helmikuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja lazy 82
  • Ensimmäinen viesti
lazy 82
Jokohan löytyisi muitakin ilouutisen saanneita? Täällä olisi la 3.2. viimeisimmistä kuukautisista laskettuna. Ensi viikon torstaina olisi varhaisultra, jossa toivottavasti näkyy jo sydämen lyönnit. Edellinen odotus päättyi keskenmenoon maaliskuussa, joten vielä vähän varovaisilla mielillä ollaan ainakin tuonne ensi viikkoon.
 
emilia1980
Moikka !

Mulla saattaapi mennä tuo LA helmikuun puolelle ( LA n. 30-31.1 ) joten katselen hieman tällekin puolelle. Onko sulla rv 5 nyt lazy 82 ?

Elämme jännittäviä aikoja...
 
mamu79
Täällä odotellaan myös helmikuun alussa vauvaa syntyväksi. (laskurin mukaan 2.2.) Ensimmäinen neuvola on perjantaina, mutta ultra vasta heinäkuussa. 6. viikko olisi menossa ja hyvin oireeton raskaus, kuten oli edellinenkin. Rintavarustus tosin on paisunut aikamoiseksi..
 
Äiti 77
Taidan minäkin tälle helmikuun listalle sopia paremmin kuin tammikuulle. La on nyt ihan hakusessa, edelliset menkat alkaneet 11.4 ja sillä laskentakaavalla olis la 16.4..mutta eilen kävin varhaisultrassa ja kohtu tyhjää täynnä! Tekivät raskaustestin vielä verestä ja paksuna ollaan vaikkakin vielä ei masuasukkia näkynytkään. Tästä sitten itse päättelen että la menee jonnekkin alkupuolelle helmikuuta. Taidan mennä parin viikon kuluttua uudelleen sinne varhaisultraan kun on pää nyt niin pyörällä. Odottelemme siis kakkosta perheeseen, nyt 1.9vuotiaan pojan kaveriksi. Raskautta on toivottu siitä asti kun edellisen kanssa sairaalasta kotiuduttiin, nyt 8kk aktiivista yrittämistä takana. Oireita kyllä omasta mielestäni ollut, rinnat turpeana, alavatsaa särkee lähes kokoajan, ja paineentunne kävellessä, huonoa oloa maha tyhjänä jne..mutta hiukan tuo usko tähän raskaaksi tuloon koetuksella, lekurikin meni vielä sanomaan että jos olinkin tulkinnut raskaustestin väärin..(Jätin sille kertomatta että niitä tuli tehtyä 8kpl-ja kaikki plussaa)
 
mamu79
Mulla tarkalleen ottaen menossa 5+4. Ultrassahan sitten selviää tarkka laskettu aika, mutta minulla se menee kyllä helmikuun puolelle. Ihmeen aikaisin on ensimäinen neuvola, kun jo huomenna. Viime kerralla eka käynti oli 9. viikolla.
Meillä siis ennestään 1v 9kk tyttö. Jos selvitään kunnialla loppuun, niin ikäeroksi tulee aika tarkalleen 2,5 vuotta..
 
mamu79
Minä olen jostain kumman syystä alkanut hirveästi pelätä keskenmenoa.. Pitäisiköhän varata aika varhaisultraan? Vaikka eipä se keskenmenoa estä, mutta tietäisi onko kaikki tähän asti hyvin..
Meillä on kesäkuussa joka viikonloppu jotkut juhlat. En tiedä millä selviän niistä paljastumatta...??!! Millään ei viitsisi näin alkuvaiheessa kertoa kenellekään, mutta hyvin vaikea on salatakaan. Ei ole helppoa ei..
 
lazy 82
Kyllä ainakin omalla kohdalla voin sanoa että jo pelkkä tieto siitä, että pääsee ensi viikolla ultraan rauhoittaa mieltä. Vaikka eihän se tosiaan sitä keskenmenon riskiä poista.
On vain ollut niin oireeton tämä alkuraskaus, että toivoisi saavan jotain todisteita siitä, että on raskaana.
Itse olen kertonut jo kavereille ja siskoilleni raskaudesta. Ja ensi viikolla kerrotaan sitten muille, kun on ultrassa käyty.
 
mamu79
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. menossa siis 5+5, vasta. Laskettuaika on neuvolan mukaan 1.2.09. Tänään on alkanut sitten kuvotuskin. Mahassa velloo, ei onneksi paljoa ja toivottavasti ei ala todenteolla ällöttämään. Mitään ei oikein tee mieli syödä ja vatsa tulee täyteen paljon pienemmästä määrästä kun ennen, mikä on vaan hyvä asia, sillä sellanen 7-10kg mulla ylimääräistä on.
Mä mietin vielä sitä varhaisultraa.. Voipi olla että menen siihen itsekin. Ensi viikolla ilmeisesti voisin sen ajan varata kun alkaa rv 7.. Mukavaa viikonloppua kaikille ja kovasti toivin että kaikilla pysyy sintit menossa mukana loppuun asti!!
 
äiti 77
Kyllä sinne varhaisultraan on täällä mentävä uudelleen, ottivat 77e tuolla diacorissa, onhan se rahaa mutta nyt ei äidin mielenterveydelle voi antaa hintaa..mahaa särkee ja sivuille vihloo, pitelen peukkuja että kasvukipuja olisi. Jostain luin että varhaisultra havaitsee sydämen sykkeen 5+4-5+5 eteenpäin ja tuota vkoa 7 suositellaan jotta jos ovis onkin ollut myöhässä niin olisi varmempaa siksi siihen odottaa. No itsellä ei sitten ilmeisesti oltu alkuviikosta noin pitkällä kun ei mitään siellä näkynyt..Meillä sitten Mamu 79 kanssa samanikäiset esikoiset..meillä poika syntyi 12.7.06. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
kesäjenna
Heippa!
Tänää tein testin ja näytti plussaa. ja laskettupäivä olis 13 helmikuut. en voi uskoa että nyt se on totta. ollaa yritetty. toivottavasti pysyy kyydis. :)
Just kun sain tietää et tammikuus saisin vakituisen työpaikan. näin se menee.
ei oikeestaa minkäälaisia oireta. rinnat on aika kipeät ja turvonnu. ja maha. tuntuu ku ois ilmaa paljon vatsassa. onnea muillekin :)
 
natiainen79
Heippa! Tulen tuolta vauvahaaveilijoiden puolelta kevään 2008 yrittäjistä. Toisella kierrolla napsahti enkä vieläkään usko todeksi. Nyt mennään TODELLA varhaisessa vaiheessa ja nyt on kp 24/28. Kaikkea mahdollista voi vielä tapahtua. Mut tänään aamupissasta testasin uudestaan ja tuli jo aikas vahva viiva testiin:) Miten toi kp24/28 merkataan raskausviikoina, onks se jotain 3+?
Varovaisin mielin mennään eteenpäin hyvään uskoen ja pahinta peläten.
 
lazy 82
Moi! Mitenkä on muilla mennyt tämä viikko? Itselläni on alaselkä vieläkin jumissa. Ollut jo kaksi viikkoa. Tässä olen kaikenlaista yrittänyt avuksi mutta mikään ei toimi. Toiset sanoo että helpottaa kun lepää ja toiset kehottaa liikkumaan mutta ei ole ainakaan vielä löytynyt toimivaa ratkaisua.
Huomenna sitten olisi varhaisultra. Ei varmaan tule ensi yönä nukuttua mahdottomasti kun miettii ja kuulostelee onko minkäänlaisia oireita.
 
natiainen79
Kävin tsekkaamassa lasketun ajan ja se on 21.2. Mulla on entuudestaan kaksi lasta, -04 ja -06. Tää on todella sit viimeinen:) Vaikka on jo kolmas raskaus niin oon autuaasti unohtanu kaikki raskauteen liittyvät jutut...En varmaan pidä kovaa kiirettä neuvolan varaamisen kanssa. Pelkään ihan hirmuisesti keskenmenoa. En ole koskaan (ainakaan tietoisesti) sitä kokenut joten eikös mulla ole tilastollisesti korkea riski sellainen saada...? Mietin kans tota varhaisultraa, se tois ainakin pienen mielenrauhan. Miehestä se on hössötystä. Toisen lapsen kanssa kävin 4d-ultrassa ja oli ihana kokemus, joten mietinkin, että jos säästäis rahat sinne.
Milläs alalla te ootte? Itse olen opetusalalla. Vakipaikkaa ei ole ja hieman jännittääkin kun elokuussa alkaa uusi sijaisuus...Mut ehdin mukavasti olemaan syyslukukauden töissä:)
 
Jenna87
Mulla on kanssa selkä tosi jumissa ja oon miettiny mistä se vois johtua. :/ hirvee väsymys ollu koko viiko ja oon viel yövuoros. tuntuu et voisin nukkua jatkuvaa syöttöä :). Varasin tänääkin ekan ajan neuvolaa. ja katotaa samalla näkyileekö mitään elämää vatsassa. i hope so. :). jännittää joka päivä. Ei oo hirveesti tullu viel helmikuun odottajia lisää :eek:?
Vaihoin kesäjennanki pois koska mietin et ku talvi tulee. ni ei kyl hirveesti kesäfiiliksil varmasti olla. Ni antaa olla pelkkä jenna87. et älkää ihmetelkö :).
 
mamu79
Alkuperäinen kirjoittaja natiainen79:
Kävin tsekkaamassa lasketun ajan ja se on 21.2. Mulla on entuudestaan kaksi lasta, -04 ja -06. Tää on todella sit viimeinen:) Vaikka on jo kolmas raskaus niin oon autuaasti unohtanu kaikki raskauteen liittyvät jutut...En varmaan pidä kovaa kiirettä neuvolan varaamisen kanssa. Pelkään ihan hirmuisesti keskenmenoa. En ole koskaan (ainakaan tietoisesti) sitä kokenut joten eikös mulla ole tilastollisesti korkea riski sellainen saada...? Mietin kans tota varhaisultraa, se tois ainakin pienen mielenrauhan. Miehestä se on hössötystä. Toisen lapsen kanssa kävin 4d-ultrassa ja oli ihana kokemus, joten mietinkin, että jos säästäis rahat sinne.
Milläs alalla te ootte? Itse olen opetusalalla. Vakipaikkaa ei ole ja hieman jännittääkin kun elokuussa alkaa uusi sijaisuus...Mut ehdin mukavasti olemaan syyslukukauden töissä:)
Minä olen vakuutusalalla ja tän viikon on mahassa vellominen kovasti härinnyt työntekoa..Tosin istumatyö on huonossa olossa parempi vaihtoehto, kuin ruumiillinen rehkiminen.. Sain kutsun np-ultraan, se on 21.7.Sen jälkeen voin toitottaa koko maailmalle ilouutisen, jos tuolla masussa elämää on. Kamalan pitkä aika vaan tuohon ultraan, kun housut puristaa jo nyt niin paljon että pahaa tekee.. Ja oireet muutenkin sen kun pahenee, mutta ovat kuitenkin siedettävät, rintavarustus on kyllä aikamoinen.. Huvittavaa.. lapaset on muuttunu kunnon rantapalloiks..Mies tykkäisi kovasti puristella, mut ne on niin pirun kipeet, ettei kärsi..
 
Taabero
Täällä yksi mamma tulossa mukaan ketjuun! Eilen tein plussatestin, ja vaavin laskettu aika olisi ILMEISESTI 20.2.09! :) (lasketaankohan kuukautisten alkaminen tiputteluvuodosta vai siitä päivästä kun kk alkoi kunnolla..?) Kuitenkin, helmivauva ois tuloillaan huhtikuussa -07 syntyneen tytsyn kaveriksi. Ekasta kierrosta nappasi, ja olo on vielä aivan epätodellinen, mutta erittäin onnellinen..! Jokohan neuvolaan vois soittaa ja varailla aikaa? Äkkiä ne käytännön jutut unohtuu..

Tämä raskaus on alkanut samalla lailla kuin edellinenkin, eli tiputteluvuotoa on tullut koko viikon ja luulinkin että kuukautiset alkaa. Edellisessä raskaudessa tiputtelua tuli silloin aluksi, ja sitten kahtena perättäisen kuukautena oletettujen kuukautisten aikaan. Kovasti haluttaisi käydä jossain varhaisultrassa katsomassa että kaikki on OK. (milloinhan se kannattaisi?) Oireina on tällä hetkellä kuvotusta jos ei muista syödä tarpeeksi usein, ja maha on pinkeä ja nippailuja tuntuu välillä enemmän ja välilä vähemmän.

Jaksamista kaikille alkuraskauden jännityksiin! :)
 
--neito--
Mulla nuo laskurit näyttäisivät laskettua aikaa tammikuun puolessa välissä, mutta mulla on vahvat syyt epäillä, että kuukautisten mukaan päivä heittää kuukaudella. ;) Menkat viimeksi siis huhtiikuun tokalla viikolla. Huhtikuussa ei touhuttu ollenkaan... Vasta niihin aikoihin kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa touhuttiin. Positiivisen testin tein tällä viikolla. Soittelin tänään neuvolaan ajan. Sain ajan juhannuksen jälkeen. Mitä ensimmäisellä kerralla tapahtuu? Olin jotenkin kipsissä ja enkä tajunnut kysyä.

Mitä muuten työlaki sanoo siitä, että onko neuvolassa käyminen palkallista työaikaa vai pitääkö käydä omalla ajalla. Työehtosopimuksessa, jota työpaikkani noudattaa, viittasi työlakiin. Surffailin netissä, mutta en oikein ymmärtänyt asiaa.

Milloin työnantajalle olisi syytä ilmoittaa? Ja miten suullisesti vai kirjallisesti?

Mulla on koko viikon vaivannut huono olo. Vatsassa kiertää ja oksettaa lähes tulkoon koko ajan. Olen oksentanut kerran, mutta silloinkin vain juomani mehun, kun ruokahalu on mennyt lähes kokonaan... Tuntuu, että suurin osa ruoka-aineista etoo... Kaikki vahvat ruuan tuoksut on hirveitä... Aluksi luulin, että subwayn patonki aiheutti huonon olon, mutta ilmeisesti se raskaus, joka teki siitä etovan...
 
Suvi79'*
Hei kaikille!
Kiva kun oli jo ketju meille helmikuun odottajille. Me täällä odottelemme sisarusta tasan vuoden vanhalle tyttärellemme. LA on laskelmien mukaan 8.2., mutta ens viikolla varmistuu varmaankin kun käydään ultrassa.
Olen koko raskaudesta ihan ällistynyt kun se sai tällä kertaa alkunsa niin helposti, ekasta tulee jos on tullakseen -kierrosta tärppäsi. Esikoista sitten puolestaan tehtiin hartaudella pitkän kaavan mukaan, joten olettamus oli, ettei tämä kakkonenkaan ihn helposti ilmaantuisi. Onneksi toisin kävi! Nyt kun vaan pysyisi matkassa mukana.

Natiainenko se oli kun kyseli millä aloilla ollaan? Minäkin olen opetusalalla, ja kauhistelen myös hieman tuota töistä poisjääntiä. Mulla on kyllä siten eri tilanne, että sain just vakipaikan. Mutta olen ollut nyt reilun vuoden ä-lomalla ja lupasin syksyllä tulla takaisin. Kurja nyt sitten heti ilmoittaa, että jään taas joululta pois. No, eipä tätä voinut ennustaa ja kai oma perhe on laitettava etusijalle, vaikka työkavereiden puolesta harmittaakin.

Ehdin nykyisin hurjan harvoin koneelle kun tuo pikku neiti pitää kiireisenä ja meidän kone on niin toivottoman hidas. Yritän kuitenkin kirjoitella aina silloin tällöin kuulumisia ja jotta pysyn kutakuinkin kärryillä mitä teille muille kuuluu!

Kovasti vain vauvaliimaa meille kaikille! Toivottavasti ällötys ei vaivaa liikaa ketään (pieni ällötys on mielestäni ihan kiva kun raskaus tulee jotenkin todellisemmaksi)!
 
lazy 82
Nyt on ultrassa käyty ja kyllähän siellä sydämen lyönnit näkyi. Helpotti oloa kyllä kummasti kun tietää asian varmaksi. Mitan mukaan olisi vähän pidemmällä raskaus kuin kuukautisista laskettuna. Tällä hetkellä olisi 7+2 menossa.
 
mamu79
Kiva kuulla lazy 82!!! Ja tervetuloa kaikki uudet mukaan!! Hauskaa että porukka kasvaa ja vauvauutisia ropisee! Itsellä menossa 7+1 ja huono olo vaivaa edelleen.. Kovasti houkuttaisi tuo alkuraskauden ultra, mutta taidan kuitenkin malttaa mieleni ja odottaa np-ultraan asti, silloin ei enää keskenmenoriskikään ole kovin suuri..
Minua taasen ei töistä poissaolo haittaa, koska työsopimukseni päättyy 30.11. ja jatkosopimusta en aijo ottaa vastaan, mikäli sitä edes tässä tilanteessa tarjotaan, vaan jään hyvillä mielin lasten kanssa kotiin. Käytän jonkun kuukauden hyväkseni liiton ansiosidonnaista, kun vanhempainrahakausi päättyy ja etsiskelen sitten ihan rauhassa töitä. Olen vasta 1,5 vuotta sitten valmistunut joten töitä jossain vaiheessa varmasti löytyy.
 
äiti 77
Terkut toisesta varhaisultrasta, ja siellähän se pikkuinen sydän sykki, viikot sen mukaan 6+3 ja la 7.2. Ultra setä oli mukava sama joka ekalla kerrallakin,nyt oli mieskin mukana ja sai kuulla sekin sitten onnittelut. Tänään oli myös eka neuvola, meni lähes tunti siellä jutellessa, eri täti kuin viime raskaudessa mutta oikein mukava! Kaikki muuten hyvin mutta hemo oli vain 99-eli joudun käymään vielä labrassa sen varmistamassa ja sitten lääkäri päättää lisäraudan aloituksesta. Verenpaine on alhaalla kuten aina ja ei ihmekkään kun on viimeaikoina heikottanut ja väsyttänyt. Oksentelu alkoi viimeviikolla, ja kyllä on aika kullannut muistot, en todellakaan muistanut tämän olevan näin kamalaa. Edellisessä raskaudessa oksensin non-stoppina viikolle 16, ja sain painoakin tippumaaan 6kg. Nyt olisi varaakin vähän laihtua, mutta tää jatkuva yökkiminen silti ottaa jo päähän-ja jatkuu vielä pahimmillaan 10 viikkoa. Nyt kun olisinkin töissä ja voisi hakea saikkua..mutta kotiäidille ei paljoa lepoa heru. Viime raskaudessa olinkin sairaslomalla lähes koko alkuraskauden, töissä silloin kaupassa myymälänpuolella.
 
Muruska.
Mahtunee mukaan?!
34 vuotias seniori joka odottelee neljättä lasta.
Testi näytti vahvaa plussaa terkkarilla tänään, pitkä kujanjuoksu siis alkakoon.
Esikkoni on vuodelta 2000, sitten kakkonen 2003 ja sitten....
Niin sitten alkoi alamäki joka yritetään nyt kääntää...
1/2006 km 6+5, samana vuonna isänpäivänä 2006 kohtukuolema rvkolla 36+ ja perään vielä km rvkoa 16+ viime joulukuussa. Syitä näihin menetyksiin ei ole löytynyt joten taas aloitellaan puhtaalta pöydältä. Jospa tämä kerta toisi vielä sen elävän nyytin syliin asti.
Taustani huomioiden odotus on vaikeaa, vaikeaa luottaa siihen että kaikki menee hyvin vaikka sitä kuinka toivoo ja haluaa.
Alustavasti laskettuaika on 7.2. Varmasti tulee vielä muuttumaan matkan varrella.
Toivon niin kovasti että pysyisin tässä ketjussa loppuun asti. :)
 

Yhteistyössä