HELP!!!! Jannikalle toinen nimi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sasa"

Vieras
Ristiäiset lähestyy ja tytölle tarvitsee miettiä toinen nimi!
Jannika on etunimi ja olen miettiny monta päivää jo etunimeen sopivaa nimeä mutta en millään löydä sopivaa nimeä Jannikan toiseksi nimeksi.
Joten saa antaa ehdotuksia!! ;)

[QUOTE="vieras.";29758016]JANNIKA ON IHAN KAUNIS NIMI!

En tajua miksi täällä tuollaisia asiattomia kommentteja kirjotellaan.

Mut miten ois vaikka Jannika Melina. :)[/QUOTE]

Meinasin itsekkin kommentoida että etunimi on hyvä ja toivottavasti aloittaja ei välitä typeristä kommenteista. Jos itse tykkää nimestä niin se on HYVÄ silloin! Itse pahoitin mieleni kun tytön kastajaisten jälkeen joku torvi kommentoi naapurissa minulle suoraan ettet vaikeampaa nimeä keksinyt..

[QUOTE="vieras.";29758082]No ei edes ole vaikea!

Ei voi muuta sanoa kun opettelisi itse lausumaan, eikä valittaisi turhan päiväsiä...[/QUOTE]

Ymmärrän että jotkut ei tykkää kun hyviä nimiä aletaan lyhentämään tai pidentämään kuten aloittajan jannika. Ymmärrän että nimi voi olla jonkun suuhun ruma jne. Mut ettei aikuiset osaa pitää mölyjä mahassaan ja nauraa vaikka kotona puolisolle asiaa, niin sitä en oikein ymmärrä. Kun on juuri saanut vauvan ja kastajaiset häämöttää ovella niin se on äiti ihmiselle aika herkkä asia se tulokkaan nimi.

Itsekin ensin mietin että josko annettaisiin kolme nimeä niin että toinen nimi olisi lyhyt mutta mies on kahden nimen kannalla ja kahdella vanhemmallakin lapsella vain kaksi nimeä joten kahdella nimellä mennään sitten tämänkin kohdalla. :)

Ja astrolabe nimimerkille tiedoksi että en kysynyt onko valitsemamme etunimi hyvä vai ei vaan kysyin lapselle toista nimeä! ;)

Nii ja siis tällä hetkellä sen kannalla että tytölle tulisi pidempi nimi myös toiseksi nimeksi. Eveliinaa, Josefiinaa ja Alexandraa meinaan miehelle ehdottaa, katotaa mitä tykkää.

Lisää nimiä ehdotuksia saa toki laittaa!! :)

Jos on päätetty, että etunimi on Jannika, lapselle tulee kaksi nimeä ja toinen nimi on pitkä, niin noista sinun ehdotuksista paras mielestäni on Eveliina.

Jannika Josefiina kuulostaa ihan stripparilta ja Alexandra menee samaan sarjaan, tämä minun mielipiteeni. Toiseksi nimeksi en laittaisi enää mitään hienostelevaa, ettei mene ihan ällöksi.

Ymmärrän että jotkut ei tykkää kun hyviä nimiä aletaan lyhentämään tai pidentämään kuten aloittajan jannika. Ymmärrän että nimi voi olla jonkun suuhun ruma jne. Mut ettei aikuiset osaa pitää mölyjä mahassaan ja nauraa vaikka kotona puolisolle asiaa, niin sitä en oikein ymmärrä. Kun on juuri saanut vauvan ja kastajaiset häämöttää ovella niin se on äiti ihmiselle aika herkkä asia se tulokkaan nimi.

Jep. :)

[QUOTE="mielipide";29758259]Jos on päätetty, että etunimi on Jannika, lapselle tulee kaksi nimeä ja toinen nimi on pitkä, niin noista sinun ehdotuksista paras mielestäni on Eveliina.

Jannika Josefiina kuulostaa ihan stripparilta ja Alexandra menee samaan sarjaan, tämä minun mielipiteeni. Toiseksi nimeksi en laittaisi enää mitään hienostelevaa, ettei mene ihan ällöksi.[/QUOTE]

Jannika Josefiinasta mikään strippari tule mieleen...

Kiva J-J yhdistelmä.

Josefiina on jo vanhan ajan kaunis nimi. :)

[QUOTE="vieras.";29758342]Jannika Josefiinasta mikään strippari tule mieleen...

Kiva J-J yhdistelmä.

Josefiina on jo vanhan ajan kaunis nimi. :)[/QUOTE]

Niin, se olikin vain minun mielipiteeni.
Kaikille kai nimistä tulee mieleen eri asiat, esimerkiksi minusta Veeti kuulostaa aina vaan pikkupojalta, Mirjam romanilta ja Jannica Josefiina stripparilta ja Ciara Alexandra Jessica Virtanen -tyyppiset nimet on yksinkertaisesti karmeita.

Hyvin hyvin harvoin lapsia kait puhutellaan kokonimellä missään? Eiköhän se lapsi ole päiväkodissa ja koulussa ihan vaan jannika. Ei tule kellään strippari mieleen vaikka toinen nimi olisi veronica..