Hae Anna.fi-sivustolta

Helikobakteerin oireet

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Epäilevä Tuomas, 21.01.2009.

1. testattu on Vierailija

Menkää luontaistuotekauppaan, sieltä saa häätökuurit ilman tohtoreita. Ruokavaliosta pois kaikki hiilarit ja makeat hedelmät. Olen itse kokenut, muutaman kuukauden päästä vaiva oli poissa, ilman antibiootteja ja hiivatulehduksia. Jatkossa ruokavaliossa paljon vihanneksia niin tauti pysyy poissa. Kyseessä elämäntapamuutos. Helikot rakastaa perunaa yms hiilaria.

2. yksi meistä Vierailija

Menkää luontaistuotekauppaan, sieltä saa häätökuurit ilman tohtoreita. Ruokavaliosta pois kaikki hiilarit ja makeat hedelmät. Olen itse kokenut, muutaman kuukauden päästä vaiva oli poissa, ilman antibiootteja ja hiivatulehduksia. Jatkossa ruokavaliossa paljon vihanneksia niin tauti pysyy poissa. Kyseessä elämäntapamuutos. Helikot rakastaa perunaa yms hiilaria.

3. pike Vierailija

minulla ainakin on kylkikaaren alla myös kipua.

4. Helicon Uhri Vierailija

Jepa! Mulla todettiin 3 vuotta sitten helicobakteeri ulostetestistä, koska ehti olla yli puoli vuotta tolkuttomat vatsakivut. Tuolloin lekuri määräs Helipak K:n joka puri pöpöön. Häädön jälkeen mussutin Lanzoprasolia. Oireet kuitenkin palasi nopeasti ja tähystyksen kautta todettu refluksi ja gastriitti. Eli heliko oli ehtinyt tehä tuhojaan. Ko. päivästä lähtien popsittu Nexium 40mg/ Gavisconia ja Antepsiinia. Mahu tähystetty voimakkaiden närästyskohtauksien johdosta jo kolme kertaa, eli kerran vuodessa. Lisäksi minulta on otettu lukuisia ureahengitystestejä sekä ulostetestejä. Helicobakteeria ei ole kuitenkaan löytynyt labra kokeista. Syynä toki lienee se, että Helico jätti sellasen närästyksen etten ole voinut olla päivääkään ilman lääkkeitä. Eli kahden viikon karenssi närästyslääkkeistä ennen testejä on ollut liian kivuliasta, joten olen joutunut ottamaan nprotonipumpun estäjiä.

Kaksi viikkoa sitten minulla ilmeni yllättäen nielemisongelmia ja taas kerran tähystykseen. Tähystyksessä ei mitään löytynyt, mutta ruokatorvi oli edelleen kovin tulehtunut. Epäilen jälleen Helicon uusiutuneen, mutta lekuri ei usko ja siksi ei ottanut tähystyksen yhteydessä näytteitä. Gastrogirurgin mukaan on täysin mahdotonta, että Helico uusiutuu. Noh tuohon uskoo ken haluaa.

Oireina olen kärsinyt, paineen tuntemista rinnassa, pistelyä (viiltoa) vatsassa, löysästä/kellertävää ulosteesta, kurkku kivuista, närästyksestä sekä ruuan ylösvirtaamisesta.

Todettakoon vielä, että olen aina pitänyt hygieeniasta huolta, mutta jostain tuo perkeleen pöpö on minuun päässyt.

5. Helicon Uhri Vierailija

vielä, että olen 25 vuotias nuorukainen, joten on kiva tietää että vatsasyöpä on väistämätön haaste tässä matkan varrella. Tuntuu lähinnä ettei lekurit ota kovin vakavasti kipujani, koska mitään ulkoista vauriota ei näy.

Lääkityksestä vielä sen verran, että eniten lohtua hoitoon ovat tuoneet Antepsin sekä Gaviscon. Antepsin sisältää niin ikään vatsahappoja vähentävieä aineita, että se ajaa närästyslääkkeen asiaa. Ehdoton plussa tulee limakalvon suojaamisesta, minkä tuo Antepsin hoitaa kunnialla.

