Helmivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Kappe82
  • Ensimmäinen viesti
Kappe82
Heissulivei!
Nyt ei malta enään odottaa, vaan pitää päästä jakamaan tuntemuksia muiden tulevien "Helmien" odottajien kanssa. Tänne siis mukaan kaikki samassa veneessä olevat :) Ihmetellään yhdessä.

Itse plussasin viikko sitten (ja sen jälkeen olen ehtinyt tekemään jo lukuisia testejä lisää :p). Ajattelin tänään myös soitella yli-innokkaana neuvolaan ensimmäistä käyntiä varten...

Rohkeasti mukaan siis :)!

T: Kappe rv 4+5 (laskureilla LA n. 3.2.2010)

 
puhina
Moi!

Täällä toinen viime viikolla plussannut. Mullakin raskaus ihan alkuvaiheessa, mut kova tohina jo päällä :) LA tulee tod.näk. olemaan helmikuun ekalla viikolla.
Minäkin jo menin malttamattomana neuvolan varamaan. Neljän viikon päästä olis sitten ensimmäinen kerta edessä. Olo on jotenkin ihan höntti ja sit vaan hymyilyttää :)
Koitan välillä tietoisesti miettiä jotain muutakin, mut ei siitä tule yhtään mitään kun pään on täyttänyt tämä vauva-ajatus niin totaalisesti.. Jatkuukohan tämä olo tällaisena koko 9 kk vai kenties vaan 'pahenee' :D

-Puhis, rv.4+5
 
Riinuli77
Täällä kans varovasti ilmottaudun helmikuisiin odottajiin, vasta plussasin ja laskurin mukaan laskettu aika 2.2.2009.Neuvolaan ajattelin soitella aikaa jos sattuisi pääsemään jo loppukuulle. Viides vauva olisi meille tulossa jos kaikki menee hyvin.


Riinuli 4+6
 
Kappe82
Jee, kiva että tänne on tullut muitakin :)! Soitin tosiaan sinne neuvolaan ja sain ajan (jo) kahden viikon päähän. Tai oikeesti olis antanut kolmen viikon päähän, mutta kun ollaan suunniteltu lähtevämme reissuun sillon, niin sain sumplattua sen aikasemmaksi. Kuunnellaankohan eka kerralla jo sydänääniä tms. onko mitään hajua?

Ootteko muuten vielä kertonut kellekkään? Mä oisin mielelläni oottanut vähän (tai aika paljonkin) pidemmälle, mutta oli sitten mun valmistujais/synttäri juhlintaa veljeni luona tossa vkonloppuna, niin oli pikku pakko kertoa (kaikki tietää etten koskaan kieltäytyisi skumpasta muuten). Paikalla siis oma äitini ja veljet perheineen. Teroitin kyllä, että on IHAN alussa ja voi tapahtua vaikka mitä vielä, mutta kovasti olivat innoissaan tietysti. Muille kerrotaan vasta joskus ekan neuvolan jälkeen. Jotenkin on kyllä ihan hirveän hyvä fiilis tästä, joten ajattelin nyt ihan täysillä nauttia tästä ja olla ajattelematta pahinta.

Onko teillä muuten jotain selkeitä oireita jo (anteeksi kysely-ikä)? Itellä on hullun kipeet rinnat ja vatta jotenkin, ööh... Outo. Mutta väsyttänyt on vähemmän kuin normaalisti ja palelemisen sijasta on ollu kauheeta kuumotusta (voi tietty johtuu säistäkin :D). Pahoinvointia ei ainakaan toistaiseksi oo ilmenny *koputtaa puuta*.

Hyviä vointeja ja palaillaan :)!
 
puhina
Moi Kappe ja Riinuli!

Riinuli saakin nyt sit alkaa opastaan meitä 'vihreitä' :D Oletan siis et sinäkin Kappe odotat esikoista.
Mä katselin tuolta jotain raskauslaskuria, jonka mukaan LA olis 3.2 ja ekat sydänäänet pitäis tulla 11.6 eli jotenkin olettaisin että ne jo eka neuvolakäynnillä (mulla silloin 8vko)ultraa ja katsotaan jos jotain kuuluiskin ja tietty sitä täydestä sydämestään toivoo, et sitten on mahassa elämää :) Ei nyt välttämättä hirveitä pippaloita viel, mut sydän sais sentään sisukkaasti jo sykkiä!

Mulla on selkeinä oireina rintojen turvotus, jotenkin 'seisovat' koko ajan ja ovat kyllä herkemmät kuin muulloin. Mulla vatsan olotila on päivisin normaali, mut öisin korpee.. siis närästää. Ja siihen olen muutaman kerran yössä jo heräillyt. Raskaustestiä edeltävänä viikkona tuli hirmuinen kuvotus muutaman siiderin jälkeen ja oksensin eli keho jo hylki alkoholia ja muutamaa päivää aiemmin olin oksentanut aamiaisen ulos. Mut nyt ei ole ollut mitään pahempaa huonovointisuutta.

Mä kerroin tänään jo uutisen pomolleni. Olen yksityisyrittäjällä ainoana työntekijänä liikkeessä, joten ajattelin et fiksumpi pamauttaa tämä tieto tässä vaiheessa niin saadaan molemmille asia hautumaan, eikä mahan kasvu tule sitten järkytyksenä ja tuuraajan etsimisen kans paniikki. Ala on kuitenkin sellainen, et pitäis vähän jotain osata, et voi mut korvata.. (enhän mä korvaamaton oo, mut kiva tietty ajatella näin, et ei tätä hommaa kuka tahansa osais :))

Muutaman odottavan kaverini kanssa olen odotuksesta puhunut ja vanhemmilleni kerroin. Vanhempani eivät ole mitenkään onnesta suunniltaan, ja syynä varmaan se että miesystäväni on itseäni 20 vuotta vanhempi ja suhdetta takana vasta pian vuoden päivät.. Meillä kuitenkin raskauden yritystä ollut jo 9 kk, joten itse olemme pikkuisesta onnen hippusestamme aivan onnesta soikeana :) :) Ja se tuntuu tosi hyvältä!

Kuulemisiin helmibeibet!

-Puhis
 
Kappe82
Huh, mulla on tämän viikon sellanen työputki etten ehdi netissä hillua oikein muuten kun näin iltamyöhällä... Valitettavasti kun sellasta työtä teen, ettei pysty konetta käyttään kaikkeen olennaiseen ;)

Eiköhän ne Puhis siitä lämpene ne sun vanhemmatkin, kunhan ovat hetken asiaa sulatelleet :) Ovatko he kuitenkin muuten hyvin hyväksyneet miehesi? Tosi asiahan on ettei se rakkaus ikää katso, eikä mitään muutakaan sillon kun se toden teolla iskee ;)

Silmiini osui muuten jotain tilastoja joiden mukaan helmikuussa syntyy kaikista kuukausista vähiten vauvoja... Pitäis siis olla tilaa synnärillä :D Johtuukohan siitä ettei tännekkään oo vielä kovaa tunkua. Toisaalta tietty helmikuussa on vähemmän päiviäkin :D

Meillähän on muuten Puhis sama La noilla laskureilla katottuna. Jännä nähdä sitten mikä on totuus kun sinne ultraan (vai missä se nyt selvitetäänkään) päästään :)

Riinulihan onkin jo "vanha tekijä" :) Teillä varmaan säpinää riittää. Minkäs ikäisiä sun muut lapset on?

Jeesh, mut nyt nukkumaan ennen ku pää kopsahtaa näppikselle. Öitä :)
 
vaha(tammikuisista 2010)
Heippa helmikuisille! Oli pakko tulla toivottamaan kaikille paljon onnea plussauksesta, oli jännää huomata että me tammikuiset 2010 ollaan jo " vanhoja tekijöitä" tällä palstalla! Ihan hurjaa :)
Eli onnea kaikille plussanneille, menköön odotuksenne ja odotuksemme hyvin :)
terv. Vaha ja papunen rv 9+1<3
 
Eliisa74
Hei helmivauvojen odottajat,

oli ihanaa loytaa tama ketju taalta (olinkin jo ehtinyt selailla tata palstaa Elleissa ja miettia, kuka mahtaa ehtia ketjun perustaa, kiitos Kappe). Onnea teille kovasti plussauksesta ja toivottavasti voin liittya seuraanne "virallisesti" mahdollisimman pian. Elan kauheaa piinaviikkoa, koska kuukautisten pitaisi alkaa nyt tulevana viikonloppuna (heh - en tietenkaan toivo niiden tulevan). Mieli (?) on kehittanyt jo kaikenmaailman oireet. Kahtena aamuna olen herannyt kovaan pahoinvointiin.. Laskureiden mukaan mun LA olisi 14.2.2009 :) (myos aitini syntymapaiva), mikali olen siis raskautunut...

Pitakaa peukkuja mun puolesta, toivon niin kovasta tata raskautta ja lasta.

Aurinkoista paivaa ja hyvaa vointia kaikille odottajille toivottaa
Eliisa
 
Riinuli77
Hei vaan , kamalaa kiirettä töissä niin ei tahdo ehtiä nettiin =)
Meillä on vanhemmat lapset iältään 11v, 9v, 6v ja reilu yksi vuotias, joten ihan kivasti touhua riittää.
Noista sydänäänistä sen verran että ne on nähtävissä ultralla 6+2 viikolla mutta neuvolassa kuunnellaan yleensä myöhemmin koska tuolla dopplerilla ne ei välttämättä kuulu kun vasta myöhemmin, voi kuulua vasta 12 viikollakin.
Itse sain neuvola ajan juhannusviikolle ja niskapoimu ultra tulee ilmeisesti joskus heinäkuun loppupuolella.
Oireita on täälläkin tuo rintojen arkuus, ihan mieletön paleleminen ja väsyttää...

Katsoin uudelleen tuon lasketun ajan ja minullakin se oli 3.2.2010 ja sen sanoi terveydenhoitajakin puhelimessa, mutta voihan tuo ultrassa muuttua.

Meillä ei raskaudesta tiedä vielä kukaan (mies tietenkin) ja taidetaan salassa pitääkin tuonne np ultraan saakka.
Mutta nyt on niin kiire joten palailen paremmalla ajalla.


Hyviä vointeja kaikille!
 
Kappe82
Täällä on Eliisa sormet ja varpaat ristissä, että pääsisit kanssa helmikuun odottajiin :) Raportoi täällä tilanteen kehittymistä. Koska ajattelit testailla?

Oho, ompas 3.2. suosittu päivämäärä ;D!
 
Alma2010
Heippa kaikille! Olen ihan uus täällä... >>Jännääää >> Onnesta pyörryksissä >>>

Kertokaahan vinkkejä tällaselle viime viikolla plussanneelle :) Mitä siellä eka neuvolassa tapahtuu? Millos "ne" pahoinvoinnit ihan toden teolla alkaa? Entäs millon ne hajut/ tuoksut kuvottaa? Ja masu alkaa näkymään..?

Kyselee Alma, joka ei tosiaan tiedä mistään mitään.. :S
:) :)

 
Kappe82
Onneksi olkoon Almalle :)!
Itsellä kans esikoinen, joten ei ole neuvolassakaan tullut käytyä. Käsittääkseni kuitenkin eka kerralla lähinnä keskustellaan asiasta (vai tehdäänkö siellä jotain ihan konkreettistakin...?, kertokaa viisaammat :))

Raskausoireet on kaiketi hyvinkin yksilöllisiä ja kaikilla ei välttämättä oo pahoinvointia ollenkaan... Samoin vissiin vatsan näkyminen on hyvin yksilöllistä. Jostain oon lukenut että eka raskaus ei näy niin nopeasti kuin seuraavat.

No joo, kuten huomaatte mitään tietoa tihkuvia vastauksia ei mulla oo, kun hyvin pihalla oon itsekkin :D

Pitäiskö muuten ruveta rakenteleen listaa meistä..?
 
Eliisa74
Onneksi olkoon Almalle minunkin puolesta!

Kappe: kiitos tsemppauksesta. Mieli tekisi kyllä jo testata, mutta vielä liian aikaista. Kp 26/28... Ehkäpä sitten ylihuomenna tai sunnuntaina? Olen tämänkin illan kärsinyt kuvotuksesta ja muitakin (raskaus/PMS??)oireita on ollut, mutta olen yrittänyt vielä pitää hiukan jäitä hatussa, etten kauheasti pettyisi, jos en olekaan raskaana. Esikoinen olisi luvassa minullakin.

Mutta raportoin lisää testailtuani ja toivottavasti pääsen kanssanne jakamaan raskausaikaa.

Oikein mukavaa iltaa helmimammoille!

Eliisa
 
Riinuli77
Siellä ekassa neuvolassa keskustellaan ja terveydenhoitaja kerää taustatietoja äidistä ja lapsen isästä, siis lähinnä sairauksista ja elämän tavoista.Taidetaan ottaa joitakin verikokeita jos en ihan väärin muista .
Taitaa nuo raskausoireet ja vatsan kasvamiset olla jokaisella erilaisia, ei minullakaan ole edes joka raskaudessa ollut pahoinvointia ja vatsakin on ollutu joka kerta eri kokoinen ja muotoinen.

Kappe laita vaan listaa jo mukaan ilmoittautuneista, jos vaan viitsit.
 
Kappe82
Kävin hiukan vaklaamassa mitä tietoja listoihin on laitettu ja sen perusteella koitin rakennella. Muokataan sitten jos tämä ei tunnu hyvältä (ja lasketutajat on tietty vielä arvioita). Itse en tiedä vielä synnäriäni (muutto tod.näk. edessä), mutta laittakaa te jos tiedätte/haluatte. Noi ensimmäiset luvut on oma+miehen ikä (jos haluaa laittaa).

LISTA:

Kappe 27+32 (esikoinen) LA 3.2.
Puhina (esikoinen) LA 3.2.
Riinuli77 LA 3.2.
Alma2010 (esikoinen)

Tosiaan muokatkaa/lisätkää oman mielenne mukaan :)

Ja ei kun lisää porukkaa vaan kehiin :)!

 
puhina
Kappe 27+32 (esikoinen) LA 3.2.
Puhina 27/47(esikoinen) LA 3.2.
Riinuli77 LA 3.2.
Alma2010 (esikoinen)

Onneksi olkoon Alma! Kuulostat just niin pöllämystyneeltä kun minäkin :) Mulla tuli eilen viikko täyteen plussasta ja mul on edelleen naamalla sellainen höntti hymy, joka ei taida olla nyt lähteäkseenkään. Ja hyvä niin! Parempi näin ku ruttuturpana.

Mä kirjoittelin aiemmin tuolla vauvahaaveilijoiden puolella ja siellä naureskeltiin mun raskausoireelle, joka oli virret :D Olin viime viikon keskiviikkona jotenkin ihan yltiöpäisen herkässä mielentilassa ja ostin aamupalan oheen Samuli Edelmannin virret2 levyn ja kuuntelin sitä sitten töissä ennen töiden alkua ja kyynelehdin täällä. Sit pamahti sellainen tunne, et illalla muuten teen plussatestin tai sit oon valmis suljettuun tilaan kera valkoisen paidan.. kun ei se ihan normaalilta touhulta kuulostanut. Mulla ei ole siis mitään virsiä vastaan muutenkaan, mut se et niitä kuuntelee ennen töiden alkua ja vielä repeilee itkemään, niin eihän se ihan normaalilta kuulostanut :) Raskausoireina siis edelleen törrötissit, mut ei enää virsiä.

Eliisalle plussa-onnea nyt oikein roppakaupalla! Itse testailin plussan kp28, vaikka normi kierto on ollut sitä 30-32 pv. Oli vain niin vahva tunne.

Hyvä et meillä on Riinuli mukana. Meiltä varmaan satelee näitä kysymyksiä tulevan 9 kk:n aikana monta kertaa..
Minä jo aamulla menin tuonne haavepuolelle vielä kyselemään et millaisia kokemuksia on raskauden alkuvaiheista ja tuhrutteluista.. kun oli aamulla jotain valunut, mut tosi vähän. Meidän haaveketju sit rauhotteli et se on kuulemma viel ihan normaalia tässä vaiheessa.

Mul on eka neuvola 22.6 ja jännittää lähinnä vaan se, et onhan se pikkuinen siellä sit jo pontevana :) Just katselin raskauslaskurista et 11.6 pitäis sydämenkin lyödä ekat lyöntinsä! On tämä jännittävää :) Ja ihanaa!!
 
Alma2010
Kiiiiiitokset tuhannesti onnitteluista!! :))))))

On tää ihanata että on muitakin, joille kaikki jutut on uutta ja ihmeellistä! Ihanaa että täällä saa olla ihan ymmällään ja kaikki kuuntelee yms..(miehistä kun ei kovin ole siihen apua, lähinnä vähän hillitsevät "ettei tulis pettymyksiä"..) Onko samoja kokemuksia? En tietty tarkoita, siis onhan mun mies yhtä innoissaan ja onnellinen esikoisesta!! Mun mies muuten +11v vanhempi. 28/39

Mulla pitäs soittaa se eka neuvola-aika :) :) Sinnehän vois mennä yhdessä miehen kanssa.. Mulla ei tosiaan oo kummempia pahoinvointeja vielä ollu, yks päivä oksensin lahjakkaasti pitkin päivää, eikä oikein ruoka maittanu. Mutta nyt sen jälkeen ei aamuvointejakaan, ja nälkä on kokoajan!!! :))) :))

Pitäsköhän taas lähtee syömään!! Paapero tarttee kasvaakseen ravintoa!! ;)) Aiotteko muuten olla syömättä näitä mitä kielletään, esim. tuorejuustoja, merilohta yms..? Itse ajattelin, että niitähän syö loppujen lopuks aika vähän, että onko siitä sit haittaa.. :S Ehkä vältän kuitenkin, mutta jos jossain ruuassa tulee huomaamatta, tuskin haittaa..

Eliisalle tsemppii testiin!! Kappe ja Riinuli mehän ollaan saman ikäsii :)
 
Tiitu-85
Juu ehkäpä mäkin uskallaudun ilmoittautumaan tänne, vaikkakin vielä varoen.
Mulla laskureiden mukaan LA 10.2. ja esikoista odottelen.
Mulla ei pahemmin oireita oo ollu, yöllä muutaman kerran heränny et vatsa on silleen "outo" ja kauhee nälkä koko ajan joka on mulle ihan uus juttu =) niin ja kylmä, ihan kun kipeeksi olis tulossa vaikka ei muuten kipee olo oo.
Ens viikolla tarttis se neuvola aika varata.

Mut tosi kiva löytää muita joilla sama tilanne.
 
Salama83
Morooooooo! Mäkin tulen remmiin mukaan, tosin vielä ihanihan varovaisesti. Mutta toiveet on korkeella ja on niin epäuskoinen olo, ettei mitään rajaa :) Aamulla testasin plussan: se oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ihan selkeä kuitenkin. Toivottavasti pieni pysyy matkassa :)

Me ehdittiin 8 kk yrittää lasta ja olin jo oikeastaan luopunut toivosta, mutta ihmeitä näemmä voi tapahtua. :)

Nyt nettilaskurin mukaan 4+3

Tässä vielä päivitettynä tämäkin:

Kappe 27+32 (esikoinen) LA 3.2.
Puhina 27/47(esikoinen) LA 3.2.
Riinuli77 LA 3.2.
Alma2010 (esikoinen)
Salama83 (esikoinen) LA 9.2.
 
Kappe82
Oi Salama upeetamahtavaaihanaa ja ONNEA hirmuisesti :)! Sitä se vatsan juilinta tiesi ;) Aivan loistavaa, että pääsit mukaan! Ihan täällä piti ruveta tuulettelemaan :D

Tiitulle myös roppakaupalla ONNEA ja tervetuloa mukaan :)!

On se kyllä uskomaton fiilis kun on jo pidemmän aikaa asiaa toivonut, ja sitten se on SIINÄ. Itte en oikein vieläkään voi uskoa asiaa. Tuntuu, että tarviin jotain todistusaineistoa (sydänäänet tms...), mutta toivottavasti nekin tulee aikanaan (ja sitten vasta bileet laitetaankin pystyyn ;))

Apuva, nyt tulee kiire töihin, mutta euforisin tunnelmin sinne kipitän.
Hauskaa päivää kaikille :)!
 
puhina
Hei jälleen!

Eihän sitä nyt tunnu malttavan pysyä täältä pois ollenkaan. :)

Alma, olen kokenut aivan samalla tavalla miehen puolelta suhtautumisen tähän asiaan. Mieheni on aivan innoissaan tästä vauvasta ja yhtä lailla onnesta häkellyksissä, mutta koittaa vähän väliä vielä varoitella mua innostumasta liikaa, JOS kuitenkin sattuu jotain pahaa. Ja hän kuvaili myös tilannetta niin, että hän on kuitenkin vasta nähnyt pikkuisemme viivana paperilla, joten ei jotenkin osaa uskoakaan sitä todeksi ennen kuin juuri näkee ultran tai kuulee sydänäänet. Itselle tämä tuntuu niin paljon konkreettisemmalta, kun kuitenkin rinnoissa tuntuu ja näkyy ero entiseen ja vatsassa on koko ajan pieni myllerrys käynnissä.. Tai lähinnä öisin, mut kuitenkin tunne siitä et jotain on menossa. Ja eihän mies näitä tunne, joten tietysti suhtautuminen on erilaista.

Onnittelut minunkin puoleltani Salamalle ja Tiitulle! Hienoa että ketjumme kasvaa ja kehittyy (sanan kaikissa merkityksissä).

Aamulla tuntui niin kivalta kun jäin vielä nukkumaan miehen lähtiessä töihin ja hän kävi viel huikkaamassa suukot ja toivotti "Nukkukaa hyvin ja kasvakaa rauhassa!" Ja silitti vatsaakin. :) Se on jotenkin niin ihana tunne, et meitä on jo nyt kaks, vaikka toinen on vasta sen pisteen kokoinen, mut se silti vihdoinkin ON! :) Mamman pikku napa-asukas!

Mul on kans koko ajan nälkä. Ei sellainen jättinälkä, mut tuntuis et olis koko ajan kiva olla jotain napostelemassa ja pomokin sen jo huomas :) Totesi tuossa, et ainahan sä olet syömässä kun hän tulee moikkaamaan tai soittaa. (Olen siis työssä jossa toimin viikot yleisesti ottaen yksinäni, mut kerran viikossa pomo tekee 'tupatarkastuksen' :D) Tänäänkin tuossa kävi ja aamukahvilta jäi pöydälle kaks pullaa, niin naurahti lähteissään et "Siinäpä on sit toisellekin!" Kiva asenne!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

-Puhis
 
Kappe82
Iltaa vielä tänne :)!

Meillä menee vähän toisin päin tää kuvio. Mä koitan toppuutella, että se on vasta se kaksi viivaa, ja mies taas on tohkeissaan kertomassa koko maailmalle jo tästä. Parhaalle kaverilleen sen oli pakko saada kertoa, mutta vannotin että ennen ekaa neuvolaa ei kyllä hiiskuta asiasta jos ei ole pakko. Ens viikonloppuna on yhdet häät, että katotaan miten niistä selvitään... Johtuu osaltaan varmaan siitä ettei oo hirveästi mitään oireita, tää ettei tahdo tajuta että TOTTA SE ON. Äitini kanssa juttelin puhelimessa tänään ja se sano kyllä (takana kolme raskautta) ettei sillä oo koskaan ollut mtn pahoinvointia tms. Joten toivossa eletään että se on jotenkin geeneissä ;)

Mulla on ollut koko viikko kotileski eloa, kun mies on töitten takia sunnuntaihin asti pois. En siis ole päässyt sen kanssa nyt tätä asiaa hehkuttamaan...Plääh... ja tuplaPLÄÄH siitä että rikoitin heti viikon alkuun meidän digiboxin. Viihdytän siis nyt itseäni netin ja vauvalehtien avulla :D Luojan kiitos olen joka päivä myös monta tuntia töissä, muuten maailmaani ei varmaan mahtuisi nyt muuta kuin pieniä varpaita :D

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille :)!
 
Salama83
Vai hajotit digiboksin: se on kyllä synkkää. Mutta onneksi viihdykkeitä löytyy muualtakin. Mut mä olisin silti varmaan ihan hajalla, jos en saisi hetkeksi kellistää itseäni sohvan nurkkaan viltin alle ja vahdata lempisarjoja... :)

Meillä nyt semoinen ongelma, että missä vaiheessa kertoa vanhemmille? Tuntuu vielä hurjan aikaiselta (nähdään heidät ensi viikonloppuna), mutta sen jälkeen tavataan vasta elokuussa. Se tuntuu jotenkin NIIN kaukaiselta? Onkohan mulla silloin jo iso mahakin? Mitäs te tekisitte tässä tilanteessa, kyselee avuton odottava äiti... :D
 
Cayanne
Tervehdys tuolta tammikuisista :) Piti tulla onnittelemaan Salamaa, kun tuolla samassa haaveilijaketjussakin oltiin: Tosi hienoa! Tiedän kyllä tuo tunteen; sitä kun kuukaudesta toiseen vaan elää sitä kiertoa ja välillä on toiveet korkealla - ja ei onnistu. Ja sitten tulee se plussa!

Mulla on nyt 9+1, ja tämän ajan myötä sitä sitten taas vaan odottaa, nimittäin että ne kriittiset 3 kuukautta on ohi. Että odottavat fiilikset jatkuu - vaan eri muodossa.

Mä muuten kerroin äidille heti testipäivänä, mies tietty tiesi ekana, kun yhdessä testattiin. Ja äiti siis kertoi isälle - piti puhelimessa kertoa, kun on tätä välimatkaa pari tuhatta kilometriä. Ja halusin, että ovat sitten tukemassa, jos huonosti kävisi. Molemmat on tosin lääkärisihmisiä, niin että tietävät riskit, joten ei alkanut heti sellainen hössötys. Anopille kerrottiin sitten vähän myöhemmin, mutta kaikille muille vasta sen 12 viikon jälkeen - sitten kerron töissäkin vasta.

Jokatapauksessa onnea teille kaikille matkaan ja pidän peukkuja, ettei pahoinvointi ylly ihan mahdottomaksi ;-)
 
Salama83
Kiiiiiiitos Cayanne! Pääsin kuin pääsinkin seuraamaan perässä, tosin yhtä kiertoa myöhemmin :) Se on kyllä hyvä, että sulla on vanhemmat, jotka ei hössötä. Mä pelkään, että omani menevät aiheesta ihan sekaisin ja sen jälkeen alkaa tulla puheluita ja meilejä joka päivä. Saattaapa olla, että jos vaan maltan, kerron vasta elokuussa tuon 12 viikon tietämillä. Tosin sekin tuntuu ajatuksena jotenkin kurjalta: kertoa nyt vasta samaan aikaan kuin kenelle tahansa muulle.

Tein just pitkän lenkin koirien kanssa. Eipä paljoa muuta tullut mietittyä kuin tätä ihanaa "hanketta". Ostin perjantaina (eli plussauspäivänä) vauvakirjankin, joka pitää muistaa laittaa yllätysvierailta piiloon lukemisen jälkeen. ;) On tää vaikeeta XD

 

Yhteistyössä