Heippa!

Muumimamma -78

Uusi jäsen
09.09.2010
4
0
1
Täällä -78 syntynyt uusi äiti päätti käydä palstailemaan.. :)

Perheeseemme kuuluu isi 34v. Pojat: 10v, 6v, 1v. sekä tytöt 9v, ja 1v. Nuorin tyttö on meillä sijaislapsena. Ollut noin vuoden päivät..

Kotona vietän päivät pienten kanssa vielä ainakin toistaiseksi. Asumme maalla keskellä ei mitään.. Työtä kotona on riittänyt ja riittää ihan tarpeeksi.. ;)

Millaisia äitejä täällä palstailee? Onko suurperheellisiä kohtalo tovereita?

Mukavaa syksyä kaikille :)

Hei!
Minäkin voisin virallisesti esitellä itseni kun tällä viikolla vasta tänne liityin...
Asumme Turussa ja perheeseen kuuluu vuotta nuorempi mies joka on ollut 1,5v työttömänä mutta sai juuri vakipaikan ja työt alkaa viikon päästä,jee :D
Lapsikatraamme koostuu 7v tytöstä,6v pojasta, kohta 5v tytöstä, 3,5v tytöstä ja pahnanpohjimmaisena löytyy 1v poika.
Töissä olen käynyt viimeksi pyörähtämässä -04 7kk ajan jolloin mies oli kotona kahden lapsen kanssa. Sen jälkeen olenkin ollut kotona ja toivottavasti saan olla vielä kauan lapsia hoitamassa ja vastaanottamassa koulusta.

No juu,arvaa vaan millaisia kommentteja olen saanut tutuilta ja vierailta... : /
Ja kaikki lapset on tietysti vahinkolapsia ja olen alkanut "tehtailemaan" niin kuin eilen kaupassa eräs nainen totesi kun luuli kuopuksen olevan ensimmäinen...Kun sitten korjasin että viides niin huusi "TÄÄÄH" niin että koko kauppa raikui ja totesi minun alkaneen vauvatehtaaksi...Joopa joo,mitäs muutakaan. Että kummajainen olen ystäväpiirissäni muusta puhumattakaan :D

Hyvin tuttu tunne... Vähintäänkin arvaillaan uskontoa... USKOMATONTA! Olihan ennen aikaan monissa perheissä lapsia kymmen kunta.. Eikä se yhtään ihmeellistä ollut. Nykyisin tuntuu, että ihmiset laskevat ja pohtivat tarkkaan milloin ja monta lasta kannattaa tehdä... Mutta jokainen toki elää tyylillään, ajoittain vaan ihan rasitukseen asti harmittaa ainaiset ihmettelyn perheen suuruudesta... : /

Se on todella rasittavaa mutta nykyään sitä on jo niin tottunut mutta kumma kun se silti joskus ärsyttää. Viime odotuksessa lääkärini kysyi että onko meillä uskonnollinen vakaumus kun jo viidetta odotin ja kun kerroin ettei ole niin tivasi miksi sitten niin monta,plääh. Eihän sitä itsekään tule esim.kaksilapsilta kysyttyä että miksi ei enempää,voisi olla aika loukkavaa jos joku ei vaikka enempää pysty saamaankaan.

Voisin liittyä seuraanne:) Asun maalla, lälhimpään kaupunkiin on matkaa 70 km. Lapsia on 6, poika -98, tyttö -99, poika, -01, poika, -03, poika -05 ja tyttö -08. Kotona saan olla vielä reilut 5 kk, kauhulla jo odotan työelämään paluuta ja sitä etten enää saa olla päiviä lasten kanssa kotona ja tosiaan otta heidän koulusta vastaan jne....

Yhteistyössä