Heittäisitkö miehesi pihalle, jos hän pettäisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Oon tässä miettiny, kun niin monen mies tuntuu pettävän. Oon sit miettiny, että mitä jos toi oma joskus semmosesta jäis kiinni, mitä tekisin.

Miehelle tietty oon aina sanonu (ja sanon vieläki), että se on kerrasta poikki, takaisin ei ole tulemista. Oonpa joskus jopa sanonu, että jos kiinni jää, leikkaan siltä pallit veks...

Mutta, mutta. Tässä kun niin monella tutullakin se on käynyt toteen: mies on oikeasti jääny kiinni, oon joutunu miettimää, että oisko musta oikeasti siihen.

Oon tullu siihen tulokseen, että riippuen tietty siitä, kauanko se juttu on kestäny, mutta ihan vaan jonkun pienen (varsinaiseen seksiin johtamattoman suutelun) johdosta musta ei oikeasti olisikaan heittämään ukkoa pihalle. Siis riippuis tietty TÄYSIN tilanteesta, mutta ei se välttämättä oliskaan mun kohdalla niin ehdottomasti ohi...

Yllätin itseni, kun jouduin tämmösen toteamaan. Mites te muut, oikeastiko laittaisitte ukon automaattisesti ekastakin pienestä hairahduksesta mäkeen?

en usko että erottais. Olen miehelle sanonutkin että en usko että häntä jättisin vaikka pettäis. Mutta rikkois mun sydämmen.ja tän niin kauniin ja toimivan liiton.
Mies on sitti sanonut ettei aio kenenkään aknsaa harrastaa vaikka luvankin antaisin koska on mulle lupautunut naimisiin mentäesämme. mun ainostaan lopun ikänsä ja mä hänen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Heittäisin ja mies heittäisi minut jos tulisi sellainen tilanne. Ollaan tämä asia puhuttu ja molemmat tietää meidän suhteen "säännöt".

Miehesi jäisi vaikka kiinni toisen kanssa pussaamisesta, joka ei ole johtanut seksiin. Mies todella katuu tekoaan. Riittäisikö sekin syyksi katkaista teidän parisuhde ja rikkoa koti? ...tämmöiset tapaukset just on niitä, joiden vuoksi mä en olekaan enää ihan niin kärkäs sanomaan, että joo, pihalle vaan....

En vissiin sitten. Mies petti,muutettiin erilleen,nyt olisi palaamassa takaisin. Haluaisin hänet takaisin enemmän kuin mitään muuta maailmassa,rakastan häntä ja hän kuulemma minua. Mutta..mutta :/
En tiedä voinko unohtaa. Anteeksi voin antaa mutta se unohdus ja se että pystynkö luottamaan häneen enää ikinä.

Itkettää jos palaamme yhteen,itkettää ellemme..:/

me ollaan miehen kanssa puhuttu,että jos pitää mennä toista pettämään,niin silloin on parempi ettei eletä yhdessä. Siis jos mies mua pettäisi (varsinkin jos naisi jotain toista) niin saisi kyllä häipyä. Ei suhteesta tulisi kuitenkaan mitään enää sen jälkeen;luottamus olisi mennyt täysin,aina saisi miettiä että mitä jos se pettää uudestaan. Ja seksielämä kuolisi täysin,mua ei huvittais panna miehen kans sen jälkeen kun tietäisin että se on välillä pannut jotain toista.

on pettänyt, en heittänyt. Ensin ajattelin että en piruuttanikaan heitä, ettei joku hempukka pääse luulemaan että mies MINUT jättäisi hänen takiaan.. siis oikeasti ajatus oli tämä silloin kun päätin et haluan jatkaa. Myyöhemmin kun tunteet asian suhteen olivat tasaantuneet, tuo tapaus tuntui täysin merkityksettömältä sähläykseltä joka ei ollut mikään hyvä syy heittää hukkaan yhteisiä vuosia ja yhteistä elämää ja suhdetta. ajattelen yhä näin, tapauksesta aikaa nyt n. 5 vuotta.

Eihän tuommoiseen voi mitään vastata. Jos semmoinen tilanne tulisi, niin kyllä siihen ratkaisuun vaikuttaisi niin moni asia, että "oikeaa" ja yhtä vastausta ei voi antaa.

Mä tiedän sen että anteeksi en pystyisi antamaan, saati asiaa koskaan unohtamaan, se tulisi aivan taatusti aina tietyissä tilanteissa esiin ja lopulta pilaisi kaiken.
No, tämä asia on meidän suhteen alussa jo puhuttu ja onneksi olemme samaa mieltä, eli kerrasta poikki se sitten on. Joten molemmat tietää että siinä riskeeraisi sitten ihan kaiken jos vieraisiin lähtis.

Alkuperäinen kirjoittaja miettivä:
En vissiin sitten. Mies petti,muutettiin erilleen,nyt olisi palaamassa takaisin. Haluaisin hänet takaisin enemmän kuin mitään muuta maailmassa,rakastan häntä ja hän kuulemma minua. Mutta..mutta :/
En tiedä voinko unohtaa. Anteeksi voin antaa mutta se unohdus ja se että pystynkö luottamaan häneen enää ikinä.

Itkettää jos palaamme yhteen,itkettää ellemme..:/

Tämäpä tämä: paraneeko se elämä ihan OIKEASTI varmasti, jos sen parisuhteen katkaisee? ...onko varma, että se ei ole itse asiassa paljon suurempi virhe kuin se miehen alkuperäinen erehdys??

JOo, mun isä oli monipettäjä. Eli petti mun äitiä useammin kuin osaan edes sanoa. Tämmöset tapaukset on musta asia erikseen.

Mutta eikö ihminen juuri ole erehtyväinen? Virheitä tehdään ihan koko ajan joka asiassa! Miksi tässä asiassa ei ole "varaa" tehdä pienintäkään virhettä kertaakaan??

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Heittäisin ja mies heittäisi minut jos tulisi sellainen tilanne. Ollaan tämä asia puhuttu ja molemmat tietää meidän suhteen "säännöt".

Miehesi jäisi vaikka kiinni toisen kanssa pussaamisesta, joka ei ole johtanut seksiin. Mies todella katuu tekoaan. Riittäisikö sekin syyksi katkaista teidän parisuhde ja rikkoa koti? ...tämmöiset tapaukset just on niitä, joiden vuoksi mä en olekaan enää ihan niin kärkäs sanomaan, että joo, pihalle vaan....

Kyllä. Koska jos tuo mies siihen asti menisi, seuraavalla kerralla menisi varmaan pisemmälle, jos kerran katsoisin vain sormien läpi. Näin uskoisin.

Kyllä heittäisin. Ollaan näistä asioista puhuttu vakavissamme usieta kertoja, ja uskollisuus on meille todella tärkeää. En vois olla ihmisen kanssa, joka pettäis ja tällä tavoin itsekkäästi laittais omat halunsa perheemme ja lastemme edelle.

Sitä paitsi olen joskus elänyt suhteessa, jossa oli pettämistä molemmin puolin ja se suhde oli yhtä tuskaa, ei niitä arpia olisi saanut koskaan korjatuksi. Ikinä en enää aijo sellaisessa suhteessa elää. Haluan rakastaa miestä johon voin luottaa täysillä.

Me ollaan jo suhteen alkuaikoina tehty selväks että pettämistä ei hyväksytä. Itseasiassa mies otti sen ihan ekana puheeks, ja sanoi että lemppaa mut saman tien jos petän, ja sama toisin päin, en mäkään sellaista kestäisi. Se on ihan selvä juttu, pettäminen rikkois meidän suhteen. Hyvän suhteen perustahan on rakkauden lisäksi uskollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä tiedän sen että anteeksi en pystyisi antamaan, saati asiaa koskaan unohtamaan, se tulisi aivan taatusti aina tietyissä tilanteissa esiin ja lopulta pilaisi kaiken.
No, tämä asia on meidän suhteen alussa jo puhuttu ja onneksi olemme samaa mieltä, eli kerrasta poikki se sitten on. Joten molemmat tietää että siinä riskeeraisi sitten ihan kaiken jos vieraisiin lähtis.

Joo, "sovittu" on tämä meilläkin, mutta silti.

Ihminen voi joskus toimia tavalla, jota ei itsekään tajua jälkikäteen, että miksi mä näin tein. Näitä tilanteita kutsutaan usein juuri virheiksi. Se pettäminen/toisen pussaaminenkin voi ihan oikeasti olla virhe, jonka kerran tehtyään ei koskaan enää tee toiste.

Kannattaako ihan oikeasti pitää niin tiukkaa linjaa? Jos se oikeasti jää siihen yhteen virheeseen, yhteen vieraalle naiselle annettuun suudelmaan???

Niin,pelkään että on elämäni ja (lasten elämän) suurin virhe olla antamatta anteeksi. Pettämistähän ei voi puolustella mutta suhteessamme oli silloin todella vaikea aika.
Mutta jos olenkin vuoden päästä entistä pahemmin petetty ja rikki..
Mutta jos olenkin onnellisempi.
Elämä on joskus vaikeaa,pitää laittaa silmät kiinni ja arpoa.