V
"vieras"
Vieras
Nyt kyllä hieman ihmetyttää miten joka asiasta saadaan kehitettyä joku virallinen sairaus. Tuossa listassa oli monia asioita joita varmaan lähes jokainen on joskus kokenut.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26371069:Jospa ne miehen kaverit ajattelevat, että teillä on jokin riita meneillään? Mulla on tuttavapariskuntia, jotka vieraiden kuullen naljailevat toisilleen ja voin sanoa, että se on erittäin kiusallista. Siihen naljailuun ei voi ottaa kantaa, ei tiedä, miten tosissaan ko henkilöt ovat, olenko tullut kylään vääränä päivänä ja pitäisiköhän tästä alkaa lähtemään kotiin.
Vetäydyn omiin maailmoihini ja tavallaan ihan kohteliaisuuttanikin, kun yleensä sen tiedän ettei miehet nyt mitään naisnäkökulmia halua juttuihinsa.![]()
tein eileniltana jonkun asperger testin ja hui kamala kun liippasi läheltä ettei mulla sitäkin ole :ashamed: Pisteraja oli 111, niin sain pisteita 109 ja hyvin moni kysymys kuulosti todella tutulta!
eilen iltana sitten pohdittiin miehen kanssa, mikä mussa on vikana... Hän sanoi, että osaan olla hyvin asiallinen ja ettei hänen ole tarvinnut ikinä pelätä mun kanssa että päästän sammakoita suusta. Mutta hänen yksi kaverinsa on todella herkkä reagoimaan kaikkeen, että jos sanon ihan normaalisti jotain niin tämä on jo karvat pystyssä ja tulkitsee sen jotenkin negatiivisena. Ja vaikka sellanen tilanne, että mies sanoo mulle "keitä kahvia" ja saatankin vastata että "keitätkö ite on kesken vielä homma" niin tuonkin voi kaveri ymmärtää kiukutteluna, kääntää sen päässään "KEITÄ ITE PRKL KAHVIS" kai mä sitten sanon tuon jotenkin äkäseen sävyyn tai niin että se kuulostaa väärältäja siitäkin mies sanoi, että kaverit kyllä pitää minusta mutta he kunnioittavat mua ja eivätkä halua suututtaa jos se vaikuttaakin kaveruuteen... Pitkä juttu, mutta tuossa jotain vastauksia
![]()
Mutta hänen yksi kaverinsa on todella herkkä reagoimaan kaikkeen, että jos sanon ihan normaalisti jotain niin tämä on jo karvat pystyssä ja tulkitsee sen jotenkin negatiivisena. Ja vaikka sellanen tilanne, että mies sanoo mulle "keitä kahvia" ja saatankin vastata että "keitätkö ite on kesken vielä homma" niin tuonkin voi kaveri ymmärtää kiukutteluna, kääntää sen päässään "KEITÄ ITE PRKL KAHVIS" kai mä sitten sanon tuon jotenkin äkäseen sävyyn tai niin että se kuulostaa väärältä![]()
tämäkin käynyt mielessä! ja mulla ei ole tilannetajua aina. Mies selitti myös, että hänellekin tulee just tuollanen vaivaantunut olo, jos jossain aletaan riitelemään tai edes vähän nahistellaan. Minä taas totuin murrosiässä katselemaan paljonkin sivusta sitä kun vanhempi ystävä tappeli miehensä kanssa perheasioista ym. vaikka olin paikalla, ja en ehkä siksi niin oudoksu sitä vaikka oikeatakin sanaharkkaa tulisi vieraiden läsnä ollessa, tuota nyt on tapahtunut ehkä kerran tai kaksi tämän 6vuoden aikana... Mutta nyt hävettää, kun niin moni jo todennut sen olevan vieraille todella inhottavaa/vaivaannuttavaa... :ashamed:
Olet varmasti oikeassa. Mä kuulun siihen porukkaan, jolle perheriidat on yksityisasioita eikä niiden selvittelyyn kaivata yleisöä. Jos jossain kyläpaikassa toistuvasti isäntäväki vaikuttaa olevan riidoissa, kun siellä kyläilee, väkisinkin tulee mieleen, onko ne mun kyläilyni juuri se syy - tai ainakin osasyy -, miksi ollaan taas napit vastakkain. Mä ainakin koen, että jos isäntäväki alkaa tuolla tavalla käyttäytyä, mun on parempi lähteä kotiin, jotta saavat välinsä selvitettyä.ja tässäkin. minusta nuo on enempi sellaisia kulttuurieroja kuin mitään muuta. Toisille vaan on normia vuorovaikutusta että välillä riidellään vaikka kovaankin ääneen, toiset taas pitää semmoisen ihan piilossa ja kulissit pystyssä. kumpi sitten on parempi sitä en tiedä, mutta kuka sen 'normaalin' muka päättää?
Ainakin omasta kaveripiiristä löytyy kummankinlaisia, ja kun ihmiseen tutustuu niin huomaa että aijaa, tuo toimii noin. Eikä siinä sen kummempaa. Aika köyhääkin, jos voi olla tekemisissä vain ihmisten kanssa jotka toimivat juuri niinkuin itsekin.