Helsinki, Citymarket Malmi, klo 19.30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Toivottavasti sinäkin, äiti-ihminen, palstailet täällä.
Jos olisin ehtinyt napata poikaasi niskasta kiinni, olisin toki tullut ihan kasvokkain keskustelemaan. Omaksi onnekseen ehti livahtaa, enkä poikaa sen paremmin kuin äitiäkään (jota en missään vaiheessa nähnyt) löytänyt.

Se kai on vielä kestettävissä, että kersasi leikkivät hippaa pitkin kaupan kenkäosastoa.(tai mitä se nyt on kun kiljutaan kitarisat levänään ja säntäillään toistensa perässä päättömästi?)
Omat lapseni kulkevat nätisti kärryssä/sen vieressä, mutta olen kuitenkin suhteellisen suvaitsevainen ja siedän muidenkin kasvatustapoja, vaikka ne omistani poikkeavatkin.

Sitä en kuitenkaan ihan ymmärrä, että mitä liikkuu pienen miehen (n.5-7v.) päässä, kun tarvitsee tulla vielä pienemmälle, vieraalle tyttölapselle huutamaan "kakkapäätä" niin, että sylki lentää naamalle.
Ja kun toinen sitten edelleen istuu siellä autokärryssä sisällä sen kummemmin provosoitumatta, tarvitsee oikein tähdätä, että saa heitettyä sen lattialta löytyneen metallihenkarin auton sisään ja suoraan otsaan.

Tapanani ei ole komentaa muiden kakaroita, mutta sekään ei kerro kovin hyvää, että poikasi näyttää minullekin kieltä ja juoksee karkuun, kun kysyn, että "Onko sun mielestä ihan asiallista heitellä vieraita ihmisiä tavaroilla ohimennen?"

Enkä tosiaan ehtinyt perään edes, jos olisin ehtinyt niin olisin tämän kaiken sinulle tullut kertomaan ihan suoraankin.
Lapsessahan alunperin tuskin on vikaa, mutta vanhemmissa ilmeisesti, jos käytöstapojen opettelu on jäänyt näinkin heikkoihin kantimiin.

Jos auktoriteettisi ei riitä pitämään täystuhoja aisoissa, teepä ensi kerralla palvelus ja jätä ne kotiin vaikka isänsä kanssa.
Jos se ei syystä tai toisesta ole mahdollista, voisitko pitää penskasi edes näköetäisyydellä? Lemmikkiosastolta saa myös erilaisia remmejä, köytä jälkikasvu vaikka itseesi tai ostoskärryysi kiinni, jos muu ei auta.

Ja hanki hyvä ihminen apua, jos niin väsyttää/masentaa, ettet kauppareissun verran jaksa omiasi vahtia.

Verinen naarmu 4-vuotiaan otsassa ei varsinaisesti lämmitä mieltä. Mutta vielä enemmän harmittaa se, että kovasti odotettu kauppareissu, kerrankin kaikessa rauhassa kahdestaan äidin kanssa, meni neidiltä auttamatta pilalle.

Toivon, etten törmää tähän poikaan kaupassa (tai muuallakaan) enää koskaan. Jos törmään, niin nappaan kädestä kiinni ja tulen kyllä avautumaan ihan naamakkain.

tästä tulikin mieleeni et meiän cittarin parkkikselta lähti eräs nainen ajaan autolla pieni lapsi sylissään ... :o jäin lamaantuneena vaan tuijottaan enkä tajunnu heti soittaa ees hätäkeskukseen :ashamed: laitoin kyllä sitten lehteen juttua, aamulehti ei ees julkassu mun tekstiä, paikallislehti kyllä, mutta hyvin paljon muokattuna.. :| poliisille laitoin palautteena meneen tietoa asiasta. mitä tommosen ihmisen päässä liikkuu?? autossa näky turvaistuimia mut ei sit vissiin vaivautunu käyttään niitä... |O :headwall:

olisit nakannut sen metallihenkarin sitä poikaa kupoliin, huudon alkaessa olis äitikin saapunut paikalle...

kyllähän lapset riehaantua saattavat ja juoksennella,mut ei ne kenenkään päälle käy syyttä, ainakaan meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
olisit nakannut sen metallihenkarin sitä poikaa kupoliin, huudon alkaessa olis äitikin saapunut paikalle...

kyllähän lapset riehaantua saattavat ja juoksennella,mut ei ne kenenkään päälle käy syyttä, ainakaan meillä.

mä olisin tehny noin sit olisin ettiny toisen henkarin ja nakannu sitä äitiä myös.

Olisinkin, mutta se oli hävinnyt hyllyjen väliin jo ennenkuin ehdin henkaria poimia sieltä autosta.
Yritin sitten hetken surffata siinä hyllyjen välissä, mutta eipä näkynyt enää poikaa. Äitiä en nähnyt missään vaiheessa, eli eipä viitsinyt kovin lähellä kakaroitaan päivystää.

jybis:
Oli ihan suomalainen poika, tai siltä ainakin näytti ja suomea puhui (kiljui) tytön (ehkä siskonsa?) kanssa, jonka kanssa ryntäili pitkin kenkähyllyjen välejä ennen tätä episodia...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Olisinkin, mutta se oli hävinnyt hyllyjen väliin jo ennenkuin ehdin henkaria poimia sieltä autosta.
Yritin sitten hetken surffata siinä hyllyjen välissä, mutta eipä näkynyt enää poikaa. Äitiä en nähnyt missään vaiheessa, eli eipä viitsinyt kovin lähellä kakaroitaan päivystää.

jybis:
Oli ihan suomalainen poika, tai siltä ainakin näytti ja suomea puhui (kiljui) tytön (ehkä siskonsa?) kanssa, jonka kanssa ryntäili pitkin kenkähyllyjen välejä ennen tätä episodia...

mä kerkesin jo poistaa sen,ajattelin että tänne syntyy 3.maailmansota tai ketju poistetaan taas kun mä avaan suuni :D
tuli siis vaan mieleen tuosta kun joskus nbäkee niitä tummia laumoittain lapsiensa kanssa ja lapset hilluu missä sattuu.

mä oon muuten kerran Jumbossa kampannu yhden n.12vuotiaan tytön joka rupes esiintymään,juoksenteli ympäriinsä ja katto mua kun halpaa makkaraa.lähti sitten kavereittensa perään juoksemaan niin läväytin jalan eteen..okei,lapsellisesti tehty mutta ison mahani kanssa mulla oli oikeesti turvaton olo siinä hyllyn luona.

Oletko varma, että poika oli äitinsä kanssa? Onhan se voinut olla isänsäkkin kanssa... :whistle:

Mutta, joo kyllä on näköjään kaikenlaisia vastuuntunnottomia vanhempia! |O Harmi, kun et kerenny napata poikaa kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Oletko varma, että poika oli äitinsä kanssa? Onhan se voinut olla isänsäkkin kanssa... :whistle:

Mutta, joo kyllä on näköjään kaikenlaisia vastuuntunnottomia vanhempia! |O Harmi, kun et kerenny napata poikaa kiinni...

Olettaisin, koska vähän ennen kuin itse näin poikaa ja mitään ehti tapahtua, kuului jostain selkeästi kauempaa hyllyjen välistä laiska kehoitus:

"Ette viittis juoksennella."

Ääni oli naisen. En nyt tietenkään vanno, että juuri äidin tai edes koskien näitä kahta säntäilevää sankaria, mutta jälkeenpäin oletin, että samasta porukasta ehkä oli kyse.

jaahas... mitä mä voin tähän enää todeta? täällä ollaan valmiita hakkaan toisen muksuja, osa oli valmis hakkaan mutsinki ja sit automaattisesti epäasiallisesti käyttäytyvät kakarat oli neekereitä? :D

noh, mä tuskin olisin jäänyt poimimaan lapseni päälle nakattua esinettä, vaan oisin kyl ottanu kiinni tän lapsen. jos oisinki poiminu niin ainakin olisin välittömästi mennyt kaupan oviaukolle josta se ei olisi päässyt mun ohitse :kieh: :kieh:
kurkkuni olisin kai huutanu kipeeksi koska tottakai sen lapsen mutsi omaansa puolustaa =)
kuitenkin nämä on niin pieniä asioita ihmisen elämässä... nojaa kai mä oon tälle yölle miettinyt liian syvällisiä juttuja etten jaksa innostua tästä :/ sori. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
jaahas... mitä mä voin tähän enää todeta? täällä ollaan valmiita hakkaan toisen muksuja, osa oli valmis hakkaan mutsinki ja sit automaattisesti epäasiallisesti käyttäytyvät kakarat oli neekereitä? :D

noh, mä tuskin olisin jäänyt poimimaan lapseni päälle nakattua esinettä, vaan oisin kyl ottanu kiinni tän lapsen. jos oisinki poiminu niin ainakin olisin välittömästi mennyt kaupan oviaukolle josta se ei olisi päässyt mun ohitse :kieh: :kieh:
kurkkuni olisin kai huutanu kipeeksi koska tottakai sen lapsen mutsi omaansa puolustaa =)
kuitenkin nämä on niin pieniä asioita ihmisen elämässä... nojaa kai mä oon tälle yölle miettinyt liian syvällisiä juttuja etten jaksa innostua tästä :/ sori. :hug:

En mä nyt tosissani olisi kyllä ketään hakannut, ei lapsen tehtävä ole itseään kasvattaa. Äidin kanssa olisin mielelläni kyllä vähän jutellut.

Mun ensimmäinen reaktio oli ensinnäkin täydellinen hämmästys siitä, että tuollaisia ihmisen taimia on olemassa. Ja tietysti se, että tarkistan kuinka pahasti se metallinen henkari osui ja mihin.
En jättänyt tyttöä siihen huutamaan juostakseni samantien sen riiviön perään.
Tilaa siinä puodissa on sen verran ja uloskäyntejäkin, että kyttäisin siellä ehkä vieläkin, kun en tiedä mihin suuntaan lähtivät ja ehtivätkö ehkä ulos jo ennen meitä. :(

Kai se täytyy olla tyytyväinen, että päivän "syvällisin" tapahtuma nyt oli näinkin pientä, mutta pistää se silti vituttamaan. Teki siis mieli avautua asiasta johonkin.
En olettanutkaan, että se joka ainoaa ihmistä innostaa ja kiinnostaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En mä nyt tosissani olisi kyllä ketään hakannut, ei lapsen tehtävä ole itseään kasvattaa. Äidin kanssa olisin mielelläni kyllä vähän jutellut.

Mun ensimmäinen reaktio oli ensinnäkin täydellinen hämmästys siitä, että tuollaisia ihmisen taimia on olemassa. Ja tietysti se, että tarkistan kuinka pahasti se metallinen henkari osui ja mihin.
En jättänyt tyttöä siihen huutamaan juostakseni samantien sen riiviön perään.
Tilaa siinä puodissa on sen verran ja uloskäyntejäkin, että kyttäisin siellä ehkä vieläkin, kun en tiedä mihin suuntaan lähtivät ja ehtivätkö ehkä ulos jo ennen meitä. :(

Kai se täytyy olla tyytyväinen, että päivän "syvällisin" tapahtuma nyt oli näinkin pientä, mutta pistää se silti vituttamaan. Teki siis mieli avautua asiasta johonkin.
En olettanutkaan, että se joka ainoaa ihmistä innostaa ja kiinnostaa ;)

ei siis, kyl mä normaali tilanteessa oisin ihan sieluni silmin täysin rinnoin (se mitä näistä tyhjistä siwan kasseista on...) mukana sun puolustamisessa! ja asettuisin selkäsi taakse. jotenkin vain tämän illan mesekeskustelusta tyhjä ja voimaton olo ettei jaksa edes innostua syömään vaan nautin nälän tunteesta mahassani :| kertooko jotain mielentilastani? no sanotaan et oli kyl järkky keskustelu!!!
harmillista että näin pääsi tapahtumaan ja että riiviöt livahtivat pois... toivottavasti eivät satu enää samaan kauppaan uudelleen yhtäaikaa :hug:

kuulostaa erittäin tutulta...tosin tällä meillä päin lähikaupassa riehuu ja tekee tuhoja 2 5-6 vuotiasta poikaa jotka ovat aina kaupalla ilman vanhempia..koko kylä tuntee ne lapset ja vanhemmat ja kaikilla alkaa olee jo hermot tosi tiukilla..ei auta vanhemmille kertominen ne tietävät kyllä mitä ne mukulat touhuaa. se perhe on muutenkin aivan omaa luokkaa, niistä on muiden syiden takia tehty ilmoituksia ties minne mut ei mikään auta.

Vaikuttaa ihan vaan suomalaisilta lapsilta. Minusta suomalaiset lapset käyttäytyy kaikkein huonoiten. Sellaset, joiden äiti on väsynyt ja masentunut, vanhemmat eronneet tai isä alkoholisti. Ja näitähän riittää varmasti yli puolet suomalaisista. Osa vaan on kaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaikuttaa ihan romanien lapsilta

Kyllä nämä "tavallisetkin" lapset osaa riehua :headwall:

Juu ihan perus suomalaisen näköisiä kakaroita olivat.

Tästä nyt varmaan saan paskaa niskaan, mutta mitä ehdin nähdä, niin vaatteiden perusteella eivät edes vaikuttaneet miltään sosiaalitapauksilta, päinvastoin.

Harmi ettet saanut heitettyä henkaria kakaran otsaan |O .
Näitähän riittää. Toiset ei vaan osaa tai viitsi pitää lapsilleen kuria. Sääliksi käy.
Jos olisit keskustellut äidin kanssa, niin tuskin siitä olisi seurannut mitään muuta kuin "no hei, ne on lapsia, tarviiko ottaa noin tosissaan" tms. Tai "no olisit kieltäny niitä kun kerran näit mitä ne tekee, mä en nähny niin en voinu kieltääkään" :headwall: . Mä kerran Hesessä menin keskustelemaan yhden isukin kanssa, jonka 8 v poika löi ja kiusasi 3-vuotiasta leikkipaikassa. "Ei meidän Veeti kiusaa" oli eka kommentti. Kun sanoin että kyllä vaan kiusaa, ja ystäväni sanoi samaa, niin isä sanoi siihen että "no kieltäkää sitä, emmä voi sitä kieltää ku en oo lähelläkään". Mä sanoin sille että kuules ukko, homma menee niin että mä kasvatan omat lapseni ja sun pitäis kasvattaa sun lapsesi, mutta näköjään et osaa tai vaan viitsi. Siis kuka tahansa normaali ihminenhän olisi samantien nostanut perseensä penkistä ja mennyt hakemaan Veetinsä vaikka korvasta kiinni pitäen pois leikkipaikasta. Kuka täyspäinen 8 v muka kiusaa 3-vuotiasta lasta?! Kyseinen 3 v oli vielä keskiverto puolitoistavuotiaan kokoinen, on tosi pikkuinen...

kyllä näitä näkee ja meikäläinen kyllä avaa sen sanaisen arkkunsa kun näitä kauhukakaroita juoksee marketeissa, ja mistä hel** ne löytää niitä henkareita aina millä huitovat! minä kyllä sanon ja lujaa jos hyppäävät mun edessä ja monesti on ihan vanhemmat (yleensä äiti ja mummu) likellä ja saavat kyllä kuulla mun avautumisen kakaroille ja siinä sivussa myös vanhemmille! siis kun aikuiset ei enää kiellä kakaroitaan! ehkä se on just siinä että jos kiellät ja kuritat julkisella paikalla niin heti ollaan viranomaisia ja sossua soittamassa! minä kiellän ja kuritan jos jotain kakarani tekee kiellettyä! näin on näreet!

Malmilla nyt voi saada päähän vaikka pullosta, joten tuo kai on vielä ihan pientä. Kerran olin siellä ostarilla Malmilla opiskelijana ja täytyy sanoa, että koskaan en ole pelännyt niin paljon kuin silloin ja ihan keskellä päivää. Sellaisia juopporyhmittymiä, jotka huuteli toisilleen ja sitten huutelivat ulkomaalaisille ja siitähän sitten alkoi soppa syttyä kun alkoivat tappelemaan keskenään! Poliisit tuli kyllä paikalle tosi nopeasti, mutta kuitenkin. |O

Niin ja huomautan vielä, että olen ollut Metrovartijana ihan näillä "pahamaineisilla" Helsingin asemilla ja niidenkään meininki ei ollut Malmin luokkaa!!!

On tuo kyllä kauheaa katsottavaa tuo kakaroidenkin riehuminen!

Yhteistyössä