Lisättäköön vielä, että gastrolekuri totesi edellisessä tähystyksessä, että jos en olisi syönyt säännöllisesti Antepsiiniä ja Gavisconia olisi vatsalaukkuni ja ruokatorveni aivan soirona.

6. Kalamies Vierailija

Ylävatsan turvotusta, kipua ja viiltelyä vatsassa. Arvelin lähtölaskennan alkaneen, vatsasyöpä tms. Viimein menin lääkäriin. Minulla vatsa oli kovalla, ei ripulia. Lääkäri määräsi vain kuitua lisää ja suojalääkettä. Ei auttanut, menin toiselle lääkärille. Määräsi tähystykseen, piti pahimpana laihtumista. Olen laiha, kuitenkin paino putosi muutamassa kuukaudessa 6kg. lopetin kaikkien mahdollisten lääkkeitten ja lisäaineiden syönnin. Aiemmin olin jo kärsinyt hiivasta, se ilmeni ilmavaivoina ja sukupuolielimen hiivasta lääkkeistä huolimatta. Tähystyksessä ei löytynyt muuta kuin Helico. Söin pääsiäisen aikaan antibioottikuurin. Hiivaongelma loppui heti. Edelleen vatsakipuja, mutta vähemmän. Ennen Helicoa pystyin syömään melkein mitä vaan, viime kuukaisina vain kalaa ja kaurapuuroa. Nyt voin jo pikkusen juoda kahviakin. Testiin olen menossa vasta, lähtikö pöpö kokonaan. Juttelin tänään yhden hirviporukan kaverin kanssa. Hänellä samanlaiset oireet, ja hän oli samoin alkanut syömään Simvastinia kolestroliin niinkuin minäkin. Nostiko Simvastin vaivat esiin? Olemma yli 60 kymppisiä, eli meillä on varmaan ollut bakteeri pitkään. Mikä on kolestrolilääkkeen osuus? Myös muut lääkkeet voivat varmaan tuhota vatsan limakalvot.

7. jassu Vierailija

Mulla on ollu jo pari vuotta juuri helikobakteeri-infektiolle tyypillisiä oireita eli kova närästys, pahoinvointi, sydämen tykytykset, ripuli ja vatsakipuja. Hirmu harvinainen se on 25-vuotiaalla, joten lääkäri ei osannut edes epäillä helikoa. Isälläni ollut samoja oireita vuosikaudet ja hänellä todettiin sitten Heliko. Kuvailin sattumalta oireitani isälleni, joka käski sitten mennä lääkäriin ja ottamaan ulostetestin/verikokeen. Positiivista näytti. Luultavammin juuri vanhemmilta/isovanhemmilta kyseinen bakteeri tarttuu, sillä nyk. yhteiskunta on melko hygieeninen entisaikoihin verrattuna. Lääkäri määräsi nyt antibioottikuurin, menen hakemaan reseptin huomenna. Olisi kyllä aika helpotus, jos oireet helpottuisivat, nuo ei ole todellakaan mitään kivoja tuntemuksia :/ Kyllä sielä lääkärissä kannattaa tuota testiä vaatia, jos kyseisiä oireita on.

8. Waldemar Vierailija

Helikobakteeri elää vain jos vatsalaukun happo on liian laihaa. Kun on kunnon hapot eli pH 2 tai alle, ei bakteeri kykene elämään. Itse olen saanut helikon pois Enaxium valmisteella, mutta on muitakin hapon lisääjiä eikä happosalpaajia.

9. Kale Vierailija

Minulla oli Helicobakteeri yli 40 vuoden ajan ja lähes koko ajan vatsakivut päällä, erityisesti öisin. Bakteeri löydettiin vuonna 1998. Vatsassa oli myös pohjukaissuolihaava. Lisäksi löydettiin refluksitauti ja palleatyrä. Helicobakteerin aiheuttaman ulkustaudin takia mahalaukku oli pienentynyt niin paljon, ettei tähystintä saatu vatsalaukun alaosaan.
    Aloitettiin häätökuuri ja vatsakivut loppuivat kuin seinään. Nyt on 13 vuotta mennyt ja vatsakivut alkoivat uudelleen kuukausi sitten alahengitystietulehduksen jälkeen. Myös vatsahappoa tulee suuhun saakka erityisesti yöllä nukkuessa. Kipu tuli niin kovaksi, että jouduin käymään ambulanssilla sairaalan poliklinikalla 2 viikkoa sitten. Antoivat Pariet-resptin, mutta se ei ole auttanut. Kävin toissapäivänä uudelleen lääkärissä, ja nyt sain uuden kuurin, joka kestää kuukauden. Lääke näyttäisi olevan ulkustautiin ja ruokatorven tulehdukseen. Käyn lääkkeet huomenna hakemassa apteekista. Kuukauden kuluttua on kontrollikäynti lääkärissä.

10. Kissankulman Kalle Vierailija

Se "jokin aine", jota juodaan, on ureaa :D voisi virtsaksikin kutsua.

11. murtsi Vierailija

Niin sain ensimmäisen kuurin ko.vaivaan.Kuurin aikana kaikki ok.,mutta tuntemukset ja oireet palasivat melkein heti.Aamuisin etova tunne,huonovointisuus,vatsakivut,ruokahaluttomuus.Minulla on tunne,että tauti menee "korvien väliin",niin minun läheiseni jo luulevat.Olen menossa kolmen viikon kuluttua puhallustestiin,saas nähdä miten muorin käy.Meillä puhallustestissä ei juotu sitä pissaa,annettiin suolanmakuinen tabletti vesilasin kanssa nautittuna,kymmenen minuutin jälkeen uudet puhallukset.Pahinta tässä on se pahimman pelko,joka syö ihmistä.Kaikkea hyvää teille kanssasisaret ja veljet,jospa tämä joskus helpottaa.

12. tyttönen Vierailija

Minulla on rosacia ja juuri tuollaisia oireita mitä luin. miten pääsen testeihin? olen lääkärissä mahan kivusta valittanut mutta ei oo tullu mitään reaktiota lääkkeitä vaan annettu ''kramppi kohtauksiin''

13. Probiootti Vierailija

14. veera Vierailija

ei minun tietääkseni

15. Mahapipi Vierailija

Tässä sitä ollaan liittymässä kipuilevien joukkoon :D. Olen sairasteellut kohta 3v. kipän mahani kanssa. Luulotautikin meinasi välillä iskeä, kun luulin, että poikapuoleni yrittää myrkyttää minut. Poika muutti pois, mutta kivut pysyivät. Lääkäri on määrännyt Litalginia kipuihin ja kyllähän se on auttanut oman aikansa, mutta nyt pitää ottaa jo kaksi pilleriä tunnin välein että auttaisi. Lääkkeitä en meinaa ruveta syömään , jos vain apu löytyy, joten soitin omalle lääkärille ja sanoin, että nyt on tehtävä jotain asian hyväksi. Aikamme keskusteltua tulimme siihen tulokseen, että minulla on mahdollisesti helikobakteeri. Tänään kävin labrassa kokeissa ja sain mukaani 3 purkkia, johon kerään kallisarvoiset kakkakikaleet. Katsotaanpa sitten, mitä masusta löytyy. Toivottavasti ei syöpää.

16. Astma Vierailija

Mul alko justiin puhallustestit niin mikä pitäis olla et ei oo astmaa? ku alotin justiin onko 300 pistettä hyvä?

17. marra Vierailija

jatkuva ripuli ja kouristuksia ,mutta sain rankan häätökuurin 7pv ja oli niin järkyttävä olo ettei pystynyt syömään kun lihalientä.ihan niinkuin joskus elämässä olen kärsinyt rankan krapulan ,eli oksu olo ympäri vuorokausia .mut kannatti vaikka meinasin lopettaa kesken kuurin.ei ole sen jälkeen ripulia ollut eikä vatsakipuja.tästä on nyt 3 v voi lähtee minne vaan ja syödä kaikkee joka ennen oli suuri rasite ,kun mietit onko wc lähellä ihan tressiin saakka.

