Hae Anna.fi-sivustolta

Hengitysilma ja home???

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Nyyti84, 02.10.2010.

1. Nyyti84 Vierailija

Luin tuolta aiemmista keskusteluista, että hengitysilma ja home voi vaikuttaa soluihin...oli testattu sikojen siittiöihin ja epäiltiin että vaikuttaisi myös ihmisen soluihin/siittiöihin...

Onhan siitä muitakin haittoja...kuten astmaa yms...

Olen työskennellyt liki koko 2v:n raskautumis yritys ajan samassa vanhassa puisessa lahossa Ehkä myöskin homeisessa työpaikassani. haluaisin kyllä tietää lisää aiheesta...tiedän että myös uusissa rakennuksissa voi olla vastaavia ongelmia...

Voiko olla mahdollista että hengitysilman kautta elimistöön kulkeutuisi aineita jotka estäisi
    -hedelmöittymisen
    - munasolun jakautumisen tai
    - kiinnittymisen
    - yms...

2. Punainen_ Vierailija

Itse mietin ihan samaa, yritimme lasta 1,5 vuotta ja raskauduin sinä aikana kun työpaikkani, josta löytyi kosteusvaurio oli remontissa. Olin siis koko raskausyritysajan siellä töissä, en tiedä johtuiko tärppääminen siitä että olin pois sieltä vai muusta asiasta, sain kyllä clomifen-kuurin ja sen avulla raskauduin. Voisitko vaikuttaa siihen, että talo laitettaisiin remonttiin tai muuttaisitte toiseen paikkaan?

3. Nyyti84 Vierailija

Olin kyllä kesällä kesälomittajana toisessa toimipisteessä pari kuukautta jonka jälkeen olin 3 viikkoa lomalla...nyt kuulin myös että betoni talojen seinissä kehittyy tiettyjä home itiöitä joita ei saa poistettua muutakuin erityisin eristein(lasiyms...)aloitamme tutkimukset myös piakkoin yksityisellä joten toivon että saamme pikkuisen aluilleen myös yhtä helposti...myös uuden työn etsintä on aloitettu...

4. Siitä on olemassa tutkimusdataa, että mm. sädesienen erittämä aineenvaihduntatuote valinomysiini estää siittiöiden liikkeen. Se on se maakellarin haju, todella yleinen kosteusvaurioissa. Veikkaan oman kokemukseni perusteella, että varmaan puolessa kerrostalojakin on mikrobiongelma ja sädesientä.

Eräs tuttavani kärsi lapsettomuudesta, mutta onnistui raskautumaan lomamatkalla (=poissa kotoa). Kun lapsi syntyi, se sairastui heti homeista. Niinpä asunto tutkittiin ja sieltä löytyi paljon mm. tuota sädesientä. Liekö sattumaa, minusta ei.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri