**HEINÄMAMMAT 2009**

  • Viestiketjun aloittaja **Minttu
  • Ensimmäinen viesti
Joohanna
Onnea Martza vauvan johdosta!

Täällä ei ainakaan vauva oo laskeutunut tai kiinnittynyt, koska se pääsee vielä möyrimään niin kovasti puolelta toiselle. Välillä tuntuu, että se on ihan poikittain ja sit, kun se on vielä tosi ylhäällä niin on ihan vaikea hengittää tai istua, kun kylkiluihin pistää. Muuten onkin monet vaivat sentäs helpottaneet esim. närästys ei oo jokapäiväistä ja jalkojen jomotuskin on kadonnut, vaikka luulis että nyt se ois pahimmillaan. Onneksi huomenna neuvola, että varmistuu vauvan asento, taas kerran.
Varsinaisia supisteluja ei oo ollut, mutta muuten alapäätä juilii ja vatsa kyllä kovettuu öisin tiuhaan tahtiin, eli tulee nukuttua miten sattuu. Kokonaispainoa mulla on tullut nyt 6kg, joista viimeisin kilo yhdessä viikossa...!? Odotan mielenkiinnolla huomisia lukemia...

J:38+6...apua!;)
 
***Minttu
Meillä Joohanna mennään monessa asiassa samoilla lukemilla.. Mullakin nyt painoa tullut ripausta vaille kuusi kiloa ja viimeisen viikon aikana 700g! oon kyllä herkutellut viimeviikolla, eli ei varmaan oo nesteitä noi ei... Tänään oli viimenen kerta sillä maailman huonoimmalla neuvolantädillä! Oli vähän sähköinen tunnelma kun täti ilmotti että varaa mulle nyt ajan sille uudelle tädille... No, mut turha sen on mulle moisesta loukkaantua! Sitäpaitsi kaverilta kuulin, että en tosiaan oo ainoa joka valittaa sen huonoa ammattitaitoa. Vikan "tapaamisemme" kunniaksi tein perheelle ihanan aamiaisen.. Mansikoita, croissantteja hunajan kera ja mangoteetä. Nam! Mies toi eilen vielä 40 vaaleanpunaista ruusua mulle, niin oli aika ihana aamiainen :)

Neuvolassa ei mitään uutta, paino tosiaan oli noussu 700g ja muuten kaikki ok. sykkeet hyvät ja verenpaineet ja pissa ok. sf oli 37, kun viime viikolla se oli 35...? No kaippa tytsy on masussa vaan eri asennossa.

Huomenna mennään Esikoisen kanssa Titi-Nallen taloon. Pitää ehtiä käydä edes siellä ennen kun lähden laitokselle. Muumimaailmaan vois mennä sitten elokuussa nyytin kanssa. Onkos kellään sieltä kokemuksia?

Minttu 38+5
 
Lilja-77
Tässä tulee vaan nyt omaa napaa ja valivali tekstiä.
Kun ei tässä loppuraskaudessa olisi muutenkin kestämistä, niin nyt on sitten kävelyt kävelty joksikin aikaa. Lonkka on jo jonkin aikaa vihoitellut ja eilen ei sillä kävelty enää ollenkaan. Kävin tänään lääkärissä ja diaknoosina oli lonkan limapussin tulehdus. Sain pistoksena kortisonia ja puudutetta (josta ei ollut kyllä mitään apua). Lisäksi 1 mg Para-tabseja voi ottaa kolme kertaa päivässä. Tämän lisäksi määrättiin lonkalle täysi lepo vähintään kolmeksi vuorokaudeksi. Sattui mukavasti, kun miehellä alkaa huomenna työt ja mummikin on sunnuntaihin saakka reisussa. Mies sai onneksi huomisen vielä vapaaksi, mutta sen jälkeen tulee viiden päivän työputki. Nyt tässä mietin, että miten hoidan pojan kun en pääse edes kävelemään... mielenkiintoista...

Lilja rv 38+2
 
mymmeli83
Terve Heinikset!

Meille syntyi eilen mieheni 25v. syntymäpäivänä, maailman suloisin pieni poika!
Olemme onnesta soikeana ja on vaikea kirjoittaa tätäkin pillittämättä ;) ah ne hormoonit ;))

Synnytystarinaa...
15.7 aamulla 5.30 alkoi tulemaan kivuliaita supistuksia, jotka olivatkin heti suht säännöllisiä 10min välein. Noh niitähän sitten kesti ja kesti ja sama tilanne jatkui ilta kuuteen...En saanut kuitenkaan nukahdettua niiden välissäkään. Kuuden ja kahdeksan välillä supparit tihenty n.5 min välisiksi ja päätimme lähteä näytille sairaalaan.
Sairaalassa oli ruuhkaa, mutta tutkimusten jälkeen olin 3cm auki ja saimme luvan jäädä odottelemaan. Kätilö sanoi 21.00 että synnytys ei etene, ja tyrkytti unilääkettä ja kipulääkettä että selviäisin yön yli. Kieltäydyin kohteliaasti ;) Noh, en ollut aikomassa nukkua, kun supparit paheni ja 23.00 olinkin 7cm ja kätilö oli ihmeissään, että sinähän synnytät vielä kohta. Niinpä!?! Siitä jonkun ajan kuluttua puhkastiin kalvot ja aloin tuntemaan ponnistamisen tarvetta. Kello 01.17 synnytin luomuna pienen pojan. Väliliha leikattiin, mutta se tuntui taivaalliselta silloin ponnistusvaiheessa, sillä ilman sitä olisin varmaan revennyt ties minne asti. Ponnistusvaihe kesti about 25 min. Sain pojan heti rinnalle ja nyt ollaan perhehuoneessa. Ensimmäinen vrk pikkusella meni melkein nukkuessa, tänään on viihtynyt rinnalla mukavasti. voi kumpa maito vielä nousisi!! Että semmosta... Niin joo ne mitat, paino 3310g ja poika on tasan puoli metriä pitkä :))

Voikaa hyvin ja tsemppiä koitokseen vielä odottaville, on se kaikki vaan sen arvoista!

T: Mymmeli ja poju 1,5 vrk
 
joohanna
Onnea Mymmelille! Itellä on itku herkässä jo näistä vauvauutisista ja oikeastaan kaikesta.
Neuvolassa huomattiin vauvan olevan jälleen väärässä asennossa, yllätys yllätys, no mähän oikeastaan tiesin sen jo itekin. Ei tarvinnut kuitenkaan lähtee sairaalaan vaan odotellaan ens viikkoon ja seurataan tilannetta. Paino oli pudonnut lähes kilon eli epäilen sitä edellistä punnitusta. Verenpainekin oli nyt koholla.
Tässä alkaa itseasiassa olla aika hyvä ihan itse tunnustelemaan vauvan asentoa!! Nyt nauttimaan auringosta!

39vkoa... mä en ymmärrä miksi vauva liikkuu niin kovasti vielä tässä vaiheessa, vaikuttaa vauhdikkaalta tapaukselta :)
 
tigi
Suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille! Täällä odotellaan hyvinkin kärsimättömänä synnärille pääsyä.. Vaikkei ole vielä edes LA ohitettu, niin ei jaksaisi yhtään odottaa enään. Esikoinenhan syntyi 39+0 niin jotenkin odotin että kakkonen tulisi viimeistään silloin. Mutta ei, ei edes mitään merkkejä, huoh!

Olo alkaa olla aika turpea ja vauva on sen verran alhaalla, ettei kovin liukkaasti enää liikuta. Mutta ehkä täytyy lopettaa tämä valitus, eipä yksikään vauva ole syntymättä jättänyt ;) Huomenna olisi neuvola, lisää kuulumisia sen jälkeen!

Jaksamista loppumetreille ja vauvan saaneille vielä kerran onnea!!

tigi
39+2
 
satsku
Hyvästi ketjulaiset ja kiitos kaikille seurasta.

Edelliseen viestiini pohjaten.. lapsi siis syntyi. Oli ehta luomusynnytys ja sanoisin, että turhaan sillä pelotellaan ja sitä pelätään!!!

Kyllä luomusynnytyksen terve nainen kestää ja niin on ollut ikiajoista ja tulee olemaan. Olen tyytyväinen kokemukseeni ja ylpeä itsestäni! Olen toipunut paljon nopeamin ja kaikki on mennyt paremmin kuin eka kerralla, joka sujui miten sujui epiduraalipöllyissä.

Hyvin olen toipunut ja olen ikionnellinen pienestä tyttövauvastani. Poika on vielä vähän mustasukkainen luonnollisestikin!
Siispä jääkää hyvästi ja hyvää jatkoa kaikille!!
 
helmii
Satskulle onnea!

Vähän sama olotila täällä, Tigi...Ei millään jaksais enää odottaaaa! Vaikka vielä viis päivää laskettuun aikaankin, huoh..
Olo alkaa olee aika tuskanen tällasilla ilmoilla. Tänäänkin olen jo kaks kertaa käyny suihkussa, mut silti hikeä pukkaa jatkuvasti. Tunnen itseni niin ällöks palloksi:) Tule jo vauva!Pakkasin äsken sairaalakassinkin jo, jos se vaikka nopeuttais asiaa.

Kirjotelkaahan kuulumisia, että on edes jotain tekemistä tässä odotusaikana!

Helmii 39+2
 
Viivi-75
Vauvantuoksuinen tervehdys kaikille,

Meille syntyi vihdoin ja viimein ke 15.7. klo 4:28 suloinen pikku prinsessa päivää ennen kun synnytys olisi käynnistetty. Eilen päästiin kotiin ja nyt sitten totutellaan tähän uuteen arkeen.

Mun synnytys alkoi illalla 14.7. n. klo 19 heti melko säännöllisillä supistuksilla. Noin yhdeksän aikoihin ne tulivat jo n. 5 min välein ja oli jo aika tuskaista olla kotona. Minun käskettiin kuitenkin vielä pysyä kotosalla ja pitää kirjaa ainakin puoli tuntia ja ottaa parasetamolia, käydä lämpimässä suihkussa jne... Kymmenen aikoihin soitin uudestaan ja kerroin että nyt tulemme, supistusten väli oli vain noin 3-5 min, enkä enää pysty olemaan kotona. Saimme luvan tulla ja synnärillä olimme klo 22:15. Olin silloin vain yhdelle sormelle auki ja kätilö arvioi, että voi olla, että vielä joudutte kotiin tai että synnytys on ohi vasta aamulla n. 9-10 aikaan. Saimme kuitenkin siis jäädä synnytyssaliin. Sain petidiinin, josta ei ollut supistuksiin mitään apua, mutta ilmeisesti sen johdosta olin auennut 8 cm jo puoli kahden aikoihin, jolloin kutsuin kätilön paikalle kun kipu alkoi olemaan niin sietämätöntä. Sain samantien epiduraalin, jonka jälkeen olinkin ihan nirvanassa jonkin aikaa kunnes oksitosiini tipan aiheuttamat supistukset jälleen alkoivat. Kahden aikoihin myös lapisivedet puhkaistiin. Noin neljän aikoihin alkoi ponnistamisen tarve ja yritin pysytellä vielä liikkeessä, kunnes klo 4:20 pyysin kätilön paikalle ja siinä vaiheessa vauvan pää oli jo puoliksi näkyvillä... Viiden minuutin päästä aloimme ponnistamaan ja klo 4:28 tyttö oli jo syntynyt! :) Eli todela nopeasti kaikki meni, enkä olisi ikinä uskonut, että kaikki etenee loppujen lopuksi noin nopeasti. Tytön strategiset mitat olivat 3440 g ja 49 cm.

Imetyksen kanssa on ollut pikkasen vaikeuksia, mutta nyt on maitokin jo alkanut nousta. On tämä kyllä aika ihanaa ja jotenkin ihmeellisesti sitä vaan jaksaa vaikka univelkaa on todella paljon... Mutta nyt imettämään...

Tsemppiä vielä odottajille ja onnea myös muille vauvautuneille! :)

t. Viivi ja pikkuinen tytsykkä 4,5 vrk.
 
tigi
Satskulle ja Viiville oikein paljon onnea!! Kiva kuulla että molemmilla synnytykset meni hyvin.

Juuri tulin neuvolasta, kaikki arvot kohdillaan, turvotusta edelleen mutta siihen ei taida auttaa kuin synnytys. Johon toivottavasti kohta pääsisi, ainakin vauva on nyt laskeutunut ihan alas ja sf mitta pudonnut 33cm:iin.

Harjoitussupistuksia ja alavatsasärkyä ollut ihan kiitettävästi, mutta muuten ei mitään. Ehkä alkaa niin kuin ekalla kerralla ja vedet menee ensimmäiseksi, silloin ei mitään ennakko-oireita ollut. Samat fiilikset tosiaan Helmiin kanssa, tule jo vauva =) Ja vielä kun synnytys menisi yhtä hyvin kuin ekalla kerralla niin olisin tosi tyytyväinen!

Hyvää alkanutta viikkoa!!

tigi
39+3
 
Pauliina75
Onnittelut ihanista vauvoista!! Pääsin äsken nuuskuttelemaan tuttavani uuden vauvan poskinukkaa ja voin sanoa että oli kyllä ihanaa! Melkein alkoi rinnat herumaan :D

Alavatsa ja -selkäsärkyä on täälläkin ja häpyliitos on äitynyt melko kipeäksi ihan parin päivän sisällä. Vauva on mun mielestä selvästi laskeutunut. Asentokin vaihtui niin että jöpöttää peppu mun napaa kohden. Huomenna on neuvola jotenka saa nähdä onko terkkakin samaa mieltä. Jännää nähdä miten tälläkertaa synnytys alkaa!

On muuten ihan kamala nälkä koko ajan. Täytyykin mennä taas syömään! Mulla on mustikkapiirakkaa jääkaapissa :p :D

Paukku & pikkunen 38 tasan
 
Elwiira78
Hei!

Tyttäremme syntyi 16.7 klo 20.52.

Lyhyesti synnytyksestä: YA-kontrollista mut otettiin sairaalaan sisälle ja lääkittiin nukkumaan ja huilaamaan tulevaa koitosta varten. Aamulla olin 3cm auki, mutta synnytys ei ollut käynnissä. ke 15.7 klo 11 puhkaistiin kalvot ja oksitosiinia aloin saamaan siitä 2h päästä. Illalla tulos oli 4-4,5 cm auki. Tipat lopetettiin ja mut lääkittiin särky- ja nukahtamislääkkeillä lepoon. 16.7 klo 8.20 tipat taas päälle ja 11.45 sain epiduraalin ollessani 5cm auki. Puudutuksen jälkeen klo 13 mun synnytys käynnistyi. 1. vaihe siis. Klo 14 lääkäri totesi edelleen samat 5 cm ja sektiota alettiin harkitsemaan. Sanoin, että oloni on aivan erilainen kuin aiemmin ja etttö supistukset tuntuu erilaisilta. Päätettiin antaa uusi epiduraaliannos ja katsoa tilanne uudelleen 2 h päästä. Klo 17.30 olin 8,5cm auki ja sain vielä kolmannen annoksen epiduraalia. Ponnistusvaihe kesti 37 minuuttia ja illansuussa 20.52 syntyi tyttö! 34h synnytyssalikokemusta, mutta muuten loistava synnytys. Nimittäin sitten kun käynnistyi. Ei leikkauksia, repeämiä eikä tikkejä. Ei edes kipua.

Onnea kaikille muillekin synnyttäneille mammoille ja rutkasti positiivista energiaa vielä koitosta odottaville! Koittakaa levätä!!!

Elwiira ja "Iitu"
 
**lista
Tianna (2) La 28.6, NKL, 17.6 poika 3700g, ? cm
Kalitius (2) La 1.7
Elwiira30 (1) La 2.7, TYKS 16.7 tyttö
Santura LA 3.7, LPKS, 25.6 tyttö 3690g, 49,5 cm
Laura79 (2) La 4.7, KSKS,6.7 tyttö 3200g, 50cm.
Viivi-75 (1) la 4.7. Kät, 15.7 tyttö 3440g, 49cm.
Äiti79(3)La 7.7 NKL
satsku (2) La 9.7.
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL,7.7 tyttö 3350g, 50cm
Martza75 (3) La 15.7.2009,8.7 poika 3875g, 51 cm
Mymmeli83 La 18.07.2009, LKS,16.7 poika 3310g, 50cm
Murmeli80 (2) La 18.07.2009, Ksshp, 21.6 tyttö 2940g, 48cm
kitcat(1) LA 22.7.2009, Ksshp
Amalia* (1) La 22.7.2009, kät
tigi(2) La 24.7.2009, NKL
Joohanna(3) La 24.7.2009
Helmii (1) La 24.7.2009
Minttu (2) La 25.7.2009, TAYS
Kerttu78 (1) La 25.7.2009, SatKS
Lilli (1) La 26.7.2009, ?
Miini-81 La 27.7.2009, ?
Iirisrukka (1) La 27.7. OYS, ? poika 2000g, ? cm.
Lilja-77 (2) La 28.7.2009, OYS
Pauliina75 La 4.8. TAYS
 
***Minttu
Päivitin vähän meidän listaa, niin ei tarvi niin kaukaa sitten hakea sitä. Osan kohdalle lisäsin tietoja syntyneistä ihanuuksista, mutta kaikilla ei ollut esim. painoa ja pituutta ollenkaan vielä.. TÄydentäkää omia kohtianne! :)

Oltiin eilen tytön kanssa TiTi-Nallen talossa. Vilskettä riitti enkä meinannut neidin perässä pysyä laisinkaan! Onneksi isikin oli mukana, niin mä sain pääosin vaan istuskella tuoleilla ja seurata menoa :)
Illalla mentiin vielä kävelylle vuokraamaan leffaa.. R-kioski on railun kilometrin päässä, mennessä on mäki alas ja tullessa sama mäki (tosi paljon rankemman tuntuisena) ylös.. Koko matkan oli supistuksia, mutta ei kovin kipeitä ja ne loppu heti kun päästiin perille :( Leffan jälkeen koitettiin jos seksi auttais saamaan supistukset takasin, mut ei... :( NO, aamulla oli vähän rampa olo, mut nyt taas oon elämäni kunnossa. Taidetaan yrittää samaa sirkusta uudelleen tänään.

Välillä tuntuu että sais jo syntyä tämä vauva! Välillä taas tuntuu et mä en oo ehtiny ollenkaan valmistautua vielä synnytykseen henkisesti. Sairaalakassi on pakattu ajat sitten, mutta jotenkin en osaa keskittyä synnytyksen mahdolliseen alkamiseen. Kaippa se keskittyminen tulee siihen sitten kun on ajankohtaista. Pelottaa sekin et jos tää nyt menee kaks viikkoa yli lasketun ajan niin en kestä tätä turhaa yövalvomista yö toisensa jälkeen. Olis kivempi valvoa vauva sylissä keinustuolissa...

Mutta ei täällä kummempaa! Tulkaahan kertomaan kuulumisia pallomahat ja synnyttäneet!

Minttu 39+3
 
tigi
Paljon onnitteluja Elwiiralle! Hienoa kuulla että synnytys meni hyvin, vaikka pitkä olikin.

Seuraavassa luvassa valivalivalitusta.. ;) Eli ei edelleenkään mitään tapahtunut täällä, ainoastaan olo on hankalampi päivä päivältä mahan kanssa. Kaikki "ässät" olleet käytössä ja vauva on jo lähtökuopissa, mutta ei starttaa, huoh.. Maha on tosi kireänä koko ajan harjoitussupistuksista johtuen, mutta kunnollisia ei ole tullut. No, täytynee vaan lohduttautua että kaksi viikkoa maksimissaan tässä tilassa.. Ja eipä tässä nyt mitään "oikeaa" hätää ole, normaalia loppuvaiheen tuskastumista vain.

Hyviä vointeja kaikille!

tigi
39+5
 
Joohanna
Onnitteluja vauvautuneille! Pian täällä taitaa olla todella hiljaista... Aiotteko jatkaa kirjoittelua jollain vauvapalstalla?

Neuvolassa olin juuri ja vauva olis taas vaihteeksi raivotarjonnassa, huh mikä helpotus! Verenpaine huitelee korkealla 140/100, mutta muut arvot ihan hyvät. Joka yö supistelee sen verran, että pitää makailla valveilla. Mutta vauva ei siis ole laskeutunut yhtään, joten veikkaan, että esim. Tigi poksuu ennemmin...;) Tämä tapaus ehtii vielä tehdä pari kuperkeikkaa... Ajattelin juoda nyt sitten ainakin saunasiiderin rt:n kunniaksi. Muitakin ässiä voi harrastaa, ihan ajankuluksi jos ei muuta hyötyä oliskaan!

J,39+5
 
***Minttu
Täällä kanssa tosiaan kaikki ässät käytössä, mutta ei taida olla mitään apua niistä... Tai no ompahan jotain tekemistä! Eilen juostiin kaverin kanssa kumppareilla parisataa metriä metrin korkuisen heinikon yli järvenrantaan ja takaisin, sitten niitettiin pellolla heinää vuohille puolisen tuntia jonka jälkeen lähdettiin vetämään vielä kävelylenkki viereiselle erittäin jyrkälle ylämäelle ja takaisin.. Ainoa mitä sain sillä aikaan oli harjoitussuppareita tuon lystin ajan. Tämä tapahtui joskus kahden aikaan yöllä. Kolmelta nukkumaan ja viideltä heräsin muutamaan kipeään supistukseen. Eihän ne kuitenkaan kauaa kestäneet, joten unta vaan taas palloon...
Äh, syntyis jo tämä täältä. Eihän tätä loppu rääkkiä jaksa millään kukaan! Onneksi mulla on maanantaina aika yliaikaisuuskäynnille äippäpolille. Sillon on vasta 40+2, mutta jospa ne vaikka alkais käynnistellä, ihan vaan sen takia, et jos täällä onkin iso vauva. Sitä paitsi ei tämä vauva enää kauheasti jaksa liikkua, enkä minä saa nukuttua... Oliskohan siinä syitä ihan tarpeeksi?!

Minttu 39+4
 
Lilja-77
Täälläkin kärsitään näistä viimeisistä päivistä. Toisin kuin muilla, mulla ei ole vielä mikään kiire synnyttämään. Lonkka on vain mennyt pahemmaksi eikä liikkumisesta tule enää oikein mitään. Nyt täytyy varoa, ettei toinenkin lonkka tulehdu, muuten jää vessareissutkin tekemättä. Eilen sain vielä flunssankin, mistähän lie sekin peräisin, kun en ole päässyt kohta viikkoon neljän seinän sisältä minnekkään. Huomenna olisi neuvola, täytyy kysellä milloin voisivat pistää seuraavan kortisoni pistoksen, jos saisi tämän lonkan edes hieman parempaan kuntoon ennen synnytystä...

Lilja rv 39+1
 
Elwiira78
Tianna (2) La 28.6, NKL, 17.6 poika 3700g, ? cm
Kalitius (2) La 1.7
Elwiira30 (1) La 2.7, TYKS 16.7 tyttö 3800g, 54cm
Santura LA 3.7, LPKS, 25.6 tyttö 3690g, 49,5 cm
Laura79 (2) La 4.7, KSKS,6.7 tyttö 3200g, 50cm.
Viivi-75 (1) la 4.7. Kät, 15.7 tyttö 3440g, 49cm.
Äiti79(3)La 7.7 NKL
satsku (2) La 9.7.
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL,7.7 tyttö 3350g, 50cm
Martza75 (3) La 15.7.2009,8.7 poika 3875g, 51 cm
Mymmeli83 La 18.07.2009, LKS,16.7 poika 3310g, 50cm
Murmeli80 (2) La 18.07.2009, Ksshp, 21.6 tyttö 2940g, 48cm
kitcat(1) LA 22.7.2009, Ksshp
Amalia* (1) La 22.7.2009, kät
tigi(2) La 24.7.2009, NKL
Joohanna(3) La 24.7.2009
Helmii (1) La 24.7.2009
Minttu (2) La 25.7.2009, TAYS
Kerttu78 (1) La 25.7.2009, SatKS
Lilli (1) La 26.7.2009, ?
Miini-81 La 27.7.2009, ?
Iirisrukka (1) La 27.7. OYS, ? poika 2000g, ? cm.
Lilja-77 (2) La 28.7.2009, OYS
Pauliina75 La 4.8. TAYS
 
Lilja-77
Kävin tänään neuvolassa. Laittoivat sieltä suoraan lääkärille lonkan takia. Lääkäriltä sain sitten huomis aamuksi lähetteen äippäpolille. Synnytys mahdollisesti käynnistetään, jotta saataisiin lonkka vähemmälle rasitukselle ja paremmat lääkkeet käyttöön. Katsotaan nyt mitä siellä päättävät...

Lilja rv 39+2
 
Joohanna
40 viikkoa täynnä ja olo vaihtelee raivopäisestä levolliseen! En jaksa tehä mitään, mutta toisaalta aika tulee pitkäksi. Mitähän sitä nyt keksis? Huokaus... Mitä te muut odottajat teette??
Vatsassa on tänään oltu rauhallisemmin kuin yleensä, oisko se hyvä merkki, viimeksi ainakin oli!

Hyvää viikonloppua!
 
Lilja-77
Ei päästyy synnyttämään tänään. Synnäri oli ihan täynnä. Huomen aamulla uusi yritys. Paikat olivat jo valmiiksi 3 cm auki, joten käynnistetään pelkästään kalvot puhkaisemalla. Lääkäri teki kyllä sen verran kovakouraisen tutkimuksen ja meinasi, että jospa se yöllä lähtisi itsekseen käyntiin...


Lilja rv 39+3
 
***Minttu
Joohanna, toivotaan et hiljaisuus lupaa hyvää :)
Liljalle tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki menee hyvin ja synnytys lähtis itelleen käyntiin. Mut tuo kalvojen puhkaisukaan ei varmaan ole ollenkaan kivulias vaihtoehto niihin tabletteihin verrattuna!
Mitäs muille kuuluu?

Minttu 39+6
 
helmii
Heipat vaan täältäkin!

Laskettu aika tänään eikä mitään merkkiä edelleenkään, huoh... Varasin torstaiks kampaajankin, oon jo luopumassa toivosta, et tulis ennen sitä. Aika alkaa kieltämättä käymään pitkäksi, ei jaksais oikeen innostua enää leipomisesta tai siivoomisestakaan. Saunottu ollaan noin joka toinen päivä. No, max. kaks viikkoa enää! Vitsi, sekin tuntuu niiiiin pitkältä ajalta nyt!

Luulin jo, että vauva laskeutui edellispäivänä, kun viilteli niin kovaa häpyluusta ja sf-mittakin oli pienempi kun edelliskerroilla. Mut tänään kun koitin vauvan päätä ni musta tuntuu, et törkkäsin sitä taas ylemmäs (voikohan niin käydä..) ja nyt taas ahdistaa ihan rintojen alla. Aaaargh, toivois tässä edes jotain merkkiä, et oltais tulossa lähiaikoina!

Tsemppiä Liljalle huomiseen ja muillekin vielä odottaville kärsivällisyyttä...

Helmii 40+0
 
tigi
Tianna (2) La 28.6, NKL, 17.6 poika 3700g, ? cm
Kalitius (2) La 1.7
Elwiira30 (1) La 2.7, TYKS 16.7 tyttö 3800g, 54cm
Santura LA 3.7, LPKS, 25.6 tyttö 3690g, 49,5 cm
Laura79 (2) La 4.7, KSKS,6.7 tyttö 3200g, 50cm.
Viivi-75 (1) la 4.7. Kät, 15.7 tyttö 3440g, 49cm.
Äiti79(3)La 7.7 NKL
satsku (2) La 9.7.
äitiliini76 (1) La 14.7.2009 NKL,7.7 tyttö 3350g, 50cm
Martza75 (3) La 15.7.2009,8.7 poika 3875g, 51 cm
Mymmeli83 La 18.07.2009, LKS,16.7 poika 3310g, 50cm
Murmeli80 (2) La 18.07.2009, Ksshp, 21.6 tyttö 2940g, 48cm
kitcat(1) LA 22.7.2009, Ksshp
Amalia* (1) La 22.7.2009, kät
tigi(2) La 24.7.2009, NKL, 23.7 poika 3750g, 50cm
Joohanna(3) La 24.7.2009
Helmii (1) La 24.7.2009
Minttu (2) La 25.7.2009, TAYS
Kerttu78 (1) La 25.7.2009, SatKS
Lilli (1) La 26.7.2009, ?
Miini-81 La 27.7.2009, ?
Iirisrukka (1) La 27.7. OYS, ? poika 2000g, ? cm.
Lilja-77 (2) La 28.7.2009, OYS
Pauliina75 La 4.8. TAYS


Heips! Täällä odotus päättyi torstaina =) Aamulla heräsin aikaisin vatsan särkyyn, joka muuttui sitten supistuksiksi pikkuhiljaa. Ulkoiltiin vielä esikoisen ja miehen kanssa, kun en uskonut että tositoimiin ollaan alkamassa. Supistukset alkoivat olla kuitenkin kovempia ja vietiin esikoinen hoitoon ja suunnattiin naikkarille. Loppumatkasta olikin jo aika tuskallista ja supistukset tulivat n.4 min välein. Sairaalassa oltiin 11sta aikaan.

Päästiin heti saliin, siellä sain ilokaasua, kunnes melko pian jo halusinkin epiduraalin. Kätilö toi myös jakkaran jo valmiiksi, toiveena oli samanlainen synnytys kun ensimmäinenkin. Epiduraali oli erinomainen (taaskin) ja sain kivuitta valmistautua ponnistusvaiheeseen. Kolmen jälkeen oli paikat auki ja alettiin ponnistamaan. Jostain syystä kuitenkin ponnistus ei tuottanut tulosta vaan vauva tuntui "jumittavan". Sydänäänet laskivat ja siinä vaiheessa alkoi tapahtua, siirto sängylle puoli-istuvaan asentoon ja samantien olikin jo toinen kätilö ja lääkäri paikalla. Vauvalla oli napanuora kaulan ympäri, mikä aiheutti "jumituksen" ponnistusvaiheessa. Lääkäri laittoi imukupin, joka kuitenkin irtosi ja ennen kuin ehdittiin uudelleen kiinnittämään, sain itse ponnistettua vauvan ulos. Sattui huomattavasti enemmän kuin jakkaralla, mutta vauvan hätätila antoi aikamoiset lisävoimat. Napanuora oli sitten kahdesti kaulan ympäri, mutta selvittiin säikähdyksellä kiitos kätilön ripeän arvioinnin ja toiminnan. Täytyy sanoa että en voisi tyytyväisempi olla henkilökunnan toimintaan. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin =) Terve poika tuli ja itsekään en edes tikkejä saanut huolimatta nopeasta "loppurysäyksestä". Ja mieskin oli erinomaisena tukena ja kesti tolpillaan loppuun saakka, vaikka joutuikin tilanteen lauettua hieman hengittelemään istuallaan =)

Esikoinen on suhtautunut vauvaan tosi hyvin, vähän meinasi säikähtää kun pikkuveli parkui vaipanvaihdossa. Tänään päästiin kotiin ja nyt totutellaan vauva-arkeen =)

Odottajille jaksamista viimeisiin päiviin!

tigi
 

Yhteistyössä