heippa te joilla lapset on tarhassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mietin jo nyt etukäteen kun minun 2,5 vuotias lähtee syksyllä tarhaan että mikä on paras toppapuku,nyt on ollut reimatec tähän mennessä päällä.
ja mitkä olisi semmoset kunnon paksut talvirukkaset/hanskat että varmasti on lämpimät kädet kun tarhassa ulkoillaan pakkasillakin.
olen vähän aikasessa näissä asioissa mutta toisethan ostaa kesälläkin talvivaatteita lapsilleen :D
ja kengätkin pitäisi hankkia uudet ja semmoset mitkä olis lämpöiset.

Ticket to heaven haalarit on hyvän näköisiä mutta onkohan ne lämpöisiä,hintaakin niillä on mutta haluaisin että tytöllä olisi sitten lämmin olla siellä :)
ja muutenkin talvella tietysti.

Meidän suunnilleen saman ikäisellä oli viimetalvenakin Ticketin haalari. Reimatec ei olisi kuuna kullan valkeana kestänyt yhtä hyvänä tuon rymy-pirkon päällä. :D
Laatuero ticketin ja reimatecin välillä on huomattava, ticketin hyväksi.

Jaa, meillä pärjätty hyvin Lassien puvuilla tarhassakin. Eivät ole menneet miksikään mahdottomasta ulkoilumäärästä huolimatta. Lassien kenkiä en kyllä enää osta - ne eivät kestä mitään :|

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Meillä on ollu ticketiä, reimaa (teccia ja kiddoa) sekä remua ja rasavilia. Kaikki ollu ihan samanveroisia.

Niin ja kengistä kuomat on lämpimimmät. Kaveri töissä päiväkodissa ja sanoo että ne lapset, kellä kuomat jalassa, valittivat harvoin että jalkoja palelee. Sen sijaan goretexit ei pidä lämpöä pakkaskelillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ollut isommalla kiddo reimatec,ostettiin viime talvena.maksoi sen 119 euroa mutta on muhkea ja lämmin :)

Meillä kans kummallaki viime talvena oli kiddo ja se on kyllä lämpimin haalari mitä meillä on ollu. Ja lisäksi meidän lasten käytössä se on ollu myös kestävämpi kuin reimatec.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ollut isommalla kiddo reimatec,ostettiin viime talvena.maksoi sen 119 euroa mutta on muhkea ja lämmin :)

Meillä kans kummallaki viime talvena oli kiddo ja se on kyllä lämpimin haalari mitä meillä on ollu. Ja lisäksi meidän lasten käytössä se on ollu myös kestävämpi kuin reimatec.

ja varmasti kestäväkin.on vieläkin uuden veroinen tuo meidän haalari ja menee ensi talvena vielä ja sitten pienemmälle myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mitä eroa on Reiman tecillä ja kiddolla?

No ne on reiman kaks eri haalariversiota. reimatec on täysin vedenpitävä, liukaspintainen haalari. Kiddoa on saatavilla toppahaalarina, se on paksumpi ja siinä on takapuolen kohdalla erillinen kerros, että peppu pysyy lämpimänä ku lapsi istuu lumihangessa. Se on karkeampaa kangasta, ei pidä niin hyvin vettä kuin tec mutta riittävästi kuitenkin. Se on halvempi kuin tec mutta meidän käytössä ainakin ollu paljon kestävämpi ja parempi talvihaalari.

Meillä on ollu ticketiä, reimaa (teccia ja kiddoa) sekä remua ja rasavilia. Kaikki ollu ihan samanveroisia.

Minäkään en usko, että näissä olisi niin paljon eroa. Toki kannattaa katsoa kulutuksen kestävyys, jos lapsi tykkää paljon peffamäkeä laskea (cordura on kestävää ja monella merkillä näitä tai vastaavia löytyy).

Meillä on ja tulee olemaan reimatecciä, lenneä, tickettiä, legotecciä ja ensi vuodeksi uutena on rasavil. Ja ajattelin joskus testata Moloa ja Remua ihan varmasti.

Kannattaa olla kaksi pukua, jos haluaa pestä kuraisen puvun viikolla ja seuraavana päivänä haluaa lapselle ulkovaatteet hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Minäkään en usko, että näissä olisi niin paljon eroa. Toki kannattaa katsoa kulutuksen kestävyys, jos lapsi tykkää paljon peffamäkeä laskea (cordura on kestävää ja monella merkillä näitä tai vastaavia löytyy).

Meillä on ja tulee olemaan reimatecciä, lenneä, tickettiä, legotecciä ja ensi vuodeksi uutena on rasavil. Ja ajattelin joskus testata Moloa ja Remua ihan varmasti.

Kannattaa olla kaksi pukua, jos haluaa pestä kuraisen puvun viikolla ja seuraavana päivänä haluaa lapselle ulkovaatteet hoitoon...

Meillä suosittu remun haalareissa sitä superremua, jossa alaosa corduraa, se on huomattavasti kestävämpi kuin tavallinen remu mutta hintaa ei silti oo hirveän paljon enempää.
ja mitä haalareiden määrään tulee, niin meillä on ainaki ollu aina kaksi haalaria lasta kohti juuri siksi että pitää niitä joskus pestäkin. tai jos vaikka tulee pissa vahingossa housuun (lähinnä pienemmällä 2,5v) nii on sitte toinen haalari jota voi käyttää, koska eihän sitä haalari pissan jäljiltä samantien puhtaaksi ja kuivaksi saa.

Niin ja kengistä kuomat on lämpimimmät. Kaveri töissä päiväkodissa ja sanoo että ne lapset, kellä kuomat jalassa, valittivat harvoin että jalkoja palelee. Sen sijaan goretexit ei pidä lämpöä pakkaskelillä.

No goretex on kalvo, ei mikään lämpökerros. Se riippuu ihan kengästä ja siitä mitä siellä sisällä on. Villasukka lämmittää ja riittävä väljyys. Tosin, goresta on hyötyä kosteilla keleillä, joten ei ole oikeastaan järkevää olla superpaksuja gorekenkiä.

Mä haluaisin muksulle Huopikkaat pakkasille. Tosin meillä on varastossa mun lapsuuden huopikkaat ja ehkä ne olisivat ensi talvena hyvät pakkaskengät :D

No goretex on kalvo, ei mikään lämpökerros. Se riippuu ihan kengästä ja siitä mitä siellä sisällä on. Villasukka lämmittää ja riittävä väljyys. Tosin, goresta on hyötyä kosteilla keleillä, joten ei ole oikeastaan järkevää olla superpaksuja gorekenkiä.

Mä haluaisin muksulle Huopikkaat pakkasille. Tosin meillä on varastossa mun lapsuuden huopikkaat ja ehkä ne olisivat ensi talvena hyvät pakkaskengät :D

Niin, se tässä oliki mulla pointtina että goretexit on nollakelin kengät, ei pakkaskengät. ja goretexin kanssa ei sais käyttää villasukkia, se tukkii niistä jotkut huokoset. Näin kenkäkauppias mulle sanoi.

Meillä on ainaki lapsilla ollu goretexit loskakeleille ja kuomat pakkaskeleille. Viime talvena goretexeja ei pahemmin tarvittu.

Meidän Reiman Kiddo on pitänyt hyvin vettä. Alaosan saumat on teipattu ja kertaakaan ei lapsi kastunut. Lisäksi päiväkodissa tungetaan usein ne kurahousut päälle märällä kelillä, vaikka lapsella olisi mikä tahansa tekkipuku käytössä. Näin ainakin meidän päiväkodissa, koska heillä ei ole tilaa kuivatella tekkipukuja, joita ei voi kaappikuivata ja ovat kuitenkin kosteita vielä aamu-ulkoilun jälkeen iltapäivällä. Gorekengät on meillä toimineet myös pakkasella hyvin. Lapset sattuvat olemaan helposti hikoilevaa sorttia ja villapukuakin voi käyttää vain tosi kovalla pakkasella tai muuten on tukka märkä ulkoilun jälkeen. En voi edes harkita mitään paksuvuorisia kenkiä tälläisille lapsille.

Meillä oli viime talvena 1,5 v pojalla päiväkodissa haalareina Reimatec ja Remu, molemmat toimi (ja lapsi meni paljon myös polvillaan). Jalassa Kuomat tai Tepsun villavuoriset nahkakengät, joissa vedenpitävä pinnoite. Rukkasista en osaa sanoa mitään, kun kaikissa kädet paleli...

Niin, se tässä oliki mulla pointtina että goretexit on nollakelin kengät, ei pakkaskengät. ja goretexin kanssa ei sais käyttää villasukkia, se tukkii niistä jotkut huokoset. Näin kenkäkauppias mulle sanoi.

Meillä on ainaki lapsilla ollu goretexit loskakeleille ja kuomat pakkaskeleille. Viime talvena goretexeja ei pahemmin tarvittu.

Tuo on urbaania legendaa. Huokoset eivät tukkeudu goressa mitenkään siitä mitä siellä alla on. Pestessä ei saa käyttää huuhteluainetta, se tukkii kalvon huokoset

Keinokuitua on suosittu sen takia, että se siirtää kosteuden paremmin iholta pois ja gore on hengittävä kalvo ja näin kostus siirtyisi pois jalkineesta. Villa kerää kosteutta itseensä enemmän, mutta usein taas on paljon lämmittävämpi kuitu, myös kosteana. Puuvilla on se ongelmallisin ja kylmin kuitu.

Tulen käyttämään nyt ja ainiaan villaa gorevaatteiden ja kenkien alla. Sukat ovat villa-keinokuitusekoitetta.

Ensiksi missä päin asustatte? Jos etelässä niin saattaa käydä niin, että päiväkodissa vedetään kurikset päälle, vaikka olisi kuinka hyvä vedenkestävä puku.

Meillä on ollut monia merkkejä, jonathan, lenne, rasavil, remu, lassien techejä... Kaikissa on pärjännyt, välillä villahaalarit alla.

Hatuista suosin sellaista kypärämyssyä, missä on puuvillavuori ja villapäällinen. Meillä kivat-merkkinen sellainen. Lapsen on helppo laittaa se itse päälle ja menee oikein ja lämmittävästi kun vertaa tyyliin, että alle kypärämyssy, päälle pipo. Pipoja (tai toinen kypärämyssy-päähine ja toinen kypärämyssy + pipo) olisi hyvä olla kahdet, jos kastuu tai likaantuu.

Lämpimimmät hanskat on rasavilin peukalopotit. Mutta niissäkin on kuulemma siirtynyt tuotanto muualle, joten ei välttämättä oo enää samaa laatua. Meillä on ollut myös jonathanin ja lassien hanskoja. Laitan aina parit hanskat mukaan (toiset varalle, jos toiset kastuu).

Kenkiä olisi hyvä olla 2 eli goret ja kuomat. Kuomat pakkaseen, goret nollakeliin. Hyvin myös pärjää, jos on kuomat + talvikumpparit loskaan. Meillä oli viime vuonna korkeavartisemmat syysgoret ja talvikumpparit (joihin villasukat) loskaan + kuomat pakkaseen. Hyvin pärjättiin. Kuomat on lapsen helppo pukea ja ne ovat lämpimät, nykyään vähän kosteussuojatutkin.

Muista myös sadevaatteet, kurahanskat myös, kumpparit, kauluri (esim. syys-kevät-keleihin, suojaa kurkkua), villasukkia, lapasia ja muista nimetä! Muista että kurikset vedetään joskus haalarin päälle, joten tarpeeksi isot.

Kaikissa vaatteissa mieti se, että olisi hyvä jos olisi mahdollisimman helppo lapsen itse pukea ne tai hoitajan auttaa. Lapset pukevat aika pienestä pitäen itse.

Yhteistyössä