Mut joo iskällä todettiin dementia tän vuoden alussa ja oli eka täs mun kauounginsairaalas ku oli myös verenmyrkytys. Noh nyt asiaan. Mutkun mun iskä on aina tykännyt kävelemisestä ja samoilemisista metsässä. Ni nyt on sit toises kaupungis arviointi osastol. Mut kaipais ulkolua ja siellä oloa. Et miksi hoitajat ei käytä sitä joka päivä ulkona kävelyllä? Ku eikse oo ihan laissakin määrätty et esim tunti ulkoilua vangeille ainakin. Ja kun mä olin sairaalassa kolmekuukautta ni sielkin ois pitänyt olla tunti ulkoilua mut kyl jäätiin siitä ajasta reippaasti sielöäkin. Mut mun iskä sais ulkoilusta onnea ja iloa ni miksi hoitajat ei käytä asukkaita ulkona?.
Tohon kylään missä on on huonot kulkuyhteydet mun tulla. Ja lapsen äitinkin auto rusikoitiin paskaksi ni ei oikeen oo kyytiä millä mennä. Toivoisin kyl et iskä sais täst mun kauoungista hoitopaikan ni ois helpompaa sitten. Mut kuuluuko myös dementia potilaalle jokainen päivä ulkoilu? Ja ei iskä täysin pelistä ole pois tajuaa kyllä juttui. Ja voidaan kwskustella normi juttui mut kaipaisi ulos.
Tohon kylään missä on on huonot kulkuyhteydet mun tulla. Ja lapsen äitinkin auto rusikoitiin paskaksi ni ei oikeen oo kyytiä millä mennä. Toivoisin kyl et iskä sais täst mun kauoungista hoitopaikan ni ois helpompaa sitten. Mut kuuluuko myös dementia potilaalle jokainen päivä ulkoilu? Ja ei iskä täysin pelistä ole pois tajuaa kyllä juttui. Ja voidaan kwskustella normi juttui mut kaipaisi ulos.