Hae Anna.fi-sivustolta

Helsingistä hyvä kampaamo?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä *Satu*, 28.11.2007.

1. *Satu* Vierailija

On huonoja kokemuksia hiusten leikkaamisesta, etenkin otsatukan, joka leikataan aina "risaiseksi" ja epätasaiseksi. Ei auta vaikka mitä sanoo. Siis missä olisi hyvä leikkaaja ja värjääjä, Helsingin alueella, lähinnä keskusta/Töölö ym.

2. Sorry vaan Vierailija

Minulla on hyvä, edullinen, innovatiivinen, ihana kampaaja/kampaamo Töölössä, mutta en suin surminkaan enää paljasta sen nimeä täällä. Tein sen kerran ja sen jälkeen on ollut tosi vaikea saada sinne aikaa. Kertoivat, että paljastukseni jälkeen on puhelimet soineet kuumana ja uusia asiakkaita on vyörynyt sisään.

3. Zix Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt soittelet kaikki Töölön kampaajat, ja menet sinne missä on pisin jono.

4. ................... Vierailija

miksi niin monet ovat tyytymättömiä kampaajiin?

en itse ole kampaaja, ja ihmetyttää tämä suuri tyytymättömien määrä. onko kampaajan työssä vaikeinta värisävyn valinta? vai onko kyse liian suurista odotuksista?

5. Odotan saavani sitä, mitä pyydän. Tämä koskee niin hiusten pituutta, mallia kuin väriäkin. Hyvä kampaaja tekee sen, mistä on sovittu. Huono kampaaja tekee jotain sinne päin: päättää asiakkaalta kysymättä saksaista tälle vaikka otsatukan tai saa aikaan liian vaalean / tumman / väärän sävyisen värin eikä millään haluaisi korjata lopputulosta (otsatukan kohdalla se onkin vaikeaa). On myös sellaisia kampaajia, jotka vain ovat auttamatta liian huolimattomia: yksittäinen hiustupsu saattaa unohtua leikata, luonnollisiksi tarkoitetut raidat eivät ala juuresta vaan monta senttiä pitemmältä, jolloin näyttää kuin olisi juurikasvua jo heti kampaajalta pois lähtiessä. Tässä muutamia tyytymättömyyden aiheita.

6. Onko tässä kyse siitä, että asiakas haluaa jotain sellaista, mikä ei kampaajan mielestä sovi asiakkaalle? Onko tosiaan näin vaikeaa keskustella etukäteen siitä mitä asiakas haluaa? hyvällä kampaajalla pitää mielestäni olla silmää sille mikä sopii asiakkaan ihonväriin jne, mutta ei kampaaja saisi tehdä mitään omin lupineen.

olen itse käynyt kampaajalla, joka oli ilmeisen ammattitaidoton. ei osannut raidoittaa hiuksiani siten kuin pyysin, vaan väriä tuli liian vähän. tässä oli kyse ilmiselvästi harjoituksen puutteesta. sitten olen käynyt kampaajilla, jotka ei osaa katsoa mikä sävy sopii minulle, eli tekevät liian vaaleita raitoja. ja kampaajilla, joiden persoonasta en pidä (kyselevät liikaa yksityisasioista, poliittisista mielipiteistä jne). mutta olen myös käynyt useilla kampaajilla, jotka tekevät sitä mitä pyydän ja tekevät sen hyvin. joten ei hyvän kampaajan löytäminen pitäisi mielestäni olla niin vaikeaa kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää.

7. Ei enää ikinä! Vierailija

Taidan tietää paikan, suosittelit sitä suomi 24:n sivuilla ja menin sinne. Töykeä nuori nainen leikkasi hiukseni joka oli hyvin keskinkertaisesti leikatu. En suosittelee kenellekään!

Ensimmäinen ja viimeinen kerta!

8. Sorry vaan Vierailija

En kirjoittele Suomi24:n sivuilla. Töölössä on aika paljon kampaamoita...

Tässä mun kampaamossa on neljä tosi mukavaa ja ystävällistä kampaajaa ja kodikas ilmapiiri. Ei tosin tarjoilla erikoiskahveja, kuten keskustassa kuulemma, mutta tavallista kahvia ja suklaakeksejä saa.

9. Arvaan Vierailija

...olisko Studio Helsinki?

10. Sorry vaan Vierailija

Eipä ole Studio Helsinki. Mutta voipi sekin olla hyvä ja edullinen.

Minä käyn edelleen omassa suosikkikampaamossa, pahus vaan kun pitää nyt sitten varata aika jo pari kuukautta etukäteen, että pääsee. Ja kampaajatytöt painaa hiki hatussa töitä, kun asiakkaita on enemmän kuin voi ottaa vastaan.

11. Uusi väri Vierailija

Kävin viime viikolla kaverin suosituksesta vasta avatussa kampaamossa Kallion kirjaston vieressä, nimeltä Femme Fatale.
    Saivat uuden vakkarin, olen tosi tyytyväinen!

12. Tuikkuliini Vierailija

Nyt on kans kyllä pakko mainostaa, löysin oman uuden kampaajani (ehkä vähän yllättäenkin ketjuliikkestä) Kampin Hairlekiinistä. Taisi olla Jeri tai Jere tai Jari tms. Tukkani on tosi ongelmallinen ja se saatiin leikattua niin että mun ei tarvi kun vähän pyöräyttää vahalla ja avot! Halusin myös vähän erikoisemman värin ja ennen on sanottu ettei onnistu mut tää kundi ymmärsi justiin mistä on kyse ja teki taikansa mukisematta vaikka pitikin värjätä pariin kertaan kun mulla oli ihan tumma tukka sinne mennessä. Kaiken lisäks oli niin kivat juttutuokiot että oli illallakin vielä sellanen hyvä mieli. Pari kaveriakin on jo käyny siellä. Mä tykkään. =)

13. Jenna19 Vierailija

Kävin kokeilemassa uutta kampaamoa kun monet ovat suositelleet puskaradio.netin kautta, niin menin töölössä sijaitsevaan salon 54:seen, olin ihan myyty, lopputulos oli vielä odotettua paljon parempi, kaikki värit ja leikkaus sopivat niin hyvin mulle, etten voinut uskoa aikaisemmin saada tällaista tukkaa..kyllä on ihanaa löytää paikka, josta ei tarvi lähteä itkien. Suosittelen

14. kerrostettu Vierailija

Mä en tykännyt Salon 54:stä. En saanut keskusteluyhteyttä kampaajaan vaikka pyysin että mietittäisi yhdessä vaihtoehtoja. Halusin ihan pientä kevennystä ainakin, ja hiuksia lähti aikamoinen tukko, tuloksena lyhyt ja paksu päätä kiertävä kerros joka ei todellakaan helpota hiustenlaittoa vaan päinvastoin.

15. kiertolainen Vierailija

Minäkään en tykännyt Salon 54:stä. No, onneksi hiukset kasvaa.

16. goddess Vierailija

Hiusten kerrostaminen tuntuu olevan monelle kampaajalle ylivoimaisen vaikeaa. Lopputulos on usein nyrhitty ja eloton. Monen pettymyksen jälkeen suuntasin Aleksin Pointiin ja lopputulos erittäin hyvä, eikä hintakaan paha, 50e.

17. kerrostettu Vierailija

Minkälainen on hyvä kerrostus? Itse saan aina sitä yhtä ja samaa.

18. kiertolainen Vierailija

Hyvä kerrostus on juuri vastakohta sille mitä esim. Salon 54:ssä saa. Eli hiukset leikataan kosteana kerroksittain ja suipennetaan latvat pensselin muotoon, ottaen huomioon mihin suuntaan hius luentevasti taipuu.
    Em. salongissa hiukset leikattiin kuivana viivotinsuoraksi.

19. kerrostettu Vierailija

Jeps, inhottavat ovat hiukset 54:ssa käynnin jälkeen. Kysyin varta vasten mitä eri tapoja on keventää hiuksia mutta muita vaihtoehtoja ei kuulemma ollut kuin yksi. Kerroksia pitää nyt yrittää piilottaa muihin pituuksiin, huonolla menestyksellä... Taipuisuudenkin pyysin ottamaan huomioon mutta kampaaja ei kommentoinut siihen sanallakaan.

20. Sirpa Mansnerille (Kaisaniemen) ei ainakaan kannata mennä!

Ekalla kerralla otin vaikka mitä väriä, yhteensä neljää eri sävyä (kolmesta puhe, kampaaja päätti itse laittaa neljättäkin saadakseen tyvestä ja latvasta samanväriset, mistä annan hänelle plussaa). Vaaleista raidoista ei kuitenkaan tullut niin vaaleat kuin halusin, eikä kerrostus ollut aivan odotuksieni mukainen. Lisäksi kampaaja (25-30v?) ei tiennyt millainen tyyli on emo hair, ja nauroi ääneen kertomilleni haaveille piikkusuorasta tukasta: "Saahan sitä tämmöseen luonnonkiharaan yrittää."

Päätin antaa mansnerilaisille toisen mahdollisuuden. Tällä kertaa kampaaja oli edellistä mukavempi ja valitsemani yksivärivärjäys odotusten mukainen. Kerrostuksesta sen sijaan tuli entistä hirveämpi - niin hirveä, että tällä hetkellä tekis mieli tehdä letille britneyt. Tämä tukkani niin sanottu "kerrostus" näyttää tällä hetkellä siltä, kuin minulla olisi polkkatukka, jonka alta puskee huono hiustenpidennys.

Nyt mietin mistä mennä hakemaan apua.

21. Kampaajalla käynti on arpapeliä. Ei ihme että ihmisille jää käynneistä traumoja. Kannattaa suosia asiansa osaavia ammattilaisia joita muut ovat suositelleet. Joku päivä vielä uskaltaudun kysymään tuntemattomalta vastaantulijalta jolla upea leikkaus, kuka on hänen kampaajansa, niin monta pettymystä on takana.

22. kammattu Vierailija

Itse kävin tuolla ja tykkäsin. Sivut huonot ei kannata antaa hämätä. Kampaaja oli nuori mukava nainen.

http://www.kampa.fi

23. ASIAKAS 2 Vierailija

Tottakai sinun on valittava Studio Trend, koska siellä on todella hyvä Kreikkalainen kampaaja Josef. Kävin pariviikkoa sitten vaihtamassa hiustyyliä ja se onnistui. Josefin puhelin numero on 0449482661.

24. pöhköpöö Vierailija

Munkin on pakko mainostaa Hairlekiinistä Jereä, on kyllä todella taitava. Olen käynyt jo vuosia Jerellä. Hänellä on kyky nähdä minkälainen hiustyyli ja väri sopii asiakkaalle, toisaalta ei suostu tekemään mitään perusblondauksia.

25. annelie Vierailija

Mistähän johtuu, että kaikkein tyytyväisin olen ollut vuosien varrella nimenomaan silloin, kun hiukseni on laittanut mies, oli kampaamo mikä tahansa. Aina on tullut tosi naisellinen, kasvoilleni sopiva leikkaus ja/tai permis. Kaikkein karmeimmat kokemukset ovat Itäkeskuksen Salon Urjanssonilta, joissa flegmaattinen tyttö leikkasi mulle pikkutytön otsatukan, joka nousi pystyyn. Ja juuri ennen matkaa :(

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri