Helmivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Kappe82
  • Ensimmäinen viesti
Kappe82
Uuh, kuullostaa inhottavalta Noelia noi kivut :/ Toivottavasti helpottuu pian.

Haidiinalle oon kanssa superkade, kuullostaa luksukselle noi yöunet. Toivotaan että jatkuu samaan rataan :)

Salama; kyllä kernaasti antaisin Oivan nukkua ihan koska vaan, jos se vaan nukkuisi ;) Kertaakaan ei olla saatu häntä nukkumaan MIHINKÄÄN muualle kuin Manducaan/liinaan tai liikkuviin vaunuihin/autoon. Yöt menee niin, että poika on tississä kiinni koko ajan. Ja lähes tulkoon kaiken ajan mitä ei nuku näillä edellä mainituilla tavoilla itkee. Itkemisen "laatu" vaihtelee pienestä käninäitkusta armottomaan huutoon, missä henki salpautuu. Viides vyöhyterapia kerta takana, ja nyt alkaa usko mennä, että ehkä siitä ei kuitenkaan meille vastaavaa hyötyä ollut... Keskiviikkona on neuvolalääkäri, niin katotaan mitäsiellä sanotaan. Jotenkin vaan pelkään että ei oo "vaan" koliikkia. Oireet nimittäin sopii loistavasti esim. silent refluksiin (mihin törmäsin netissä pyöriessä).
Täytyy kyllä sanoa, että olisin itse varmaan jossain hoidossa jo tän homman kanssa, jos ei mies olis kanssa kotona ja tätä kaikkea jakamassa. Epäilemättä myös kämppä olis kaatunut päälle jo aikoja sitten. Nyt kumpikin on kuitenkin saanut myös hengähdystaukoja ja päässyt välillä harrastuksiin tms.
Anteeksi kun tää mun jaarittelu on nyt näin omanapaista, jotenkaan ei oikein tahdo pystyä keskittymään mihinkään muuhun. Mutta kiitos tosiaan, että täällä saan teille purkaa. Erittäin tärkeä henkireikä on tämä myös mulle!

Jos vaikka seuraavaksi kokeilisin maitoproteiinidiettiä...

Ai niin, kuullosti ihanalta Salama se babybio :) Ei ihan tulisi kuuloon meillä, mutta ehkä vielä joskus ;)

Hyvää yötä ja huomenta.

Kappe & Oiva 6vkoa ja risat
 
Riinuli kirjautumatta
Pikaisesti taas täällä käväisemässä,
on ollut hieman hektistä eikä tämä ainakaan rauhoittumassa ole, meillä on jyllännyt norovirus ja nyt on sairastamisvuorossa minä ja tuo 2-vee, pelottaa että tulee vauvalle, mutta onneksi ainakin vielä on tartunnalta välttynyt.
Kappe, tuo refluksi asia saattaa olla neuvolalääkärille aivan outo juttu, meillähän on moniallerginen lapsi niin neuvolalääkäri ei ymmärtänyt asiasta yhtään mitään =/ Mutta tosiaan itkuoireet siihen sopivat ja kannattaa tutkituttaa asia jos oireilu jatkuu.Meillä ei itkujen syynä sitten ainakaan pelkästään ollut koliikki vaan allergiat, käytin tytön samalla lääkärillä joka on hoitanut tuota toistakin allergikkoa ja verikokeissa löytyi ainakin maito, muna ja vehnä allergiat, nyt olen sitten reilun viikon ollut ilman kyseisiä ruokaaineita ja pikkuhiljaa on itku hieman vähentynyt.Yritän ainakin vähän aikaa imetystä jatkaa ja vältellä noita allergisoivia aineita, saa vain nähdä kuinka onnistuu kun noita allergioitahan voi olla vaikka millä mitalla lisää.
Nyt täytyy painua oksennuksia siivoamaan, poika oksensi taas!
 
Salama83
Voi itku Kappe (kirjaimellisesti), kun meno jatkuu samanmoisena. Tuntuu aika hölmöltä itse miettiä esim. omien öiden rankkuutta, kun tyttö kuitenkin suostuu nukkumaan niitä parin tunnin pätkiä eikä juuri itkeskele öisinkään (ainoastaan alkaa vatkata käsiä ja könytä, saatuaan tissin suuhun rauhoittuu - ja jos oon hidas, alkaa kyllä itkeä). Onneksi sulla tosiaan on mies siinä tukena ja toivottavasti muutakin apua saat lähipiiristä, esim. lapsen isovanhemmista tai jostain teidän hyvistä ystävistä. Ei tuommoista kyllä varmaankaan kestäisi loputtomasti yksin, ainakaan täysjärkisenä, vaikka lapsi onkin ihan äärettömän rakas ja ihana. Mut kyllä sitä vaan ihminen tarvitsee niitä hiljaisia ja rauhallisiakin hetkiä.

Ja Riinuli, HUHHUH, norovirus ei tosiaan ole iloinen ja tervetullut vieras pikkulapsiperheeseen. Et varmaan ehdi itse oikein lepäämäänkään, kun on se parivuotias vauvan lisäksi hoidettavana. Toivottavasti tulette pian terveiksi, koko porukka! Ja kunpa vauva ei saisi tuota pirullista virusta.

Mä katselin tänään töllöstä Taaperotiimiä, jossa oli joku 1,5-vuotias poika, kuka ei suostunut nukkumaan kuin maksimissaan 2 h pätkiä öisin. Hän nukkui vanhempiensa sängyssä ja vaati imettämistä jatkuvasti pitkin öitä. Sitä katsellessani pohdiskelin, että tehdäänköhän me väärin, kun iltaisin vaihdetaan Sofialle vaippa, laitetaan unipussiin ja sit hän tulee mun viereen sänkyyn ruokittavaksi. Kun lopettaa syömisen (ja usein nukahtaa), siirrän hänet pinnasänkyyn nukkumaan. Tyttö kyllä yleensä havahtuu siinä ja vatkaa hetken aikaa sängyssään, eli siinä mielessä homma on kai ihan OK (tossa ohjelmassa sanottiin, ettei vauvaa saisi nukuttaa syliin ja sit siirtää omaan sänkyynsä, koska hän herää sit eri paikassa ja pelästyy = alkaa parkua). Kuulisin kuitenkin mielelläni teidän muidenkin ilta-/yörutiineista, jos vaikka saisi jotain vinkkiä? Tahtoisin välttää tulevaisuuden karikot toimimalla tässä vaiheessa oikein. Entä oletteko kehittäneet jo jotain rutiinia lapsille, eli nukkumaanmenoaikaa tai päikkäreitä? Me pyritään siihen, että yöunille mennään siinä iltakympin hujakoilla. Päikkäreitä tyttö tuntuu vielä nukkuvan vähän miten sattuu, toisinaan ei nuku oikein ollenkaan ja toisinaan koisii melkein koko aamupäivän.

Salama83 ja Sofia reilu 6 vkoa (kuka nukkui tyytyväisenä tovin Manducassa, mutta antoi nyt vähän äänimerkkiä, hehe)
 
Viimeksi muokattu:
köppänä
Hirveää kiirettä, luin kirjoituksianne pikana ja hiukan "valikoiden" ;)

Ensinnä Riinulille, että meillä oli kanssa kaikilla noro ja vauvalla se ilmeni niin, että joko hän ei saanut sitä ollenkaan tai sitten sai, koska kerran puklasi kaiken ulos oikein kaaressa pitkin lattioita ja muuten ei juurikaan puklaile. Ehkä tauti siis oli vauvallakin, en tiedä, mutta pahempi se ainakin oli kaikilla meillä muilla. Nyt meillä ollaan yskässä, isoveli on pari kertaa oksentanut kaiken yskäkohtauksen päätteeksi, vauvalla yskä on kuivempaa ja hinkuvaa... mutta paranemaan päin jo ja mielestäni vauvalla ei ole ollut kuumetta, esikoisella kuumetta oli vuorokauden...

Sitten voimia Kappelle! En tiedä voinko edes kuvitella tuota, täytyy tosiaan itse koputtaa puuta kun meillä itketään minimaalisesti. Meilläkin poika viihtyy usein vain liinassa tai sylissä, mutta joskus saan huijattua nojatuoliin nukkumaan... Kaverini joskus sanoi, että itkun määrä on vakio! Ehkä pääsette helpommalla myöhemmin ;) No, hyvä kuitenkin käydä läpi tuo refluksijuttu ja samoin allergiat, mutta kovin helposti en alkaisi millekään dietille ja meillä ei esikoisella ainakaan epäilty refluksia vaikka puklaili kaaressa, koska paino nousi niin hyvin, siis se kai pitäisi näkyä vauvan kasvussa.

Salama, älä murehdi tulevaisuuden nukkumisjuttuja. On totta, että pieni vauva on "helpompi" totuttaa uusiin kuvioihin, esim. nukahtamaan itsestään omaan sänkyyn omassa huoneessa koska pieni vauva itkee hiljaisemmin eikä jaksa huutaa niin kauan kuin vaikkapa parivuotias... Mutta tekeekö se asiasta lapselle helpomman tai vähemmän traumaattisen?? Tai tuleeko esim. huudatusunikoulusta lapselle missään tapauksessa mitään traumoja? No, unikoulustahan ei ole ollut edes puhetta eikä sitäkään suositella näin pienille... Itse vastustan kaikkia unikouluja (tassuttelu varmaan ok jos lapsi siihen tyyntyy) ja toimin vain vaistojeni mukaan ja sen, mikä on itselle helpointa eikä aiheuta vauvallekaan itkua... Eli vauva nukahtaa tissi suussa viereeni... Joskus on hereillä imetyksen jälkeen ja nukahtaa viereeni "ihan itekseen"... silloin huomaan olevani erityisen tyytyväinen ;) Esikoisen aina imetin uneen ja nostin omaan sänkyynsä... Nyt siis olen jo niin laiska, etten nosta mihinkään vaan alan kiireesti itsekin nukkumaan. Esikoisella imetyksen lopettaminen meni sitten lopulta kuitenkin kivuttomasti, mutta toki esikoinen edelleen nukkuu vieressä tai omassa sängyssään... Emme ole koittaneet laittaa nukkumaan eri huoneeseen tms. joten en tiedä onnistuisiko... Mutta sen huomasin esikoisen kohdalla, että jos nukahtaa tissi suussa (juurikin esim. tuolloin 1,5v iässä), niin herää myös yöllä vaatimaan tissiä... kun saa nukahtamaan ilman, ei yölläkään herää ainakaan niin usein sitä vaatimaan... Imetin esikoisen uneen 1v8kk asti ja aina öisin kun heräsi, joskus tiuhaankin, aina ainakin 1-3 krt, mutta sitten sanoin, että nyt on tissi niin pipi ettei pysty plaa plaa ja sen ikäinen lapsi ymmärsi sen eikä itkenyt. Heräsi sitten yöllä enää 0-2 krt ja imetin unenpöpperöisen, sitten kuukauden päästä en imettänyt yölläkään, mutta ei enää tarvinnut valehdella vaan lapsi tyyntyi kun otti vain kainaloon nukkumaan. Saunoa piti kyllä uikkareissa vielä aika pitkään, ettei "käynyt kiinni" ;) Mutta lapset ovat erilaisia, etkä voi tietää jos lapsesi vaikka itse tekee imetyksestäsi lopun kuin seinään tms. Ja miten miehesi suhtautuu asiaan? Meillä mies ajatteli alkuun, että äkkiä vauva omaan sänkyyn ja huoneeseen ja mitä kaikkea, ja sitten myöhemmin olikin tyytyväinen siihen, että sängyssämme tuhisi pikkuinen poika ja nykyään mieheni siis nukkuu tuon 3v kanssa ja minä vauvan... Mutta pointtini on, että älä stressaa äläkä liikaa kuuntele muita, tee niinkuin itse koet itsellesi ja vauvalle parhaaksi, ehkä voit miehesikin mielipiteen ottaa huomioon ;)

No, lukaisen vielä tämän paatokseni jälkeen mitä kaikkea olittekaan kirjoittaneet...

Tänään oli muuten 2kk neuvola, rota-rokote tuli "syötyä"... painoa vauvalla oli yli 6kg ja katsoin, että esikoisella oli tässä vaiheessa lähes kilo enemmän vaikka syntyi yli 400g kevyempänä... hm... ja vauva kasvaa niin kovaa kyytiä, että joka pyykkisatsista saa jonkun vaatteen laittaa jo pieneksi jääneiden nippuun (pesen pyykkiä ehkä kerran pari viikossa). Sitä jo mietin, että tuleekohan meille vielä vauva vai onko tämä viimeinen pieni?? Haikea olo jos on, niin äkkiä aika menee, puolivuotias on jo aika jötikkä ja nyt on jo 2kk mennyt...
 
Noelia
Salamalle (varmaankin pikaisesti, koska tyttö kohta herää).. Mun kokemuksen mukaan about 2kk iässä helpottaa se käsien viuhtominen, niin nuo nukkumaanmenot rauhoittuu.

Meillä on illat vielä ihan pelkkää tankkausta, joten en voi sanoa että koittaisin pitää tyttöä hereillä =) Typy imee tissiä toisen perään ihan koko illan. Hiki siinä maratonissa tulee, vaikka saa vaan istua.. Mutta yöt sujuu kyllä sitten hyvin 1-3 syötöllä ja ilman valvomisia.

Noista nukkumarutiineista Köppänä kirjoitti ihanasti ja oon samoilla linjoilla. Periaatteessa kai ihan sama, mikä se rutiini on kunhan vauva on tyytyväinen ja vanhemmat eivät koe sitä rasittavaksi. Sitten jos pitää esim. mennä töihin ja oma päivärytmi muuttuu, niin kyllä niitä unikouluja ehtii pitää.. ja niitä erilaisia nukkumarutiineja ja uniongelmia tulee ja menee ihan satavarmasti, vaikka saiskin 2-kuisen nukahtamaan itsekseen. Muuten, montakohan prosenttia lapsista saa tissiä vielä 1.5-vuotiaana. Veikkaan, ettei monta.. Meillä esikoinen sai 1v3kk ikään asti, tai lopetti itse silloin kun oli oppinut kävelemään ja tapailemaan sanoja. Silloinkin oli jo pitkään olleet yösyötöt pois. Kun ei tarjottu pullosta mitään tilalle öisin, niin ei osannut mitään pyytääkään.

Aargh, Kappelle voimia itkun kanssa. Jaksat sentäs vielä löytää positiivisia puolia.. Ja Riinuli, oi oi.. paranemista teille. Tuo taaperoiden oksentelu on kyllä niin ÄRGH, kun laatta lentää just siihen missä kulloinkin ovat. Meillä oli jo jouluna joku virus ja poika oksensi niin osuvassa paikassa, että sai sen leviämään kerralla neljän huoneen listanrakoihin....................... Niin ja toivotaan tosisaan, ettei toi noro tartu kenenkään vauvoihin!!

Mitäs muuta.. noh, nyt tiedän mikä on viikkolehti.. menee kotiäidiltä viikko, ennen kuin ehtii lukea läpi Me Naiset. En tajua miten mun aika ei riitä mihinkään, vaikka on kaksi muka helppoa lasta. Vatsakivut on helpottaneet, niin kaipa ne oli niitä jälkisupistuksia. Tiedän kyllä, et ne lisääntyy synnytysten myötä, mutta jotenkin en osannut varautua kun en ekasta kerrasta muista niitä juuri ollenkaan.

Huomenna koitetaan vähän ulkoilua, siten että vien esikoisen kerhoon ja likka saa olla liinassa takin alla. Se on hiukan aikaista kun ikää on hätinä viikko, mutta takin sisällä on kyllä hyvin suojassa ja itse NIIN kaipaan tonne aurinkoon.

Noelia ja neiti noin 1vko
 
Riinuli kirjautumatta
Huomenta taas,
menee näköjään aamupainotteiseksi tämä kirjoittelu,
nauroin tuota noelian viikkolehteä, mutta niinpä se taitaa olla että ainakin viikko menee että saa lehden kahlattua kannesta kanteen.Ja hyvä että kivut ovat helpottaneet ja tosiaan nuo jälkisupistukset voivat olla ihan helvetillisiä.
Köppänän kanssa samaa mieltä noista nukahtamisjutuista että ei kannata turhaan stressata vaan tehdä niinkuin itse parhaaksi näet , minäkin olen antanut lasten nukahtaa imettäessä ja siitä on sitten siirretty omaan sänkyyn nukkumaan.Ja niinkuin noelia sanoikin niin rytmejä voi joutua muuttamaan kun töihinlähtö tulee ajankohtaiseksi.
Täällä olisi tuo rotarokotteen syönti huomenna edessä ja veikkaan että tytteli painaa myös tuollaiset 6kg ja samanlaiset ajatukset on ollut minullakin kaihoisasti ajattelen että taidetaan viimeistä vauva arkea elää ja se tuntuu omalla tavallaan surulliselta vaikka lapsia onkin jo viisi.
Tuo noro näyttää nyt olevan jo ohi menossa kaksi vuotias vielä oksentaa, mutta yöllä ei ollut enää kuumetta ja nyt suostui jopa hyvin juomaan, itsellä ei ole eilisaamun jälkeen oksettanut nyt vain jännätään tuleeko vauvalle, kovasti on käsiä hangattu, josko jäisi tarttumatta tai tulisi vaan lievänä.
Mutta nyt taidan lähteä nauttimaan aamukahvista ja alkaa herätteleen isompia kouluun ja eskariin.
Riinuli ja neiti kohta 2kk
 
köppänä
Täällä jotkut kirjoittivat, että vauva alkaa ähkiä ja sätkiä aamulla liian aikaisin... Näin myös meillä, tämä meno alkaa siinä klo 4 tai 5. Olen todennut sen johtuvan siitä, että on pieruja tai kakkaa tulollaan... tämä johtunee siitä kun on kauan maannut paikallaan (imettäessäkin on makuullaan) eli pierut eivät ole päässeet oikein karkailemaan... Nyt on menny paremmin, kun olen silloin antanut ihan herätä kunnolla, olen jumpannut jalkoja/masua, imettänyt, vähän kanniskellut, vaihtanut vaipan, jumpannut lisää, imettänyt ja sitten on taas jatkettu unia rauhassa. Tosin ei nämä unipätkät meillä ole aamua kohti enää kovin pitkiä. Ensimmäinen on 2,5-3,5h, sitten 2-2,5h ja loput lyhyempiä... Aamupäivällä tulee taas yleensä pidempi pätkä ja samoin iltapäivästä tai alkuillasta silloin harvoin kun esikoinen ei pussaile tai kilju vauvaa hereille... Aina ei ehdi väliin.
 
Salama83
Kiitos kun jaoitte teidän ilta-/yörutiineita täällä, on aina tosi mielenkiintoista lukea muiden samassa tilanteessa olevien tapoja ja verrata omia niihin. En mäkään nyt sentään kynsiä järsi tulevaisuutta murehtiessa, mut toki mietiskelen tässä samalla sitäkin. Lähinnä pohdiskelen, kuinka toimimalla meillä kaikilla ois tulevaisuudessa helpompaa tässä perheessä (tavoitteena kun on saada tyttö nukkumaan tyytyväisenä omassa huoneessaan alle vuoden ikäisenä). Saas nähdä :) En mäkään kyllä usko todellakaan, että tämän ikäisille mitään varsinaista unikoulua voisi pitää. Enkä kyllä itse pystyisi minkäänikäistä lasta huudattamaan omassa huoneessaan, ei kestäis varmaan psyyke itsellä. Mutta se tassuttelu kyllä kuulostaa sen verran lempeältä, että sitä sitten kokeillaan jos ongelmia ilmenee.

Meillä oli kaoottinen eilinen ilta, kun tyttö huusi kurkku suorana. Ei ollut oikein nukkunut aamupäivällä tai päivällä (ihan lyhyitä pätkiä vaan, semmoisia puolen tunnin nokosia), niin johtui varmaan siitä. Vuoroteltiin sit miehen kanssa eikä edes tissibaari saanut hiljaiseksi kuin hetkeksi. Mut ei otettu kyllä siitä stressiäkään, vauvat nyt huutaa ja harvassa pikkulapsiperheessä vietetään hiljaisia iltoja. Tietty tuntuihan se kurjalta, kun ei saanut toista rauhoittumaan ja kyyneleet vaan valuivat tytön kasvoilla. Lopulta kuitenkin nukahti syliin ja rauhoittui. Yö sen sijaan meni tosi hienosti, sain nukkua jopa yhden 3,5 h syöttövälin. Me oltiin makkarissa puol kympistä noin aamuseiskaan ja siinä ajassa ruokin tytön muistaakseni nelisen kertaa. Aamuyöllä katsahdin kelloa syötön jälkeen ja mietin, että alkaako se perinteinen aamuyön kohkaaminen, mut tällä kertaa ei. Oho! Ehkä se kohkaaminen oli käymässä Köppänän luona?

Riinuli, laita sitten neuvolapäivityksiä tänne! Ja tsemppiä vauvalle rotarokotteen antoon :) Mainiota myös, että teillä alkaa noro olla hiljalleen selätettynä. Voi kunpa vauva säästyisi siltä, mä pidän peukkuja.

Aijoo, piti vielä nukkumisesta sanoa, että on se vieressä tuhiseva vauva kyllä vaan niin uskomattoman ihana. Jos en ole öisin kovin väsynyt, nautiskelen jokaisesta imetyskerrasta, kun tyttö on vaan niin kertakaikkisen ihana siinä. Välillä myös nukutaan nokosia siten, että vauva pötköttää mun rinnan päällä. Uskomatonta, miten ihmisenalku voi olla noin pienen pieni. <3

Salama83 ja Sofia reilu 6 vkoa

PS. Huomenna mulla on synnytyksen jälkeinen lääkärintarkastus. Tavoitteena oli pudottaa raskauskilot siihen mennessä, mut PAH. Vielä on ne samat 5 kg, mitkä jäi alun alkaenkin. Tiedän kyllä syyn niiden jäämiseen, sillä sokeri vetää mua magneetin lailla puoleensa, samoin kuin kaikki muutkin herkut. Itsekurikin tais jäädä synnärille. Tai oikeastaan jonnekin vuosien päähän varmaan :) Mut hiljalleen hyvää tulee, millekään dieetille en tietty ala imetysaikana. Tietty jos jättäis ne makeat pois... Mut ei pysty :D
 