18. apua vaivaan? Vierailija

Oletteko kokeilleet saccharomyces bouldardiita? On luonnollinen ja googlen mukaan tutkimuksiakin löytyy. Myös kookosöljyä neuvottiin ja se nyt on hyvää muutenkin.

19. ÄSOY Vierailija

Olisi kiva tietää miten teillä muilla on mennyt helikon häätö nyt kun aikaa on mennyt. Jaksaisiko joku vastailla?
    Miehelläni todettiin monenmoisen mutkan kautta ko. tauti (veritesti ei näyttänyt kuin laskon nousun ja vasta mahan tähystys totesi helikon)ja nyt ensimmäinen kuuri takana. Parin ensimmäisen kuuripäivän jälkeen olonsa oli mahtava mutta sitten iski flunssa.Hän söi kuurin loppuun ja melkein heti oireet pikkuhiljaa palailleet.
    Kävimme luontaistuotekaupasta hakemassa Antiwir merkkistä valmistetta, jota hän nyt toista päivää syö. Myös propiootteja, joita syönyt pidempään.
    Onko teillä kumppanit testattu? Itse kävin välittömästi tekemässä ulostenäytteestä otettavan testin,joka osottautui negatiiviseksi. Saattaako se tarttua kuitenkin?
    TUntuu kovin siltä, että varsinkin työterveyslääkärit ovat ulalla tämän taudin suhteen ja puhuvat jatkuvasti ärtyvän suolen oireyhtymästä tm.

20. ÄSOY Vierailija

Olisi kiva tietää miten teillä muilla on mennyt helikon häätö nyt kun aikaa on mennyt. Jaksaisiko joku vastailla?
    Miehelläni todettiin monenmoisen mutkan kautta ko. tauti (veritesti ei näyttänyt kuin laskon nousun ja vasta mahan tähystys totesi helikon)ja nyt ensimmäinen kuuri takana. Parin ensimmäisen kuuripäivän jälkeen olonsa oli mahtava mutta sitten iski flunssa.Hän söi kuurin loppuun ja melkein heti oireet pikkuhiljaa palailleet.
    Kävimme luontaistuotekaupasta hakemassa Antiwir merkkistä valmistetta, jota hän nyt toista päivää syö. Myös propiootteja, joita syönyt pidempään.
    Onko teillä kumppanit testattu? Itse kävin välittömästi tekemässä ulostenäytteestä otettavan testin,joka osottautui negatiiviseksi. Saattaako se tarttua kuitenkin?
    TUntuu kovin siltä, että varsinkin työterveyslääkärit ovat ulalla tämän taudin suhteen ja puhuvat jatkuvasti ärtyvän suolen oireyhtymästä tm.

21. ÄSOY Vierailija

22. malla Vierailija

miten on käynyt ? miula kylki kipeä turvotusta ,diabetes.paljon töitä....

23. malla Vierailija

kävin lekurissa ..tutkimukset tulossa...

24. Vieras Vierailija

Onko teillä muilla näkynyt veriarvoissa mitään poikkeavaa. Minulla mitä todennäköisimmin on tämä heliko, mutta minulla on myös Leuk arvot matalat.

25. mörkö Vierailija

20 vuotta kärsin kivuista, kunnes siskoni sanoi, että kävisin helicotestissä. En ollut sellaista bakteerista koskaan kuullutkaan. Olen 36 vuotias nyt. Työterveyslääkäri ei uskonut kipujeni johtuvan helicosta, koska kivut oli välillä 6kk pois ja palasivat taas. Vaadin kuitenkin päästä kokeeseen, joka oli positiivinen.

Söin juuri helipac-k kuurin ja parin päivän kuurin aloittamisen jälkeen mahakivut katosivat täysin. Maha oli niin rauhallinen, ettei se ole koskaan ollut sellainen.

Nyt kuitenkin 2 päivää kuurin loppumisen jälkeen on hieman alannut tuntua samoja vanhoja oireita.
    Heti tuli mieleeni, oliko häätö epäonnistunut. Pitänee käydä uusintakokeessa. Miten pian voin mennä testiin?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri