Heittäisitkö miehesi pihalle, jos hän pettäisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Heittäisin ja mies heittäisi minut jos tulisi sellainen tilanne. Ollaan tämä asia puhuttu ja molemmat tietää meidän suhteen "säännöt".

Miehesi jäisi vaikka kiinni toisen kanssa pussaamisesta, joka ei ole johtanut seksiin. Mies todella katuu tekoaan. Riittäisikö sekin syyksi katkaista teidän parisuhde ja rikkoa koti? ...tämmöiset tapaukset just on niitä, joiden vuoksi mä en olekaan enää ihan niin kärkäs sanomaan, että joo, pihalle vaan....

Kyllä. Koska jos tuo mies siihen asti menisi, seuraavalla kerralla menisi varmaan pisemmälle, jos kerran katsoisin vain sormien läpi. Näin uskoisin.

Niinpä. Uskoisit.

Mutta voitko olla siitä yhtään sen varmempi kuin vastakohdastakaan?

Mitä jos todellisuudessa se olisikin ollut se ainoa kerta, se ainoa kerta, kun miehesi noin teki ja se ei koskaan toistuisi saatikka menisi pidemmälle.

Kumpi silloin olisi ollut suurempi virhe: jättää mies ja mahdollisesti katua lopun ikää eroa/päätyä on-off-suhteeseen (josta muuten lapset kärsii AINA. Tämä on nähty) VAI antaa anteeksi, koittaa unohtaa ja hyväksyä, että mies teki virheen. Elämä yhdessä voisi oikeasti olla onnellinen?

En osottaisi suorilta käsin ovea vaan tottakai pyrkisin ensin selvittämään asian, miksi pettää yms. En kuitenkaan ole tähän avioliittoon astunut sillä periaatteela että "kerrasta poikki" vaan aikomuksena olisi viettää loppu elämä yhdessä ja se tulee vaatimaan kyllä paljon kompromisseja ja keskusteluja.

Selvää meille kummallekin on että jos uuteen suhteeseen haluaa rynnätä niin soveliasta olisi ensin laittaa toinen poikki, mutta elämä ei ole käsikirjoitettu ennalta ja mitä tahansa voi tapahtua.

Lisään vielä, että puhumattakaan siitä että nykyään emme ole ukon kanssa tässä suhteessa kaksin, vaan on myös tuo poika jota ajatella ja sekin jo puoltaisi että edes yritettäisiin vielä yhden virheen jälkeen saada homma sujumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä tiedän sen että anteeksi en pystyisi antamaan, saati asiaa koskaan unohtamaan, se tulisi aivan taatusti aina tietyissä tilanteissa esiin ja lopulta pilaisi kaiken.
No, tämä asia on meidän suhteen alussa jo puhuttu ja onneksi olemme samaa mieltä, eli kerrasta poikki se sitten on. Joten molemmat tietää että siinä riskeeraisi sitten ihan kaiken jos vieraisiin lähtis.

Joo, "sovittu" on tämä meilläkin, mutta silti.

Ihminen voi joskus toimia tavalla, jota ei itsekään tajua jälkikäteen, että miksi mä näin tein. Näitä tilanteita kutsutaan usein juuri virheiksi. Se pettäminen/toisen pussaaminenkin voi ihan oikeasti olla virhe, jonka kerran tehtyään ei koskaan enää tee toiste.

Kannattaako ihan oikeasti pitää niin tiukkaa linjaa? Jos se oikeasti jää siihen yhteen virheeseen, yhteen vieraalle naiselle annettuun suudelmaan???

ööh... miksi nuoleskella muita jos on oma vaimo? mikä on jutun idea...?

Jos se pettäminen on "vain" virhe, joka ei toistu, se silti pilaisi hyvän parisuhteen, ja varmasti tulisi tunne että ansaitsen parempaa...Eli vaikka teko olisikin virhe jota katuu, se jättäisi ainakin minuun sellaisen tuskan jota en voisi unohtaa ja tuskin sellaisen kanssa on enää helppoa jatkaa suhdetta ja yrittää tehdä siitä samanveroista kuin se on ollut ennen virhettä.
oho...tulipa selitystä =)

Alkuperäinen kirjoittaja miettivä:
Niin,pelkään että on elämäni ja (lasten elämän) suurin virhe olla antamatta anteeksi. Pettämistähän ei voi puolustella mutta suhteessamme oli silloin todella vaikea aika.
Mutta jos olenkin vuoden päästä entistä pahemmin petetty ja rikki..
Mutta jos olenkin onnellisempi.
Elämä on joskus vaikeaa,pitää laittaa silmät kiinni ja arpoa.

Toisaalta, jos miehesi otat nyt takaisin ja molemmat täysillä yritätte (tai itse ainakin yrität parantaa suhteenne. Yrität niin, että voit katsoa itseäsi peiliin ja sanoa tehneesi kaikkesi). Jos onnistutte, db. Jos ette, ainakaan sun ei tarvi miettiä, mitä jos..

Heittäisin ja mies heittäisi minut jos tulisi sellainen tilanne. Ollaan tämä asia puhuttu ja molemmat tietää meidän suhteen "säännöt".

Miehesi jäisi vaikka kiinni toisen kanssa pussaamisesta, joka ei ole johtanut seksiin. Mies todella katuu tekoaan. Riittäisikö sekin syyksi katkaista teidän parisuhde ja rikkoa koti? ...tämmöiset tapaukset just on niitä, joiden vuoksi mä en olekaan enää ihan niin kärkäs sanomaan, että joo, pihalle vaan....

Kyllä. Koska jos tuo mies siihen asti menisi, seuraavalla kerralla menisi varmaan pisemmälle, jos kerran katsoisin vain sormien läpi. Näin uskoisin.

Niinpä. Uskoisit.

Mutta voitko olla siitä yhtään sen varmempi kuin vastakohdastakaan?

Mitä jos todellisuudessa se olisikin ollut se ainoa kerta, se ainoa kerta, kun miehesi noin teki ja se ei koskaan toistuisi saatikka menisi pidemmälle.

Kumpi silloin olisi ollut suurempi virhe: jättää mies ja mahdollisesti katua lopun ikää eroa/päätyä on-off-suhteeseen (josta muuten lapset kärsii AINA. Tämä on nähty) VAI antaa anteeksi, koittaa unohtaa ja hyväksyä, että mies teki virheen. Elämä yhdessä voisi oikeasti olla onnellinen?

Meidän suhteessä "vain" suuteleminen olisi pettämistä. Ja lapset kärsisi myös siitä, että minä en vaan pystyisi unohtamaan ja olemaan kuin ennen. Siitä olen aivan varma, en vain luule.

Mä tiedän sen että anteeksi en pystyisi antamaan, saati asiaa koskaan unohtamaan, se tulisi aivan taatusti aina tietyissä tilanteissa esiin ja lopulta pilaisi kaiken.
No, tämä asia on meidän suhteen alussa jo puhuttu ja onneksi olemme samaa mieltä, eli kerrasta poikki se sitten on. Joten molemmat tietää että siinä riskeeraisi sitten ihan kaiken jos vieraisiin lähtis.

Ihminen voi joskus toimia tavalla, jota ei itsekään tajua jälkikäteen, että miksi mä näin tein. Näitä tilanteita kutsutaan usein juuri virheiksi. Se pettäminen/toisen pussaaminenkin voi ihan oikeasti olla virhe, jonka kerran tehtyään ei koskaan enää tee toiste.

Kannattaako ihan oikeasti pitää niin tiukkaa linjaa? Jos se oikeasti jää siihen yhteen virheeseen, yhteen vieraalle naiselle annettuun suudelmaan???

No, en tiedä kannattavuudesta mutta tämä on asia jossa mä olen ehdoton. Ihan tarpeeksi olen nähny ja kuullu niitä epätoivoisia ja petettyjä ihmisiä jotka yrittävät ja yrittävät mutta eivät saa suhdetta ennalleen, ja miksipä saisivatkaan, onhan se luottamus hemmetin isoa asia, ainakin mulle. Mun pitää voida luottaa ihmiseen jonka kanssa elän.
Ja henk.koht olen sitä mieltä että se ei ole ns. virhe jos toiseen naiseen/mieheen lankeaa, se on itse aiheutettu ja tietoinen valinta.

Pihalle lentäis ku leppäkeihäs ja auton avaimia en antais ja kotiavaimetkin ottaisin pois!!! Mitään asiaa ei olisi takas..
Tiedän että olen sen tyylinen ihminen etten vois koskaan unohta tapahtunutta, joten satuttaisin itseäni jos jäisin miehen luokse!!!
Välittäjälle soittaisin heti seuraavana päivänä, ja jostain pika pikaa itselle ja pojalle asunto..

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:

ööh... miksi nuoleskella muita jos on oma vaimo? mikä on jutun idea...?

Se, että joskus se ajatus vaan saattaa hämärtyä. Tilapäinen mielenhäiriö ja jotenkin se oman elämän ihanuus pariksi minuutiksi unohtuu, toinen näyttää todella houkuttelevalta.

Jos hetkeksi haksahtuu, mutta vain siksi hetkeksi eikä koskaan sen jälkeen. (Huom! kuten sanoin, sarjapettäjät on oma lukunsa).

Kanttaako hetken hairahduksen vuoksi rikkoa loputkin hyvät teidän väliltä?

Petetty on ja pahasti.. mua!! Suhteemme alussa mies ryyppäsi ja rellesti kavereiden kans, saattoi soittaa illal et hyvää yötä ja sano et käy nukkuu, mut lähtikin baariin. Mulla oli loistava suunnitelma et jonain päivänä tilaan muutto auton pakkaan tavarani ja lähden. Mutta sit tulin raskaaksi, sit mentiin kihloihin.

Koskaan en tule unohtamaan ja koskaan tämä kipu ei poistu sisältäni. Kukaan ei tiedä mitä on tapahtunut, kaikki pitää meitä unelma parina.

Sattuu tää kirjoittaminenkin ja aikaa on kulunut jo useampi vuosi.. näistä ryyppy reissuista..

Ikinä en voi enää luottaa, en vaikka yritän. Enkä kai koskaan pysty unohtamaan en vaikka haluaisin!!!!

Mies väittää että ei ole pettänyt mua kun yhen kans mut paljon sil on väliä? Enkä edes usko sitä!!! Se on ihan sama enää onko pettänyt yhen vai kymmenen kanssa ku kerran on pettänyt!!!

Sain tietää pettämisestä vasta 2 vuotta tapahtuneen jälkeen, miehen mukaan se oli vaan yks känni sekoilu, mutta ei sillä ole mitään merkitystä!!!

Mun piti lähteä mutta jotenkin vaan jäin, mutta tiedän että jos saan tietää että on pettänyt mua sillo vuosia sitten useamman kerran tai pettää nyt niin lähen saman tie kävelee.. enkä enää koskaan palaa!!

Lapsen otan mukaani ja omat ja lapseni tavarat kaiken muun jätän jälkeeni!!

Jos petää kerran ja siitä pääsee "helpolla" niin sillon luultavammin kynnys pettää uudelleen on paljon matalampi ja sillon myös pettää helpommin.Ja niinku edellä jo joku totesikin että ilman luottamusta ei ole parisuhdetta :/ eli ei järkeä jatkaa ja olla jatkuvasti siinä pelossa että toinen maistaa onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.Kyllä minä lähtisin ja ottasin lapset mukaan.

Minulla on omakohtaisia kokemuksia aiheesta enkä sillon pystynyt jättämään miestä. Anteeksi annoin mutta en koskaan unohda. Aina välillä käy mielessä että jos se tekee sen taas vaikka just tällä hetkellä mitä sit tekisin?! En tiedä voisinko enää antaa toista kertaa anteeksi... Kannattaa miettiä onko mies sen arvoinen että antaa anteeksi...

En heittäisi. Itseasiassa olen sille sanonutkin, että jos joskus tuntuu, että on pakko päästä muita naimaan, niin menee sitten. Kunhan ei tuo labratestejä vaativia tuliaisia.
Herrasmiehen käytöstä olisi toki kertoa asiasta ensin, tai sitten pitää huolta etten saa tietää ollenkaan.
Ei sen ole tähän asti vissiin ollut pakko päästä vieraisiin.

Eri juttu olisi jos miehellä olisi joku pidempi rinnakkaissuhde, jossa on tunteita mukana. Silloin joutuisin harkitsemaan.

Seksi seksin takia on vaan sitä itseään. Tunnetason pettämistä pitäisin paljon pahempana.

Minä petin miestä (suutelin/pussasin toista) ja mies antoi anteeksi, eikä siihen asiaan pahemmin olla kajottu kun asiat saatiin kunnolla selvitettyä. Jos mies pettäisi minua, antaisin anteeksi. Pelkäisin ehkä että kynnys pettää uudelleen ei olisi huiman korkea, mutta yrittäisin luottaa, koska ainakaan itse en voisi kuvitellakaan olevani niin typerä ja epäreilu miestäni kohtaan toista kertaa.