Helsingin seudun odottajat

leppäkerttu3

Jäsen
24.03.2009
152
0
16
Hei,

Onko täällä muita Helsingissä asuvia odottajia? Omassa porukassa (joulumasut) ei taida olla muita Helsingistä ja olisi mukava tutustua muihin odottajiin, jotka asuvat lähistöllä.

Itselläni la on 9.12 ja esikoinen tulossa. Pohjois-Helsingissä asustellaan. Minä 26v, mies 30v. Kättärillä olen suunnitellut synnyttäväni. Nyt menossa rv 23+4.

Oletteko löytäneet Helsingistä mitään mukavia odotusajan harrastuksia? Jumppaa, joogaa yms.

Heippa! Minäkin Helsingistä ja rv 27+1 nyt =) Meille toinen tulossa joten ei samalla lailla ole aikaa harrastuksiin mutta edelleenkin välillä haaveilen mammajoogann aloittamisesta :D Saas nähdä,jos en pian etsi sellaista niin ehdinkö ollenkaan :whistle:

Haikaranpesään olen menossa synnyttämään =)

Heippa, täällä olisi myös yksi, rv:lla 34+0.
Itä-Helsingistä tarkemmin, minä ja mies kumpainenkin 22 ja esikoista odotellaa,
synnyttämään mennään Kättärille myöskin..
Vielä ei mitään harrastuksia sen kummempia, menee sen verran voimia jo tuon ison hauvelin 3krt/pv lenkitykseen :D

Täällä vielä yksi lisää! Kiva, kun on muita aika samoilla viikoilla olevia. Mulla nyt menossa rv 28+3. Itse menen Naistenklinikalle synnyttämään. En ole tehnyt oikein muuta kuin kävellyt kaupungilla tai kiertänyt Töölönlahtea, tosin hyvin hyvin hitaasti :D . Olin jotenkin ylivarovainen alkuraskaudessa liikunnan suhteen, kun en ole muutenkaan liikkunut, ja tietty mitä pidemmälle aika on mennyt, sitä vähemmän enää oikein pystyykään "kunnon" liikuntaa harrastamaan, varsinkin kun supistelee. Ensimmäinen lapsi on meille tulossa, joten aika pihalla olen monesta asiasta!

Hei voisin täälläkin ilmoittautua =)

rv33+1 tänään eli LA 3.10 ja koillis-Helsingin alueella asustellaan. Toinen lapsi tulossa, esikoinen täyttää kuun lopulla 1,5v.
Itse olen piakkoin 23v (lokakuussa ) ja mies 31v.

Kättärille olisi tarkoitus mennä jälleen. Esikoisen synnytin onnekkaan sattuman kautta Haikaranpesässä, ihana paikka, mutta nyt en ole sinne saanut aikaiseksi ilmoittautua. Ensisynnyttäjälle loistava paikka
=)
En liiemmin perusta tuosta omasta La:sta, sillä poika syntyi rv41+6 kaynnistettynä (sikiökalvojenpuhkaisulla ). Synnytys oli käynnistyksestä huolimatta nopea vaikka olin odottanut muuta, n.6,5h kaikkiaan josta 14min ponnistusta ja jälkeiset n.30min.

Nyt mielenkiinnolla vain odotellaan rauhassa ja mietitään miten nopeasti tämä kakkonen sitten saattaakaan tulla =)
Kätilö ja neuvolath kun väläyttelivät n.3h kokonaiskestoista uudelleen synnytystä :whistle:

Vauva on jo laskeutunut ja sen kyllä tuntee. Keljuja supistuksiakin tulee silloin tällöin.
Ensiviikolla olisi neuvola, katsotaan onko tyyppi vielä rt:ssa :D

Sen enempää raapustelematta :wave:

paapelo+poju+Deri 33+1

Heippa täältäkin!

Itse olen tuolta "tammivauvoista", eli 4.1 on laskettuaika ja esikoinen on tuloillaan:) Asun tällä hetkellä Espoossa, mutta muutamme syksyllä Vantaan puolelle. Synnyttämään olen menossa Kätilöopistolle. Rakenneultraa parhaillaan odotan, keskiviikkona pitäisi olla:)

Niin ja 26-vuotias olen, pian 27v kuten mieskin:)

Pinkgreen ja tilleri 19+6

heippa!!

