Hae Anna.fi-sivustolta

"heikkoutesi" työhaastattelussa

Viestiketju osiossa 'Kahvitunnilla' , käynnistäjänä *Nella*, 03.07.2006.

1. *Nella* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Elikkä mitä olette vastanneet/ mikä olisi mielestänne sopiva vastaus tähän kysymykseen työhaastattelussa?

Olen menossa työhaastatteluun ja pohtinut mitä tähän mahdolliseen kysymykseen uskaltaa vastata;)

2. J Vierailija

Keksi sellainen heikkous, joka on samalla vahvuus.

3. Nina Vierailija

Älä keksi mitään älyvapaata työnarkomaniaa tai liian tunnollista työntekijää. Kysymyksen tavoitteena on selvittää kuinka hyvin tunnet itsesi. Ei etsiä täydellistä, virheetöntä, työntekijää. Jokainen fiksu työnantaja tietää, että jokaisella työntekijällä on heikkouksia. Niiden tunnistaminen itsessä kertoo myös siitä olet kehityskelpoinen. Jos/kun sinulta tiedustellaa heikkouksia vastaa esim Haluaisin kehittää itsessäni X-piirrettä tai Minun pitää jatkuvasti muistuttaa itseäni, jotten olisi liian Y.

X:n ja Y:n tilalle laitat tietysti jotku todelliset asiat, joita haluat oikeasti kehittää.

4. elli Vierailija

Kirjanpitäjälle sopii pikkutarkkuus, mainoshemmolle liika luovuus, pikkupomolle työinto jolloin unohtaa laskea tunteja... siis sopiva puute, mistä ei työtehtävän hoitamiselle ole haittaa. Itse tunnustaudun täydellisyyden tavoittelijaksi, sitä urheiluharrastuksenikin tukee - ja hyvin on uralleni sopinut "heikkoudekseni", minkä saan toki kuriin, jos on tarve ;)

5. kielo Vierailija

Elli musta noi kuulostaa todella läpinäkyviltä ja idioottimaisilta. Mä ainakin pitäisin aika daijuna sellaista kirjanpitäjää, joka ei näkisi pikkutarkkuutta hyvänä ominaisuutena. =D=D=D=D

Ninan ehdotus oli hyvä - kyllä jokaisella on ihan oikeita huonoja puolia.

6. J Vierailija

[quoteÄlä keksi mitään älyvapaata työnarkomaniaa tai liian tunnollista työntekijää. Kysymyksen tavoitteena on selvittää kuinka hyvin tunnet itsesi. Ei etsiä täydellistä, virheetöntä, työntekijää. Jokainen fiksu työnantaja tietää, että jokaisella työntekijällä on heikkouksia. Niiden tunnistaminen itsessä kertoo myös siitä olet kehityskelpoinen. Jos/kun sinulta tiedustellaa heikkouksia vastaa esim Haluaisin kehittää itsessäni X-piirrettä tai Minun pitää jatkuvasti muistuttaa itseäni, jotten olisi liian Y.

X:n ja Y:n tilalle laitat tietysti jotku todelliset asiat, joita haluat oikeasti kehittää.
    [/quote]

Itse en kertoisi kaikkea aivan totuudenmukaisesti. Jos sanot esimerkiksi, että haluat kehittää huolellisuuttasi, niin kuka uskaltaa palkata huolimattoman työntekijän? Siitäkin huolimatta, että työntekijä tiedostaa virheensä, on se paha heikkous olla huolimaton. Tässäkin suhteessa noudattaisin varovaisuutta.

7. Olen sitä mieltä, että rehellisyys kannattaa aina. Hyvä työhaastattelija huomaa aina vilungin, joten vastaa reippaasti ihan todellinen juttu. On hyvä merkki, jos ihminen tunnistaa heikkoutensa ja uskaltaa sen ääneenkin sanoa!

Itse olen ilmoittanut suoraan, että kirjanpitäjää minusta ei tule, mutta jos työtä ja menetelmiä pitää kehittää, luovuutta on. Eli olen kertonut sekä heikkouden että vahvuuden. Pakkeja ei ole ainakaan tämän vuoksi kertaakaan tullut, päin vastoin.

8. neuvo Vierailija

Mutta keksiä ei kannaat mitään, totuus on paras.

9. Ei muuten kannata! Vierailija

Minä olin tasan yhden kerran haastattelussa rehellinen. Tunnustin, että tällaisena suurten kokonaisuuksien ihmisenä ja organisaattorina pikkupikkuasiat eivät ole se vahvin puoleni.

Haastattelija katsoi minua kummasti ja totesi, että "kyllä tässä työssä pitäisi huolellinen osata olla". Minä siihen, että "en nyt tuota tarkoittanu kuin että...köh.." - ja peli oli menetetty. Enkä saanut paikkaa.

Rehellisyyttä EI työnhaussa palkita. Pitää osata pelata sitä työnhakupeliä ja antaa hajuton, mauton ja vaaraton vastaus. Kalliisti tuli kantapään kautta opittua.

10. Koo Vierailija

Voin kertoa omani :eek:)
    sanoisin suoraan että aamu-unisuus.

11. Mie Vierailija

Itselläni huonoin piirre on liika puheliaisuus, mutta kannattaako tuota tunnustaa? Jos vaikka ajattelevat, että vien muiden (ja omaa) työaikaa liiaksi juttelemalla?

12. Dooris Vierailija

Tosiaan kannattaa olla rehellinen (tietyissä rajoissa :)) Heikkouksillahan haetaan sitä miten hyvin tuntee itseään. Kaikilla niitä heikkouksia on.

Itse sanoin tyohaastattelussa kehittämiskohteekseni palautteen antamisen ja vastaanottamisen. Koska olen niin kiltti, niin on joskus hankala sanoa rakentavaa palautetta toiselle: pelkään siis pahoittavani toisen mielen. Keskustelimmekin tästä sitten tovin ja kerroin myös mielipiteeni palautteen antamisen tärkeydestä. Sain myyjän paikan eli ei ollut esteenä.

13. moby Vierailija

Minä sanoin heikkoudekseni sen, että olen välillä työasioista stressaantunut. Se näkyy niin, että hoidan kyllä hommani, mutta minusta saattaa huomata, että olen väsynyt. Haastattelijat nyökyttelivät ymmärtäväisesti, sillä alamme on stressaava ja rankka. Sain paikan.

14. Kaija Vierailija

Mitenköhän minä muotoilisin omat heikkouteni; laiskuuden ja huolimattomuuden? :) Ei taida olla mitään tapaa muotoilla nämä heikkoudet korrektisti. Mutta tottahan nämä ovat..joudun aina tsemppaamaan huolimattomuuden vuoksi, olen täysin riippuvainen muistikirjastani ja kalenteristani. Sen lisäksi olen yksinkertaisesti laiska; jollei töitä olisi pakko tehdä, niin en muuten tekisi..

15. Rriina Vierailija

Minä sanoin heikkouteni olevan himo salmiakkiin.

16. Poispotkittu Vierailija

Minä sanon heikkoudekseni liian "kiltteyden". Sen, että minun tulisi oppia avoimemmin tuomaan esille omia näkemyksiäni. Tämä on tottakin ja toisaalta kertoo siitä että olen huomaavainen ja ystävällinen työkaveri.

17. mindi Vierailija

-vaikea sanoa "ei"
    -sanoin myös ihan rehellisesti olevani vähän "kanaemo" -eli jos tiedän osaavani itse jonkun asian paremmin, teen sen vain itse kun annan muille. eli vaikea antaa vastuuta toisille (tärkeä esimiestehtävissä)
    -en ole kovin hyvä paperihommissa ja säilyttämään pieniä muistilappusia, mutta elektroniset paperit (esim. sähköpostissa) pysyvät oikein hyvin järjestyksessä
    -olen kanssa liian "kiltti", ja esimiehenä annan kritiikin ehkä turhankin kauniissa paketissa (ois tosi kiva jos sä viittisit tehdä vähän toisella tavalla...) kun joillekkin voimakastahtoisille täytyy sanoa aika "suoraan"

18. Jazzy Vierailija

It stays on for 7 years.You can't remove it unelss it is incorrect. Then you can file a dispute. Any credit repair place that tells you they can fix it is lying and will charge you money to basically do nothing. You're stuck with it for a while.You can, however, start doing things to improve your credit score.Pay all bills ON TIME. Late payments kill you.If you still have a credit card, use it fairly regularly but pay the entire amount off when the bill comes. Those regular payments will help you but you have to pay it on time.Reduce any other debt you have. If you still owe credit cards, pay more than the minimum monthly payment. If your cards are maxed out, it's hurting your score. Get them paid down to below 30% of your credit limit and don't run them up again.After a period of time of regular payments and getting your debt reduced, your score will start going back up. The foreclosure is going to stay there for a while though.

19. Olet siis hölppä Vierailija

Luultavasti heikkoutesi tulee esiin haastattelussa muutoinkin: hölpötät paljon sanomatta mitään tähdellistä. Ei tarvitse "tunnustaa".

Jättäisin palkkaamatta.

20. hehhih Vierailija

Heikkoudekseni sanon aina sisäänpäinkääntyminen. En ole ulospäin suuntautut. Ja takuulla eivät palkkaa. Työnteko ei näet enää kiinnosta, olen yli 50 v.

21. Rehellinen Vierailija

Minun heikkouteni on etten jaksa kuunnella toimistoämmien juttuja kahvitunnilla, ja juon mieluummin kahvin yksin. En saanut paikkaa, koska sosiaalinen kanssakäyminen kahvitunnilla on kuulemma verkostojen rakentamista.

22. Utelias Vierailija

Millä sitten elätät itsesi, jos työnteko ei kiinnosta?

23. Heikkouteni on se, etten millään pysty enkä ehdi imuroimaan kaikkea sitä tietoa itseeni mitä maailma tarjoaa.

24. 60+ ja työssä Vierailija

Juuri sinun kaltaisesti pilaavat meidän ikääntyneiden maineen työnhakijoina. Hyi!

25. tokkopa heikkous Vierailija

Ei kenenkään tarvitse imuroida päätään täyteen tietoa. Lueskelin eilen ammattilehteä ja siellä kemisti sanoi koulutuksen opettaneen vain sen miten ja mistä hakea tietoa.

Pitä olla valikoiva tietotulvan kanssa. Ei ole tarkoitus olla kaikkitietävä.
    Tietoa on ja tulee lisää koko ajan. Monella johtavassa asemassa olevalla on assari siivilöimässä tietotulvaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri