Heiiii, meille tuli aika järkevästä syystä riita miehen kanssa eilen. Sanokaas mielipiteitänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Meillä ei kyllä sisällä hypitä, pompita, riehuta, juosta tai palloja heitellä, säälin naapureita. :o

..

Omakotiasuminen on sitten mukavaa. Ei ole noita huolia.
Ja voi kauhistus, meillä ajellaan Plaston isoilla rekoilla rundiakin sisällä, jos siltä tuntuu...Se kuulostaisi alakerrassa varmasti mahtavan hyvältä, kun on vielä laattalattiatkin.

Minusta vaan on mukavaa, että lapsi liikkuu ja nauttii. Onkin aikamoinen ikiliikkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Meillä saa hyppiä sohvalla ja sängyllä enkä kiellä pallopeliä sisällä, mutta rikkoa ei saa mitään. Sisällä saa tehdä temppuratoja esim. sohvatyynyistä ja jos se reitti menee sohvapöydän kautta, en sitä lähde kieltämään. Pöydällä ei kuitenkaan hypitä, koska rikkihän se sellaisesta menee.
Miksi lapsen iloista leikkiä pitäisi kieltää, kun se pysyy ihan hyvin aisoissa, ei mene paikat siitä rikki eikä pilalle.

Meillä on nyttekkin kaikki sohvatyynyt tossa lattialla isona kasana ja siihen on kiva vuoronperään pomppia.. Kyl meillä ainakin lapset saa olla lapsia...Ja meillä myös kiipeillään puissa ja hypellään kivillä. Ja myös meidän lapset osaavat kävellä metsässä. Itse olen pk:n täti ja voin sanoa että vuosi vuodelta lapset osaavat yhä huonommin kävellä tuolla metsässä, voi kuinka se olisi hyvää tasapainon ja kaiken muunkin kannalta..mutta nykyään lapset istuteen telkkarin ja tietokoneen ääreen aivan liian pitkiksi ajoiksi..
Pihalle ja sohville vaan hyppimään sanon minä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Meillä ei kyllä sisällä hypitä, pompita, riehuta, juosta tai palloja heitellä, säälin naapureita. :o

..

Omakotiasuminen on sitten mukavaa. Ei ole noita huolia.
Ja voi kauhistus, meillä ajellaan Plaston isoilla rekoilla rundiakin sisällä, jos siltä tuntuu...Se kuulostaisi alakerrassa varmasti mahtavan hyvältä, kun on vielä laattalattiatkin.

Minusta vaan on mukavaa, että lapsi liikkuu ja nauttii. Onkin aikamoinen ikiliikkuja.

Juu, ei meilläkään naapureiden vuoksi tarvii ääisä huolehtia. Meillä myös melkoiset ikiliikkujat ja ehkä siksikin haluan, että joku roti säilyy, kun meno muuten sen mukaista :whistle:

Poikkeus säännöstä ilmeisesti, sillä meillä lapsi saa tehdä lähes tulkoon kaikkea... Vain ruokapöydällä seisominen on kielletty. Mielestäni tavat voi oppia myöhemminkin, lapsi on nyt alle kaksi vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljästi:
Meillä saa hyppiä sohvalla ja sängyllä enkä kiellä pallopeliä sisällä, mutta rikkoa ei saa mitään. Sisällä saa tehdä temppuratoja esim. sohvatyynyistä ja jos se reitti menee sohvapöydän kautta, en sitä lähde kieltämään. Pöydällä ei kuitenkaan hypitä, koska rikkihän se sellaisesta menee.
Miksi lapsen iloista leikkiä pitäisi kieltää, kun se pysyy ihan hyvin aisoissa, ei mene paikat siitä rikki eikä pilalle.

Meillä on nyttekkin kaikki sohvatyynyt tossa lattialla isona kasana ja siihen on kiva vuoronperään pomppia.. Kyl meillä ainakin lapset saa olla lapsia...Ja meillä myös kiipeillään puissa ja hypellään kivillä. Ja myös meidän lapset osaavat kävellä metsässä. Itse olen pk:n täti ja voin sanoa että vuosi vuodelta lapset osaavat yhä huonommin kävellä tuolla metsässä, voi kuinka se olisi hyvää tasapainon ja kaiken muunkin kannalta..mutta nykyään lapset istuteen telkkarin ja tietokoneen ääreen aivan liian pitkiksi ajoiksi..
Pihalle ja sohville vaan hyppimään sanon minä!!!!

No juu, meilläkin on mökki saaristossa ja siellä kesälläkin kaikki vapaa-ajat vietetään metsässä/kalliolla kulkien ilman sähkö eli ei ole lapsilla telkkaria/pleikkaa siellä. Ja pihassa ollaan kotonakin lähes aina, siks mä nyt ihmettelinkin et miks miehelle yhtäkkiä siitä sohvapöydälle hyppimisestä iso asia nousi!

Se on totta mitä ne on sanonut, että motoriikka, kiipeily ja sellanen on lapsilla huonompaa kuin ennen, MUTTA..

Meillä ei anneta sisällä hyppiä yms. heti tulee ei. Silti meidän lasten kiipeily ja muuta motoriikkaa on aina kehuttu hyväksi. Ollaan paljon ulkona, omassa pihassakin on kiipeilyteline, puistoissa jne. kun ollaan ulkona tulee harvemmin se ei. Kun muksut on oppineet kävelemään, meillä ei ole käytetty rattaita (olleet tietenkin ihan pienelle mukana, mutta kävelleet matkat puistoihin).

Mun mielipide onkin, että kyllä sisällä saa leikkien rajuutta rajoittaa, mutta sitten vanhempien pitäs antaa ja patistaa niitä lapsia ulkona liikkumaan ja unohtaa se liika varovaisuus. Tosin tämä vaatii myös sitä, että me vanhemmat myös lähdetään sinne ulos liikkumaan.

Yhteistyössä