Helsingistä laivalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iemel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iemel

Aktiivinen jäsen
13.08.2006
1 198
0
36
Keski-Suomi, periferia
Tarkoitus olis lähteä Helsingistä päivä Tukholmassa risteilylle, onko lähistöllä parkkipaikkoja ja kuinkakin kalliita? Ja myös jos sulla on vinkkejä mitä tehdä Tukholmassa 3 v lapsukaisen kanssa niin kaikki vinkit otetaan iloisesti vastaan :flower:

Kalliita ovat maksupaikat. Jos menette viikonloppuna, niin esim. Kruununhaassa ja Kaivarin asuntokaduilla on ilmainen paikoitus katujen varrella pe-illasta ma-aamuun.

En ottaisi omaa autoa. Tai jätäisin hiukan kauemmas ja tulisin julkisilla laivaan. Siis jos raha ei kasva puussa :)

Minä oon tykännyt siitä terminaalin autohotellista, kun on lähellä ja lukittu paikka. Mutta tuleehan sille toki hintaa hiukan. Lähellä on myös Tähtitorninmäen parkkihalli, jonka uskoisin olevan halvempi.

Ite oon Tukholmassa aina shoppaillut ja kiertänyt ja kävellyt paljon, joten en osaa sanoa mitä lapsen kanssa :)

Tottakai on parkkipaikkoja, vai meinaatko ettei Helsingissä ole? Jätät johonkin P-paikalle ja meet julkisilla tai taksilla laivaan. Pärjäätköhän varmasti siellä laivalla ja Tukholmassa? Ota varmuudeksi läppäri tai ainakin puhelin mukaan, jos tulee jotain kysymyksiä mieleen.

me oltiin viime su ja auto oli tuolla tähtitornimäen hallissa n.50e siljan club kortilla, olimme lasten kanssa skanssenilla eläimiä katsomassa ja vasa museossa, suurin osa paikoista on ma kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:
Tottakai on parkkipaikkoja, vai meinaatko ettei Helsingissä ole? Jätät johonkin P-paikalle ja meet julkisilla tai taksilla laivaan. Pärjäätköhän varmasti siellä laivalla ja Tukholmassa? Ota varmuudeksi läppäri tai ainakin puhelin mukaan, jos tulee jotain kysymyksiä mieleen.
Vedä sinä vee päähäs,pakkohan ei oo lukea

Juuri tultiin Siljan päivä Tukholmassa risteilyltä tänään. Auto majaili Tähtitornin parkkiluolassa ( kalliiseen ) hintaan 58 euroa, mutta olipahan turvassa Vapun juhlijoilta. Eikä olisi kadunvarsipaikoille kyllä muutaman kilometrin säteellä mahtunutkaan, kun oli niin paljon porukkaa liikkeellä.

Poika vai tyttö?

Vasa laiva vois poikaa kiinnostaa, se hieno näyttely ja laivaa on kiva itsenkin ihailla.
Onhan siellä huvipuistokin jos sellaiseen haluaa mennä... Ihailemaan kuninkaa linnaa.
Itse kun olin pienen pojan kanssa, niin käytiin ostamassa jätskit ja nautittiin isossa puistossa. Ei tehty mitään kummallista, laivassa matkustaminen oli tarpeeksi.

Ja parkkipaikat on kalliita, mutta jos autolla on tultava ei kai sille mitään mada. Liityntä pysäköintikin on vähän siinä ja siinä kannattaako? Se aika ja vaiva minkä siihen käyttää, en minä ainakaan jaksaisi.

Kolmivuotiaan kanssa menisin joko Junibackeniin www.junibacken.se tai skansenille katsomaan apinoita, skansenin akvaariossa näitä löytyy, samoin kuin kaloja, alligaattorikilpikonnia, sokeita rottia, lepakoita jne. jne. Ja pääsee kävelemään lemureiden kanssa samassa häkissä. Meidän pojat on näistä tykänneet. www.skansen.se

Yhteistyössä