaan. Tosin repsahduksia on ollut, kuten hidas painonpudotusvauhti kertoo. Lisäksi liikun aika lailla, kun on kaksi isoa koiraa, jota lenkkeilytän. Elo-marraskuun aikana hölkkäsin n. 18 km/viikossa. Todella rankkaa ja painossa se ei näkynyt yhtään, joten se hölkkä on jäänyt.

Nyt on lähtenyt homma taas käyntiin. Olen nyt kolme päivää käyttänyt kiloklubia. Ilmainen ja helppo käyttää. Tavoitteena n. 60 kg.

Miksi ihmeessäte tarvitsette siihen jotain kiloklubeja ja painonvartijoita?

Järkikin sen sanoo. Kaikki valkoinen vilja ja sokeri lihottaa. Syö 5 x päivässä, vauikkei olisi nälkäkään. Pieniä annoksia. Juo paljon vettä. Liiku.

Ei siihen mitään vippaskonsteja ole tai tarvi ollakaan. Kuluta kaikki mitä syöt.

Paras ohjelma mulla ollut, että kun tulee nälän/napostelun/herkkuttelun tunne, niin juo lasillisen vettä ja odottaa 20 min -ja kas enää ei teekään mieli :D Samoin 20 min ennen ateriaa juo lasillisen tai kaksi vettä, niin ei tule syötyä liikaa, puoli annosta riittää mainiosti. Neljä päivää, niin mahalaukku on tottunut pienempiin annoksiin ja alkaa tuntua että maha on lititstynyt, siitä se innostus ja itsehillintä vasta alkaakin =)

Kaloreita olen laskenut 5/2010 lähtien. Paino on pudonnut hitaasti 25kg, joista ensimmäiset 20kg aikavälillä 5/2010-12/2010 ja loput 5kg välillä 6/2011-12/2011. Ja vielä pitäisi 5kg tiristää. Senttejä projektin aikana on lähtenyt vyötäröltä 32... (järkkyä). Vaatekoko on muuttunut housujen osalta koko 48 on nyt 40, paidoista käytän kokoa 42 jolloin se on sopivasti väljä (en muista lähtötilanteen paitakokoa), rintaliivien koko on muuttunut 95C:stä 75F:ään.

Itseni liikkeelle sai terveydelliset syyt, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja se on ihan tarpeeksi sairauksien osalta. Joten pyrin nyt välttämäät 2.tyypin diabeteksen yms. muut autoimmuunivaivat jotka voi puhjeta kilpparin kylkiäisenä. Ja nyt viimeisten kilojen kohdalla lähtökohtani ovat silkastaan esteettiset. Ja kieltämättä olin erittäin järkyttynyt nähdessäni videon itsestäni. Olin lihavana ollessani se lihava joka näkee itsensä vähän pyöreänä peilisissä (en nähnyt totuutta), kääntöpuolena nyt normaalipainoisena näen itseni edelleen sinä lihavana vanhana minänä..

Syön ihan kaikkea. Mut toki kun kaloreita laskee, niin ruokavalinnat ovat muuttuneet terveellisiksi. Ei ole mitään järkeä syödä suklaapatukkaa kun voi syödä jotain täyttävämpää, terveellisempää määrällisesti enemmän samaan kalorimäärään. En siis karppaa, mutta laskuria käyttämällä olen huomannut et päivittäiset hiilihydraattimäärät ovat 90-150g välillä.

Tuossapa omat metodit sekä historia vähän sekavana ja poukkoilevana kertomuksena :laugh:

Yhteistyössä