Helsingin keskusta näivettyy täysin, koska Helsingin kaupunki käy víhakampanjaa autoilijoita kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Helsingin kaupungin pitää edistää autoilevien asiakkaiden asiointia ydinkeskustassa. Autoilevat asiakkaat kuluttavat enemmän rahaa tuotteisiin ja palveluihin ostosmatkalla. Kivijalkaliikkeet tarvitsevat autoilevia asiakkaita. Pysäköintimaksuja ydinkeskustassa on alennettava, pysäköintiä on parannettava ja ennen kaikkea autoilua edistettävä ydinkeskustassa kivijalkaliikkeiden menestymiseksi."

Ihan sama vaikka näivettyy. Itse en ole vuosiin käynyt. Leffaankin jos haluaa niin mieluummin itikseen kun siellä on imax. Ei mitään lisäarvoa lähteä keskustaan väistelemään ihmisiä ja liikennettä. Ehkä siellä olisi jopa kivempi käydä jos ihmisiä on vähemmän.

Ihan sama vaikka näivettyy. Itse en ole vuosiin käynyt. Leffaankin jos haluaa niin mieluummin itikseen kun siellä on imax. Ei mitään lisäarvoa lähteä keskustaan väistelemään ihmisiä ja liikennettä. Ehkä siellä olisi jopa kivempi käydä jos ihmisiä on vähemmän.
Harvoin on tarvetta käydä stadissa. Viihdyn hyvin kotikulmilla.
Täällä on kaikki mitä tarvitsen.
Jos on varaa autoilla on myös rahaa maksaa parkkimaksut. Helsinki on täynnä parkkihalleja maan alla.
Muistan ikuisesti, kun lapseni tulivat kesämökiltä linja-autolla. Jostain syystä he pyysivät minua tulemaan vastaan autollani keskustaan. Tumpeloin parkkihallin maksulaitteen kanssa katiskallani.
Hyvin sekin reissu lopulta luonnistui.
Pääsin myöhemmin eroon kotterostani ja en taatusti enää osta autoa.
Kävelin tällä viikolla kylmäaseman ohi. Joku tankkasi siellä autoaan. En ole ikänä tankannut kylmäasemalla. Kun en enää osaa minulle uusia autojuttuja on viisasta unohtaa koko touhu. Laulu ”nainen, poliisi ja taksi niitä ei koskaan yhdessä nää” ei pidä paikkaansa. Asun poliisiaseman lähellä ja käytän taksia.

Olen menossa lääkäriin keskustaan. On pakko mennä keskustaan, vaikka yritin kyllä tarkastaa vaihtoehdot. Sitten käytin 15 minuuttia pysäköintimahdollisuuksien kartoittamiseen. Hinnalla ei ole väliä, mutta en ala kävellä satoja metrejä koska se on vaikeaa. Jos onnistun löytämään parkkipaikan pysäköintihallista läheltä oikeaa ulosmenoa, selviän n. 200 metrin kävelyllä suuntaansa. Tätä on asiointi keskustassa. Lääkäriasemalla on yksi invapaikka kadulla oven lähellä, mutta minulla ei ole invatunnusta.

Olen menossa lääkäriin keskustaan. On pakko mennä keskustaan, vaikka yritin kyllä tarkastaa vaihtoehdot. Sitten käytin 15 minuuttia pysäköintimahdollisuuksien kartoittamiseen. Hinnalla ei ole väliä, mutta en ala kävellä satoja metrejä koska se on vaikeaa. Jos onnistun löytämään parkkipaikan pysäköintihallista läheltä oikeaa ulosmenoa, selviän n. 200 metrin kävelyllä suuntaansa. Tätä on asiointi keskustassa. Lääkäriasemalla on yksi invapaikka kadulla oven lähellä, mutta minulla ei ole invatunnusta.
Pienemmissä kaupungeissa parkkipaikka löytyy lääkäriaseman oven edestä.

Pienemmissä kaupungeissa parkkipaikka löytyy lääkäriaseman oven edestä.
Niinhän sen pitäisi sivistysvaltiossa löytyä kun ei puhuta miljoonakaupungista. Sen ymmärtää, jos ei Hong kongissa löydy jokaiselle parkkipaikkaa, mutta Helsingissä kyse on vain tahtotilasta. Rakennetaan mieluummin väljästi ja jalankulkijoiden ehdolla. Jalkakäytävät ovat niin leveitä, että pahimmillaankin jalankulkijat saavat säilyttää sen suomalaisstandardin mukaisen yhden metrin turvavälin suuntaansa.

Yhteistyössä