Hae Anna.fi-sivustolta

Helsingistä hyvä kampaamo?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä *Satu*, 28.11.2007.

1. No huhhuh Vierailija

Kävin taannoin Citydealin kautta kampaamo-kauneushoitola Denovassa Ruoholahdessa. Mainosti olevansa uusi liike, nettisivut hienot, siellä kampaajaksi itseään mainostava henkilö jolle minulla oli aika. Sivujen perusteella paikka ja osaaminen vaikuttivat hienoilta ja luotettavilta.

Minulle tuli lyhyiden hiusten leikkaus ja raidat. Kampaaja nuori tyttö, suomea puhuu murtaen, kuitenkin hyvin ymmärtää, kysyy, laitetaanko paljon raitoja. Laitetaan, ilahdun. Sovitaan leikkausmallista, kaikki on ihan selvää. Laittaa viisi raitaa, nekin vain mitenkuten ja toiselle puolen päätä. Ei hanskoja käsissä, yleensä tällaisessa hommassa kampaajalla ne on. Raitojen vaikutusaikana tulee paikalle vanha suomalainen setähenkilö, pitää pitkän palaverin ulkomaalaisille työntekijöilleen siinä verhon takana, kaikki kuuluu sinne liikkeen puoelle. Kyselee muun muassa mitä tykkäävät siitä ja siitä työntekijästä.

Kampaamon olemus rähjäinen vaikka ihan uusi paikka.

Tyttö pesee sitten hiukseni, vähän suureellinen sana, sillä tyttö vain ruiskauttaa pesuainetta tukkaani ja laskee vettä hiuksille juurikaan niihin koskematta.

Sitten aletaan leikata. Tai pitäisi alkaa. Tyttö föönaa tukkaa harjakihartimella. Sitten kasvojen- tai jalkojenhoitajatäti, tuhti vanhempi nainen, istahtaa jakkaralle jonnekin taakseni, jonka jälkeen alkaa supina tytön ja tämän tätin kesken ulkomaan kielellä. Tyttö sanoo sitten minulle, että käännän tuolin, sopiiko? Minä hämmentyneenä kun en muutakaan osaa, että no. Kehittelen mielestäni vähän absurdin ajatuksen: kysyyköhän se tyttö nyt tuolta jalkojenhoitaja-vai-mikä-lie-tätiltä että miten leikataan.

Juuripa näin siinä tapahtui. Tyttö ei osaä alkeitakaan leikkauksesta, nipsii sieltä ja nipsii täältä, täti koskettaa välilla niskatukkaani ja matalasti mutajaa jotakin tytölle venäjäksi. Kun otsatukkaani ei pitänut leikata suoraan, tyttö nimenomaan leikkaa sen suoraan. Ja liian lyhyeksi. Pyydän siihen vinoutta, näytän sormella kohtaa mistä minne, tyttö rouhii tukkaan ihan eri kohtiin koloja. Kohentelee sitten käsin tukkaani sivuilta ikään kuin se sillä paremmaksi ja leikatummaksi tulisi. Päälaelta ei leikkaa vaikka sieltä juuri piti, sitten neuvottoman oloisena saksii sieltä täältä taas. Kihartaa pikkuisen harjakihartimella. Napsii taas.

Ainoatakaan hiustenmuotoilu- tai hoitotuotetta ei hiuksiini käytetä koko aikana.

Tässä vaiheessa olen koko setistä niin kauhuissani, että sanon vain että kiitos, hyvä, riittää, tosi hieno jo. Kunhan pääsisi ulos, on ainoa ajatus, ja että tukkaa jäisi vielä muotoiltavaksikin asti. Tukka on kamala peräsiperialainen kotirouvakuontalo, seuraavana päivänä minulla tärkeä tilaisuus. Itken kun pääsen kotiin. Ei auttanut kuin kotona saksia itse peilin edessä tukasta edes jonkin näköinen.

Siis liike mainosti tyttöä kampaajana. Sitä nuori tyttö ei missään nimessä ollut. Citydealin kautta näkyi yli 200 ostettua diiliä. Mitenkähän heidän tukkansa lie "leikattu"? (uusilla sivuilla tyttöä ei enää näy, ihmetyttää yleensäkin vähän koko homma...) Millaisia lie siellä ammattitaidoltaan nykyiset kampaajat. Mutta erikoista on että ei-kampaaja neuvoo toista ei-kampaajaa (kampaajaksi itseään mainostavaa) maksavan asiakkaan tukanleikkuussa. Erittäin erikoista.

2. Nina Vierailija

3. Hiusfriikki Vierailija

Olen hyvin usein joutunut pettymään katkerasti kampaajakäynnin jälkeen ja vannonut että tuohon paikkaan en enää mene, ja varmistanut etteivät tuttunikaan sinne astu! Tutun kautta kuulun Lönnrotinkadulla sijaitsevasta Paikasta nimeltä Hair21 ja uskalsin kokeilla paikan palvelua. En joutunut pettymään vaan löysin uuden vakkaripaikan!

Sisustus ja viihtyvyys ovat huippua ja toisinkuin monessa muussa puljussa paikka on siisti, pölyä eikä hiuksia ei näy missään! Palvelu on asiantuntevaa ja mukavaa, työntekijät edustavat eri ikäluokkia joten jokainen saa varmasti itselleen sopivinta palvelua!

Suosittelen! :)

4. tinkijä Vierailija

Hyvä kampaamo kulmatalossa, jossa sisääntulossa baari ja hämyiset kalusteet mutta taustalla hyvä kampaamo ja hyvä kampaaja Camilla.
    Suosittelen - Camilla on about 30 v ja hyvä värisilmä ja myös saksitaituri.

5. jaaha Vierailija

Hiusmuotoilu ja muoti Kampaamo

6. kampaamo kokeilija Vierailija

A.K.A Luova käristi päänahkani värjäyksessä ja tuli ikuinen arpi, johon ei hiukset enää koskaan kasva, enkä nyt kehu muutenkaan, huono hiustenleikkaus ja lisäksi lähdin paljon pahemman näköisenä pois kun oli mennessä ja vielä maksoin vankikarkurin näköisestä tuppurasta jonka sain päähäni.

7. Ammattilainen Vierailija

Jari Laamanen, niinkuin Pirkko Jaakkolakin ovat Vidal Sassoon hiustenleikkauksen todellisia taitajia ja ovat Sassoon taidon mestareita pitkän koulutuksen ja kokemuksen kautta. Aloittelijat eivät, edes muutaman vuoden kokemuksella yllä heidän tasolleen. Olen Pirkko Jaakkolan kouluttama kampaaja ja myös Sassoonilla Lontoossa Academyssä koulutettu, Pirkko Jaakkolan kustantamana, tosin joutunut allergian vuoksi vaihtamaan alaa. Kiitollisena Pirkolle ja ylpeydella vuosista, voin sanoa, hän on todellinen GURU. Tässä kopion vielä tekstiä Pikko Jaakkolan sivulta, laittamastasi linkistä, nimimerkki "jaaha." Tämäkin tietenkin harmittaa joitakin, mutta ei voi mitään: - Pirkko Jaakkola on tuttu nimi esim. Hair Style Magzuinen päätoimittajan palstalla, erikoismaininnoin ja häneltä pyydetään jatkuvasti kuvia hänen töistään. Samoilla estradeilla esiintyvät sellaiset hiusmaailman huippunimet kuin Sassoon, Toni & Guy, Matrix, MacMillan, Coppolo ja jne. Julkaisut: Highlights. Hair Styles Magazine Peluquerias. Sponsored Sassoon ja Redken.

Suomalaisissa ammattijulkaisuissa:

Pirkko Jaakkola eliittijoukossa / PINNI

Hiusmuotoilija Pirkko Jaakkola on jälleen huomioitu näyttävästi Peluquerias lehden kansainvälisessä numerossa. Pirkko Jaakkolan muotikuvat ovat saaneet Peluqueris lehdessä palstatilaa mm.päätoimittajan palstalla, jossa Pirkko Jaakkola nostetaan, sanatarkasti,- maailman johtaviin kampaajiin - Samassa yhteydessä mainitaan mm. Toni & Guy ja Guillen Peluguerias!
    Pinni

" Pirkko jaakkola on suomalaisen hiusmuotoilun legenda.
    Pirkon hiustöitä on usein julkaistu kansainvälisissä ammattilehdissä. Hänellä on pettämätön kyky aistia tulevat trendit ja toteuttaa niitä omaperäisesti."
    Trend Vision Wella

8. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen käynyt joitain kertoja Ruoholahden kauppakeskuksen kampaamossa, liikkeen nimi on muistaakseni Hiusfashion. Sinne voi mennä varaamatta aikaa, aikoja on yleensä heti aina. Olen ollut siellä muistaakseni ainakin kolmen eri kampaajan leikattavana, ja aina olen lähtenyt todella tyytyväisenä. Suosittelen!

9. SusannaP Vierailija

Tynius Löytyy nykyisin Albertinkatu 22 uudesta Qhairista suosittelen . paikkana Albertinkadun Qhair kaikenkaikkiaan miellyttävä, mukava ja todella valoisa. Paikkaan on helppo tulla vastaanotto oli todella ystävällistä ja tunnelma liikkeessä rento sekä rauhallinen. Tätä voin todella suositella kaikille .

10. Lanni Vierailija

11. peruuttaja Vierailija

Peruutusajalla menee nyt huonosti kun joutuvat jokaiselle keskustelusivulle spämmäämään. Huonoa markkinointia.

12. Skeptikko Vierailija

AHahahha. :DD Mite on muka mahdollista?! Kylhä sun ois pitänyt jo kipua tuntea ihan vietävästi ennenkuin päänahka verille menee ja syntyy arpi?

Oisko nyt kateellisten panettelua?

13. Jaha Vierailija

Olisko ollu Töölön poni?

14. Anna Vierailija

15. Anna Vierailija

Minulla on aina yleensä hyvä fiilis kampaajalta tullessa. Siitä lähtien, kun omat näkemykset on olleet selkeät; selitän aina tarkkaan, miten haluan ja tarkistan, että kampaaja ymmärsi varmasti, että 'ollaan yhteistyössä,' minä vision kanssa ja hän taitoineen. Jään silloin, jos kemiat toimii ja kampaaja 'kunnioittaa' hiuksia. En suosittele kokeilemaan raflaavia juttuja uuden kampaajan kanssa:) Nautinnollisia kampaajaretkiä kaikille:)!

16. Tyniuksella käynyt Vierailija

Nyt kyllä kerron omista kokemuksistani Q Hairissa Albertinkadulla. Pelkkää hyvää sanottavaa. Menkää ihmeessä kokeilemaan. Paras leikkaaja ikinä.

17. MaRiKas Vierailija

Tynius? Eikö bisnes luista? Tiedätkö, että näkyvämpääkin markkinointia saa ihan pikkurahalla, itseään nolaamatta.

18. Monien pettymysten jälkeen päätin viime syksynä kokeilla Hiussali Peiliä Fredantorilla Helsingissä. Kirkkaasti paras kampaajakokemus mitä minulla on ollut! Olin alkuun hieman skeptinen, kun kampaaja oli mies, etenkin halpispaikoissa olen joutunut toteamaan että miehet eivät osaa leikata naisten hiuksia... Mutta Peilissä kaikki toimi erinomaisesti ja sain erinomaisen mallinmuutosleikkauksen ja raidat. Kampaaja kuunteli toiveitani ja käytti näyttämääni mallikuvaa hyödykseen. Hiuksista tuli tosi mahtavat! Toki maksoi paljon (n. 170 e), mutta käyn itse sen verran harvoin kampaajalla, että pari kertaa vuodessa voi tuollaisen summan pulittaa hyvästä palvelusta. Suosittelen lämpimästi Peiliä!

19. Epätoivoinen Vierailija

Missä Jere on nyt? Ei ole enää Voxyssa. Koetin nimittäin ajanvarausta. Onko kellään tietoa miehen liikkeistä? On meinaan todella hyvä.

Nim. kokemus Helsingistä kampaajista on

20. Sama Vierailija

Löysin sen googlaamalla facesta ja laitoin viestiä ku muistin sen sukunimen. Sil on kuulemma aukeemas eerikinkadul huhtikuus kuulemma sellanen liike ku kolea. Lupas laittaa tekstarii ku avaa sen ajanvarauksen. Toivottavasti jelppas.

21. Jere Vierailija

Hei!
    Mainostan täällä nyt röyhkeästi, kiva että minua on kaivattu!
    Avaamme todellakin liikkeemme huhtikuun 7. päivä osoitteeseen Eerikinkatu 7!
    Anteeksi jos olen ollut kateissa hetken! =)
    Ajanvaraus on jo auki, ja palvelut päivittyvät sinne kokonaisuudessaan lähipäivinä! Nettivaraus osoitteessa www.varaaheti.fi/koleahelsinki
    Terveisin:Jere

22. no on todella Vierailija

noin röyhkee mainostaminen on kyl musta kaikkein ärsyttävintä!!! ilmota lehdessä vai eiks rahat riitä!!!

23. KIITOS Vierailija

RUOHOLAHDESSA ON HYVÄ KAMPAAMO HIUSMAAILMA. HYVÄ VÄRI, HYVÄ LEIKKAUS , JA CITYSHOPPARI KORTILLA HINTA JEES. MENEN TOISTEKKIN.

24. bertto Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Vaikka tämä keskustelu on käyty jo kolme vuotta sitten, niin pakko vastata juuri tähän kohtaan, että minulla on hyvin samankaltainen kokemus Helsingin Hiustaika kampaamosta! Yritin löytää netistä jonkun palstan minne saisin antaa arvostelun.
    Ostin Grouponilta hiusten värjäys&leikkaus lahjakortin kyseiseen paikkaan ja olin hyvillä mielin menossa kampaajalle rentoutumaan vapaapäivänä.
    Varattu aikani oli myöhässä, eikä tästä tullut mitään pahoittelua.
    Yleensä kun hiusväriä valitaan, niin sitä tuumitaan rauhassa kampaajan kanssa ammattitaidolla.
    NO... kampaaja heilutti minulle värikirjaa ja sanoi äkäisesti "mikä väri, mikä väri."
    Olin tästä hieman hämmentynyt ja ehdotin jotain väriä... Hän vain tiuski minulle ja lopulta hän päätti jonkin värin. Kuponkiini kuului kokoväri&leikkaus ja kampaaja puhui minulle kokoajan vain tyviväristä.
    Hän repi hiuksiani tehdessään hommia, eikä puhunut minulle mitään. Kahvi tai teekupposesta tietoakaan.
    Lopulta olinkin saanut kokopään värin ja huokaisin siinä vaiheessa helpotuksesta jännittäen, minkähän värinen tästä "tyviväristä" tuli....
    Lopuksi kun oli hiustenleikkuun aika paikalle tuli toinen asiakas ja kampaaja olikin yhtäkkiä minulle ystävällinen ja kehui hiuksiani.
    Kun tuli maksun aika, niin pitkänhiuksen ekstramaksu olikin ennemmän mitä kuponki antoi ymmärtää.
    Aivan hämmentävä käynti. Kampaamossa soi non-stoppina yksi ja sama biisi. Se varmaan soi mun painajaisissakin.
    En suosittele. Kenellekkään.

25. miimu Vierailija

Eikös tuo Groupon-diili jo kerro jotain kampaamon tasosta? Näissä diileissä voi vaan syyttää itseään ja hyväuskoisuuttaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri