Hae Anna.fi-sivustolta

Henkiäkö?!

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Pelokas, 13.08.2005.

1. Pelokas Vierailija

Kuka osaisi kertoa onko talossamme kummituksia, henkiä vai mitä tämä on? Asun perheeni kanssa vanhassa ok-talossa ja itse olen pelännyt jo kauan..olen kuullut yläkerrasta yöllä raskaita askelia, tavaroiden siirtelyä,jopa päiväsaikaan siellä ovet avautuvat itsestään tai paiskautuvat kiinni. Tunnen jonkun seuraavan tekemisiäni vaikken ketään ole nähnyt..Mitä pitäisi tehdä jotta saan selville mikä/kuka ""kiusaa""minua? Kellekkään muulle perh;jäsenelle ei ole tapahtunut vastaavanlaista, pitävät tätä kaikkea mielikuvituksen tuottamana,mutta ei ne ovet tietääkseni pelkän mielikuvituksen voimalla avaudu!

2. Tare Vierailija

Voi olla, että olet herkempi tällaisille ilmiöille, siksi huomaat ne ja muut eivät. Veikkaan myös, että ilmiöt lisääntyvät, kun henget huomaavat viestiensä menevän perille. Pitäisi saada selville ovatko henget hyväntahtoisia vai pahan. Ystäväni asui kerran asunnossa, jossa kummitteli vanha nainen. Häntä ei koskaan pelottanut siellä, tunnelma ei ollut pahantahtoinen. Ilmeisesti ""asukas"" halusi tehdä vain tiettäväksi olemassaolonsa. Kerran ystäväni näki tämän naisen heräämishorteessa ""kastelevan"" kukkia. Itse näen enneunia ja joskus näkyjä valveillakin. Nykyään suljettu radiokin häiritsee minua, kun tuntuu, että kuulen jotain vaimeasti ja joudun aina tarkistamaan onko se pois päältä. Itse uskon rinnakkaismaailmoihin, että menneisyys, tulevaisuus ja nykyisyys kulkevat rinnakkain. Jotkut herkät ihmiset pystyvät vastaanottamaan viestejä toisista ulottuvuuksista, kuin radioaaltoja tai kaikuja. Siksi varmaan on ennustajia, jotka ovat hyviä näkemään menneisyyteen tai tulevaisuuteen. En osaa antaa karkoitusneuvoja, enkä tiedä miten henkiä uskaltaa puhutella. Näitä tarinoita on liian pajon, että ne olisivat huuhaata. Kaksi ystävääni on törmännyt samoihin ilmiöihin, eivätkä he mitään hulluja ja hihhuleita ole. Voimaa ja jaksamista.

3. Markku.S Vierailija

Ei kummituksista eikä hengistä ole nyt kysymys vaan psyyken tason häiriöstä.Kerroit jo pelostasi,kyseessä on persoonatason häiriö.Satun näkemään ihmisten henki että persoonatasot ja tässä tapauksessa on kyse alemmasta persoonahäriköstä jota pelkosi ruokkii.Ongelma poistuu kun saat pelkosi hallintaasi joko itsepsyykkauksella tai regressioterapiassa.

4. sama homma Vierailija

Tees kuule jotain poikkeavaa. Ne aistivat pelkosi ja kiusaavat sinua, sen takia! Herkempikin olet kait?

Minulla oli melkein sama homma, aina läsnäoloa ja sitä että ovia avattiin ja suljettiin ja paukauteltiin. Kerran sain tarpeekseni, sillä en kestänyt sitä pelkoa enää. Menin oven läheisyyteen ja sanoin, että lähtekää täältä poijes. Minä en halua, että täällä kummitellaan. Sanoin vielä, että tiedän kuka olet!

Kait se lämmitti kummituksenkin mieltä kun, joku sanoo, että olet tavallaan vielä läsnä vaikka ei oikeastaan olekaan. Kummituksetkin saattaa näet turhautua kun ei ole juttukavereita.

5. Kinerma Vierailija

Olen joskus kuullut raskaat askeleet syysyössä katolla ja kevyet askeleet kesäyön heinikossa. Olen aika varma että nämä kulkijat eivät halua kiusata sinua eivätkä ketään muutakaan, ehkä he ovat ikäänkuin muistumia menneisyydestä, jotka kenties ovat tulleet tekemään keskeneräisiä askareitaan tai katsomaan miten kotitalo jaksaa tai muuta sellaista. He eivät ehkä näe tätä maailmaa ja aikaa samalla tavalla kuin me ja sen takia he meistä näyttävät touhuavan aivan outoja.

Seuraa heidän askareitaan ja ole ylpeä siitä että olet saanut olla todistamassa harvinaista ilmiötä, josta niin monet ovat vain muilta kuulleet.

On olemassa ihmisiä, jotka tutkivat näitä asioita ennakkoluulottomasti tieteelliseltä pohjalta. Jos pääset yhteyteen sellaisen ihmisen kanssa niin se on paras vaihtoehto.

Vahinko että Heikki Tikkalan hieno kirja 'Olevaisen yöpuoli- kokonaiskuvaus suomalaisesta poltergeistista' on hävinnyt netistä. Ehkä sen löytää divarista tahi kirjakaupasta paperiversiona.

6. Star Vierailija

Hei Pelokas,

Kyseessä voi olla poltergeist-ilmiö, joka liittyy juuri sinun herkkyyteesi ja menee kyllä ajan kanssa ohi. Oletko kenties alle parikymppinen? Monesti nuori, jolla on voimakkaat energiat heräämässä eikä välttämättä tiedä, miten toimia niiden kanssa, saattaa laukaista tuollaisen ilmiön. Eli poltergeisteja on todettu ilmeisesti nuorilla enemmän ja niitä on tapahtunut vain silloin, kun ko. nuori on paikalla.

Minun pojalleni tapahtui myös tuollaista, varsinkin kun hän oli levoton ja kiukkuinen ja pelkäsi asioita. Jostain syystä ilmiöt tapahtui juuri silloin, kun poika tosiaan oli ""ärhäkkäimmillään"", mutta kun hän oli rauhallinen ja levännyt, ilmiöitä ei tapahtunut. Nykyään tilanne rauhoittunut, eikä astiat kaapissa tärise eikä pöytä liiku itsestään ym. Varmaankin suojauksella on osuutensa omien energioiden kanssa.

Pelko on myös sellainen tunne, että sitä ei kannata ruokkia lisää. Voisit kuvitella vaikka kultaisen suojelevan Kristuskentän sisään ja visualisoida, että mikään ei voi sinua häiritä tässä suojakentässä. Voi olla, että herkkyytesi on heräämässä ja siksi koet näitä.

7. Lena Vierailija

Teidän talossa asuu entinen asukas.Itse olen kokenut saman tilanteen.Asuin vanhassa kansakoulussa vuodelta 1912.Yritin ottaa selville koulun historiikista,kuka meillä koputtelee,astuu sisään ovesta,askelia etc.Asia selvisi kun naapurissa asuva vanha isäntä kertoi että viisikymmentä vuotta sitten,hänen poikansa luokkatoveri oli laskennut kelkalla kylän taksin alle koulun pihalla ja menehtynyt.Se poika jäi asumaan siihen koululle...

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri