Helpottaako täällä kertominen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scorpius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Scorpius

Vieras
Voiko tämä olla tottakaan. Olen 35vuotias, kahden lapsen äiti. Toinen lapsistamme on 11v. ja toinen 8v. Olemme käyttäneet ehkäisynä kondomia kuopuksemme syntymästä asti.

Minulla on parin viimekuukauden aikana ollut voimakasta alaselkä kipua. Välillä niin pahaa etten pysty kenkää nostamaan latialta koukistumatta. Kipu ei missään vaiheessa poistu ollenkaan.
Olen muutenkin voinut huonosti tässä kuukauden, kävin röntgenissä ja todettiin poski-ja otsaontelontulehdus johon sain antibioottikuurin.

Viikko sitten alkoi pahoinvointi. On huimannut ja ruoka ei ole maistunut ollenkaan.. tuntuu koko ajan etovalta... ja tämä selkäkipu!

Ajattelin että huomenna lääkäriin. Ajattelin ensiksi käydä ostamassa raskaustestin jotta lääkärissä kuitenkin kysytään että olenko raskaana. En pitänyt asiaa ollenkaan todennäköisenä sillä olemme käyttäneet uskollisesti ehkäisyä ja kuukautiseni ovat olleet ihan normaalit.

Kuten varmaan jo arvaattekin niin kaksi viivaa siihen tuli, eli olen raskaana testin mukaan. On kyllä niin utopistisen kuuloinen juttu että en ota vieläkään todesta. Vauva ei tähän elämäntilanteeseen sovi. Testin pakkausselosteessa kuitenkin luki että liuta sairauksia näkyy myös testissä... edellisissä raskauksissa ei mitään selkäkipuja ollut. Kyllä olen nyt lirissä.

Voi ei, onpa kurja tilanne! Aiotko edes miettiä vaihtoehtoa että pitäisit lapsen vai onko tuo ehdoton mielipide että vauva ei elämäntilanteeseen sovi? Voimia joka tapauksessa raskaaseen päätökseen! Mitä tarkoittaa tuo että liuta sairauksia näkyy myös testissä... ??

Selkäkipua oli mullakin ja istuminen teki kipeää ja kun testin ostin ja tein, niin positiivinenhan se oli; hormonikierukasta huolimatta.Shokki se oli.Ei sopinut raskaus elämäntilanteeseen.Lapsia ennestään 5. Poika 18v ja tytöt 16v, 13v, 9v ja 2v.Annoin kuitenkin aikaa ajatuksille ja sopeuduin.Alkuhankaluuksien jälkeen raskaus eteni hyvin.Tuli ultran aika rv 20+4 ja siellä sitten paljastui, että pikkuinen poikamme oli kuollut.Tämä oli toinen shokki, kun olimme jo sopeutuneet vauvanodotukseen ja sitten hänet otettiinkin meiltä pois.Menetyksestä aikaa 2 kk:ta.

Nyt on sitten aika varattuna tammikuun puolivälissä sterilisaatioon ja samassa yhteydessä lämpöpallohoito.Ikää mulla on 41v.

Maine Coon, otan osaa suruunne! Tämä on ehdoton ajatus mieheni ja minun mielestäni. Olen onnistunut saamaan ihanan työpaikan jossa viihdyn, tosin määräaikaisen. Lapset ovat isoja ja olemme saaneet hiukan omaa aikaakin moneen vuoteen. Meillä on perhe/ystävä piiri pieni joten apua ei paljon ole hoidossa ollut. Nyt kun lapset ovat isompia niin hoitoonkin on saanut n. kerran vuodessa (parempi tämäkin kuin ei kertaakaan). Eli jaksaminen on ollut kortilla vuosia ja nyt ei haluaisi antaa omaa ansaittua aikaansa pois. Aborttikin pelottaa suunnattomasti. Testissä luki että mm. kystät tms. voivat näkyä positiivisena tuloksena.

ja mietityttää kaikki mitä tein ennen tietoani mm. olin pikkujouluissa ja join kirkasta viinaa, tupakkaa poltan. Kävin rönthenissä ja söin lääkekuurin. Mitähän nekin kaikki on tehneet jos se raskaus nyt on...

Alkuperäinen kirjoittaja Scorpius:
Maine Coon, otan osaa suruunne! Tämä on ehdoton ajatus mieheni ja minun mielestäni. Olen onnistunut saamaan ihanan työpaikan jossa viihdyn, tosin määräaikaisen. Lapset ovat isoja ja olemme saaneet hiukan omaa aikaakin moneen vuoteen. Meillä on perhe/ystävä piiri pieni joten apua ei paljon ole hoidossa ollut. Nyt kun lapset ovat isompia niin hoitoonkin on saanut n. kerran vuodessa (parempi tämäkin kuin ei kertaakaan). Eli jaksaminen on ollut kortilla vuosia ja nyt ei haluaisi antaa omaa ansaittua aikaansa pois. Aborttikin pelottaa suunnattomasti. Testissä luki että mm. kystät tms. voivat näkyä positiivisena tuloksena.

Kiitos.Hankala tilanne teillä ja oli se päätös sitten mikä tahansa, niin voimia.En ole ikinä kuullutkaan että kystat voisivat näyttää positiivista tulosta.Jos kyse kystasta olisi, niin nehän käsittääkseni ovat vaarattomia ja osa( kuten joskus itselläni ) voi olla ns toimivia, jolloin niitä ei poisteta.

Mua niin koko tilanne ahdistaa etten uskalla kenellekään asiasta kertoakaan. Minä en vaan halua vauvaa! Ikinä en olisi uskonut että aborttiin joudun päätymään. Miksi raskaaksi tulo on niin helppoa? Olemme kondomia käyttäneet lähes kaikkien sääntöjen mukaan. Miten voi olla mahdollista?? Tiedän että teksti kuulostaa, niiden jotka eivät raskaaksi tule, mielestä kamalalta... Jotenkin ne kystatkin kuulostavat paremmalta vaihtoehdolta :(