Hae Anna.fi-sivustolta

Helluntailainen alastonmallina?

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä Micelangelo, 27.12.2013.

1. Micelangelo Vierailija

Helluntailaisuuteen kuuluu olla esillä ja kun heillä ei tahdo pysyä vaatteet päällä hurmoksen aikana niin kysyn teiltä onko helluntailaisille soveliasta olla taiteilijan alastonmallina?
    Esimerkiksi:
    Seisoa vanhassa ruostuneessa kasteammeessa yhdellä jalalla, toinen jalka kohotettuna ammeen reunalle, pää kallellaan,oikea käsi ojennettuna kirkkoa kohti osoittaakseen että siellä on totuus?

2. angelo. Vierailija

Lapsen uskosta on heti sanottava että se on näistä mainituista se ainoa oikea usko ja joka liitetään kasteeseen.

Aivousko on laadultaan sellaista joka ei usko mihinkään vaan ensin täytyy hypistellä, punnita ja tutkia järjen valossa mennä vaiko ei mennä, liittyäkö vaiko ei?
    Aivousko noudattaa vain sitä mikä hänelle kelpaa ja mikä ei kelpaa se heitetään pois jopa lapsi pesuveden mukana.

Helluntailaisten usko ei mukaudu lapsen uskoon. Helluntailaisilla kun on päässä vain järki johon liittyneenä on se kuuluisa henki niin heittävät helvettiin kastemaljan papin ja lapsetkin henkensä käskystä ja pahantahtoisen rakkaudestansa vaatimana.
    Kun "henki" liittyy järkeen syntyy riivaustila josta paluu todellisuuteen on lähes mahdotonta. Siksi koska se henki ottaa mukaansa monta vahvempaa henkeä seurakseen ja kyllä sitten kokouksissa kieritään ja huudetaan hurmahenkenä että kuola suunpielistä valuu ja tällaista uskoa tarjoaa kuulijoilleen itse pimeyden ruhtinas kun rokki ja hempukkakuoro alkaa jo kyllästyttämään.
    Viimeisin villitys se hiphoppi.

3. siunattu mies Vierailija

siunattu mies
    Olen elänyt vuosia naisystäväni kanssa tarvitsematta aviollista vihkimystä ja nainen joka joskus nalkuttaa hän on se jota suuresti rakastan vaikka hän on ateisti.
    Rakkauteni on niin suurta että ainoana täälläpäin asuvana henkilönä voin itse vannoa että tosi on ja sen ohella haluan taas kerran kirota luterilaisuuden. Lisäksi todistan että minä olen rehellisin ihminen näillä kulmilla ja siitä olen onnellinen ja se on uskoni salaisuus.
    Kun tiedän että helluntailaisuudessa siunataan kastamattomat lapset yleisön edessä niin kysyn siunataanko meidät morsmaikon kanssa oikein vanhusten kätten päällepanemisen ja raikuvien aamenten kanssa?
    Onko oikein laittaa vihkimyskuva paikkakunnan herätyslehteen?
    ps. lapsia meillä vielä ei ole, mutta parhaamme pannaan sen asian puolesta.

4. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ole onnellinen , että elonkumppanisi on ateisti.
    Ateistit elävät tässä maailmassa ja ymmärtävät elämän ainutkertaisuuden.
    Kuoleman ollessa elon lopullinen päätepiste.
    Voit sinä kirota luterilaisuuden, mutta älä kiroa luterilaisia ihmisiä, koska heidät on tähän uskoon lapsesta saakka aivopesty.
    Kun uskonto on jo lapsena aivokoppaan isketty, ei siitä aikuisenakaan helposti eroon pääse.

5. siunattu mies Vierailija

Kommentti on eräälle helluntailaiselle tarkoitettu ja välttämättömyyden pakosta jouduin sen tuomaan tänne kantamaan hedelmää.
    Ei luterilaisia ole aivopesty he vain uskovat mitä haluavat kuten joulupukkiin ja tonttuihin jotka ovat heidän mielestään pikkuprofeettoja. Kaste on se joka ei salli minua unhoittaa heitä vaan esirukouksilla ja sanan voimalla kerron pelastuksesta ja varoitan haisevista lahkosusista.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri