Hei voiko e-pillerit aiheuttaa pahoinvointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksu

Vieras
Helvetti sentään, olen aina ollut herkkä voimaan pahoin ja oksentelenkin viikoittain kun on vaan niin huono olo. Teinistä asti olen syönyt e-pillereitä (pl. raskaanaoloajat jolloin vasta pahoin olen voinutkin...). Olin nyt muutaman kuukauden syömättä pillereitä ja reilu viikko sitten aloitin ne taas uudestaan ja taas on muutamana päivänä ksettanut ihan järkyttävästi, tänäänkin jouduin pysäyttämään auton kesken ajon ja oksentamaan kun teki niin pahaa (ihan normitoimintaa mulla), tajusin sitten että tässä alkuvuodesta mulla on oikeesti ollut hyvä olo ja kuvotusta ja oksentelua ei ole ollut oikeastaan lainkaan. Voiko e-pillerit (eri merkkisetkin) aiheuttaa tällaista? Ja jos kaikki johtuukin pillereistä niin mua niin vituttaa että 20 vuotta elämästäni olen ns. turhaan voinut pahoin, niin että joissain määrin jatkuva kuvotus on vaikeuttanut normaalia elämääkin. Lisäksi mun hampaat on jatkuvasta oksentelusta kärsineet :/
Olen myös muutaman kerran vuosien varrella käynyt lääkärillä asian tiimoilta ja vaikka on tutkittu, veriarvoja, korvia, tasapainoelintä ja kaikkea mahdollista ja mahdotonta niin aina vaan lopulta todettu että "jotkut vaan voi pahoin herkemmin".

jep, voi. Mä alotin n. 2kk sitten Diane Novat, ja oli ihan järkyttävä pahoinvointi ympäri vuorokauden, muutaman kerran oksensin. Nyt menossa 3 laatta pillereitä ja pahoinvointia ei enää ole.

Voi, mulla oli joskus reilu 6kk pahaa oloa ja ihmettelin mistä johtuu. Luin jostain että liian suuri hormonimääräiset pillerit (tmv) vois aiheuttaa pahoinvointia. Lopetin pillerit eikä vastaavaa vaivaa ole tullut esim laastareiden, minipillereiden tai kierukan kanssa..

Yhteistyössä