jenni -81
Moikka kaikille.
Tuli taas hyvälle mielelle, kun lueskelee teidän kuulumisia. Meidänkin neidit heräsi viime yönä kerran syömään ja olin kyl ihan ihmeissäni, kun nukahtivat klo 22.30 ja heräsivät seuraavan kerran 3.30 ja sit nukkuivat sen jälkeen aamuun asti, et heräsivät siinä kasin aikoihin.
Meidän neidit menee kans siinä kymmenen aikoihin yleensä yöunille. Saavat sitä ennen tissiä ja pulloa ja sit omaan sänkyyn tutimaan. Voin ihan kasvatusalan ihmisenä sanoa, et ei ole haittaa, et vauva nukahtaa syliin ja sit siirtää omaan sänkyyn nukkuu. Mikä vaan äidistä tuntuu parhaimmalta ja luontevimmalta tavalta toimia, niin on varmasti paras tapa myös lapselle. :) Oon myös huomannut et meidän tytöt rauhoittuu iltaisin siihen et lauleskelen heille. Rauhoittuvat myös päivällä lauluskeluun, jos esim. on vatsavaivoja.
Heille on jo alkanut tulla vähän rytmiä. Eilen olivat aamupäivällä vähän väliä hereillä. Sit laitoin heidät klo 13 ulos nukkuu ja heräsivät sieltä klo 18 :) Sit olivatkin illan hereillä, nukkuivat välillä vähän tissillä ja sit menivät silloin klo 22.30 yöunille. Tänään olivat kans vuorotellen aamupäivällä hereillä. Laitoin heidät sit taas klo 13.30 aikoihin ulos nukkuu ja siellä he nyt nukkuvat. On niin hyvä kun pystyy nukuttaa heitä ulkona. Nukkuvat selvästi paremmin ja paljon pidempiä unia :)
Oli eilen työkavereita käymäs, niin ne kyseli, et vedänkö jotain energiajuomia, kun oon niin pirteä ja energinen. Totesin vaan, et taitaa olla nää hormoonit ja niitä taitaa olla nyt kaksinkertainen määrä elimistössä :)
Meillä on ma kans neuvolalääkäri ja mulla samalla jälkitarkastus. Saapa sitten nähdä, mitä se tytöistä tykkää. Tosi kovia tyttöjä ovat seurustelemaan ja välillä on naamalla kympin hymy, mikä on tosi ihana näky. Viel kun Hennille tulee aivan ihanat hymykuopat :)
Nyt kun tytöt nukkuu noin pitkiä päiväunia, niin oon täytellyt heidän vauvakirjoja ja valokuva-albumeita. Nyt on käytettävä tämä aika hyödyksi, kun ei koskaan tiedä, et millaista on sit tulevaisuudessa tai sitten kun lähtevät liikkumaan.
Onko teille muuten tullut siitä korvatulehdus rokote kokeilusta se lappu? Aiotteko osallistua siihen rokotustutkimukseen? Mä oon vähän kahden vaiheilla.. kun jos sit saakin sitä toista eli hepatiitti b rokotteen, niin saakohan sen jossain vaiheessa tietää, et kumpaa sai? Ollaan aateltu meinaa ens vuoden alussa lähtee johonkin reissuun ja jo tyyliin menee vaik Thaimaaseen, niin pitäis ottaa sit tytöille hepatiitti rokotteet ja sit jos ne onkin sen b:n saanu..öö.. onko jollain teistä kokemuksia siitä neumokokkirokote tutkimuksesta?
Mukavaa päivän jatkoa.
Terkuin: Jenni, Henni ja Venla 2kk 3pv
 
Salama83
Ihanaa Jenni, että teillä on alkanut jo rytmiä löytyä. Ja yökin sujunut noin mallikkaasti! Uskomattoman ihanaa, toivottavasti sama meno jatkuu :) Meillä viime yö oli jälleen aika kidutusta, tai siis enimmäkseen meni tosi hienosti (tyttö nukkui yhden 3,5 h pätkän ja sit pari tuntia), MUTTA pysytteli hereillä aamukolmesta aamuviiteen. Itki heti, jos laittoi pinnasänkyynsä ja välillä huusi suoraa huutoa vieressäkin. Sängyssään hän alkoi sitten käsien vatkaamisen lisäksi imeä nyrkkiä, mut rinnasta ei kuitenkaan suostunut syömään eikä tuttikaan kelvannut. Niinpä me sitten killiteltiin molemmat hereillä. Huoh. Äiti on nyt vähän väsynyt. Mutta onneksi on viikonloppu, niin saan varmaankin tirsat vetää jossain vaiheessa (mies saa viihdyttää Sofiaa sen ajan). Nimittäin musta tuntuu turhalta yrittää nukkua samaan aikaan päivällä Sofian kanssa, kun hän herää kuitenkin just kun itse oon nukahtamassa tai juuri nukahtanut. Sitten sitä onkin entistä väsyneempi. Viikonloppuisin on ihanaa, kun voi mennä yläkertaan rauhassa uinumaan ja mies hoitaa vauvaa sen ajan.

Tosta Jennin kyselemästä rokotteesta, mekin ajateltiin siihen osallistua (ja tietty toivotaan, että saadaan se "oikea" rokote eikä niitä verrokkeja, vaikka toki oikeitahan nekin ovat). Mä luin muistaakseni jostain lapusta, että vuonna 2011 vois mahdollisesti saada tietää, mikä piikki tuli saatua. Tätä ajattelin kyllä itsekin tiedustella neuvolasta.

Uhh, on aivot sen verran unitilassa, että nyt ei irtoa enempää. Kivaa viikonloppua kaikille!

Salama83 ja Sofia 7 vkoa + 1 pv
 
Riinuli kirjautumatta
Taas näin aamusta linjoilla,mutta tämä on ainut aika jolloin meillä koneelle pääsee rauhassa, ei ole muita kun pikkuneiti hereillä.
Jenni meillä osallistutaan tuohon rokote kokeiluun ja jos niin käy että tarvitsee hepatiitti rokotteen niin se saadaan kyllä selville kumman rokotteen on saanut, näin kertoi terveydenhoitaja, asia kuuleman selvitetään ilman että "rokote salaisuus" selviää.Sekavasti selitetty mutta toivottavasti asia tuli selväksi.Niin ja Jenni teillä kyllä tytöt nukkuvat hyvin.
Meillä on edelleen nuo yöunet tuollaisia 2 tunnin pätkiä, iltahuudot ovat rauhoittuneet tuon maidottoman-munattoman ja vehnättömän dietin aikana ja lisä tutkimuksiin mennään kun tyttö täyttää 3 kuukautta.Neuvolassa käytiin viime viikolla ja mitat olivat 58cm ja 6050g, ihan mukavasti oli painoakin tullut.
Salama täällä on tuo itsekuri kyllä niin hukassa kun olla ja voi, minulla on jäänyt painoa tuollaiset 5-6kg ja niiden pudotus on nyt ohjelmassa, tosin varmaan tällä nykyisellä ruokavaliolla putoaakin kun herkut on täytynyt jättää pois.
Ajattelin aloittaa jumpat heti tuon jälkitarkatuksen jälkeen joka on kyllä vatsa kolmen viikon päästä, mutta sitä ennen ainakin pitempiä vaunulenkkejä.
Mutta nyt meni pikkuneidillä hermo tähän datailuun, täytyy alkaa aamutoimille hänen kanssaan.
 
Salama83
Mä avasin nyt meille keskustelun tuonne vauvan hoito -puolelle, jatkakaamme siellä, niin eivät odottajat hermostu kun viedään tältä palstalta tilaa :D

Kivoja neuvolakuulumisia Riinulin pienokaisella, hyvin on saanut painoa! Ja kiva kun ehdit aamutoimien lomassa täälläkin piipahtaa :)
 

Yhteistyössä