Hengenahdistus raskaana! Hermot menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallomaha

Vieras
Mulla on jostai 10. viikosta alkaen suunnillee ollut jotain ihme hengenahdistusta. Tai semmonen tunne että keuhkoihin ei mee tarpeeks happea. Ei kuitenkaan siis tunnu olevan mikään kurkussa tms tukossa. Tää on inhottavaa ja ahistavaa ja joka päivä vähintää kerran on tämmönen olo. Välillä en saa sen takia nukuttua heti, jos herään yöllä. Nyt 21. viikko menossa. Ja EI johdu säästä eikä huoneen ilmasta tms sillä tulee säällä kuin säällä ja ei riipu mitenkään paikasta missä oon. Raikkaassa ulkoilmassakin tulee joskus tommonen olo. Sitte monesti rupeen myös hikoilemaan ja joskus vähän huippaa.

Mikä tähän auttaa?! Mietin että jos menis lääkärissä käymään mutta en sit tiiä et tekeekö nekään asialle mitään (ja voiko edes tehdä) vai sanooko vaan että kuuluu raskauteen ja sillä sipuli?

Mulla oli vuosia sitten kauan aikaa moista vaivaa, ilman huippauksia ja hikoilua. Luulen että johtui stressistä. Joskus nykyäänkin vielä tulee mutta ohimenevää ollut sen jälkeen. Kokeileppa hengittää pussiin.

joskus ihan aluks soitin neuvolaan ja kysyin onko normaalia (sillon ei ollu kyllä näin paha) ja sanoi vaan että kuuluu raskauteen kun kohtu kasvaa ja painaa elimiä, jotka taas painaa keuhkoja jne..

Mutta jotain kyllä tälle vaivalle haluisin tehdä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli vuosia sitten kauan aikaa moista vaivaa, ilman huippauksia ja hikoilua. Luulen että johtui stressistä. Joskus nykyäänkin vielä tulee mutta ohimenevää ollut sen jälkeen. Kokeileppa hengittää pussiin.

En usko että pussiin hengittäminen auttais, kun ei kyseessä kuitenkaan oo mikään hyperventilaatiokohtaus enkä mä rupee hengittämään mitenkään paniikissa "kovemmin" tms. vaan ihan rauhallisesti koitan hengitellä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En usko että pussiin hengittäminen auttais, kun ei kyseessä kuitenkaan oo mikään hyperventilaatiokohtaus enkä mä rupee hengittämään mitenkään paniikissa "kovemmin" tms. vaan ihan rauhallisesti koitan hengitellä..

Siis onko sulla sellainen olo, että pitäis vetää syvään henkeä mutta tuntuu, että et saa vedettyä tarpeeksi syvään vaikka kuin yrittää? Mulla oli siis tuollasta ja joskus kokeilin hengittää pussiin, en muista kyllä auttoiko kuin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis onko sulla sellainen olo, että pitäis vetää syvään henkeä mutta tuntuu, että et saa vedettyä tarpeeksi syvään vaikka kuin yrittää? Mulla oli siis tuollasta ja joskus kokeilin hengittää pussiin, en muista kyllä auttoiko kuin hyvin.

joo jotenki semmonen olo. vähän vaikee selittää. ihan ku ilmassa ois liian vähän happea vaikka ei se siitä johdu..

hmm pitääpä kokeilla sit pussia joku kerta ...

Ei hierojalle, vaan osaavalle lääkärille/fysiatrille..

Mulla oireina:
- hengenahdistus
- sydän lyö miten sattuu
- todella kovin huimauskohtauksia
- kuumeen tunne
- aina huono olo
- tärisee usein kädet ja jalat
- selkä ja niskat kipeät
- yleisvointi tosi huono

Hierojalla käynti ei mulla auta yhtään, lääkkeet ollut nyt käytössä kolme viikkoa, ja olo on niin paljon parempi :)

Yhteistyössä