Myöskin Tammivauvoista eli laskettu sama ku pinkgreenillä eli 4.1. Esikoista odottelen. Asustellaan itä-helsingissä. Meen synnyttelee naistenklinikalle.
itte käyn vaan lenkillä 3-4 kertaa/vkossa. Jätin salillakäynnin pois. Oon monesti miettinyt mennä motivukselle mammajumppaan. :) Mut jäänyt sille asteelle.
Oon 28v ja mies 35v.

millis ja liinu 20+2

Mamacita koska sulla on La? Voidaan olla samaan aikaan vaikka synnyttämässä. Haikaraanpesään ilmottaudun minäkin keskiviikkona. Tänään oli rakenneultra ja tyttö on tulossa.

Emily81 haikaranpesään voi ilmottautua joka keskiviikko 8-13. Puhelinnumero on niiden nettisivuilla. ja samoilta sivuilta löydät lisää tietoa haikaranpesästä.

Itse olin eilen Bebe´sillä kampissa kuuntelemassa luentoa "miten selviytyä synnytyksestä". Suosittelen kyllä lämpimästi! ja niillä oli myös tulossa imetyksestä joku luento. Sitä on myös kehuttu kovasti. Näin ensisynnyttäjälle kaikki tuollainen tuntuu tarpeelliselta, kun on vielä niin pihalla kaikesta.

Haikaranpesästä:

Haikaranpesällä on synnytysosasto sekä lapsivuodeosasto. Synnytyshuoneet ovat suurempia kuin tavalliset synnytyshuoneet ja lisäksi siellä ollaan enemmän omillaan, mutta vain sen osalta, että isä/tukihenkilö hoitaa juotavan kantamisen, syötävät sekä lämpökääreiden hoitamisen jos äiti sitä tahtoo jne. Kätilöt käyvät silti täysin samalla kaavalla kyselemässä vointia ja tarkistamassa tilannetta ja kaikki samat lääkkeelliset kivunlievitysmenetelmät ovat tarjolla myöskin jos niitä tahtoo käyttää.

Lapsivuode osastolla on tilan salliessa mahdollisuus perhehuoneeseen, kuten normaalillakin osastolla. Kummassakin pätee siis sama systeemi, että jos tilaa on tarpeeksi voi perhehuoneen saada, jos on taas ruuhkaa niin tätä ei valitettavasti voida tarjota, mikä on todella ymmärrettävää, eihän synnyttänyttä äitiä ja lasta voida jättää käytäväänkään =)

Haikaranpesään voi ilmoittautua muistaakseni aina keskiviikkoisin. Kätilöopiston nettisivuilta saa lisätietoa ja puhelin numeron. Ensisynnyttäjän on käytävä heidän valmennuksessaan muistaakseni väh.2 kertaa, uudelleen synnyttäjän ei välttämättä ollenkaan.

Täällä on olo aikalailla pallo...maha senkun kiristyy ja kiristyy ja pallero painuu jatkuvasti alaspäin aiheuttaen ikäviä "sukkapuikko" kipuja...eli äkillisiä repäiseviä/teräviä kipuja kohdunsuulle.

Toivotaan että näistä olisi iloa sitten kun on aika =)

paapelo+poju+Deri 33+2

Alkuperäinen kirjoittaja leppäkerttu3:
Mamacita koska sulla on La?

14.11 on LA :) mä oon ihan totaalisesti unohtanut ilmoittautua sinne haikaranpesään ja vasta viime ke vähän vaille yksi muistin tän. Noh en mä päässy enää läpi kun oli varattua loppuajan joten sen puolesta vähän jännään että ottaako mua enää kun tosiaan sanotaan että rakenneultran jälkeen pitäis ilmoittautua. Noh onhan tää sen jälkeen.. Eipä siellä sanota että mihin mennessä :whistle: keskiviikkona uus yritys taas :D

Esikko syntyi haikaranpesässä ja oli kyllä tosi mukava paikka =)

Yhteistyössä