Henkilökohtaisista avustajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avustettava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avustettava

Vieras
Avaan tästä aiheesta oman ketjun kun tuo palkkaketju ei ainakaan tieten herättänyt mielenkiintoa. Onko täällä ketään kuka toiminut henkilökohtaisena avutajana? Tai käyttänyt itse tai joku läheinen avustajaa? Ois kiva kuulla kokemuksia eri näkökulmista. :)

Itse olen avustajaa hakemassa. Tunteja tulee todennäköisesti noin 60h/kk. Löytyykö tuollaisella tuntimäärällä tekijöitä ja ketä/missä elämäntilanteessa oleva voi tuollaisella tuntimäärällä elää? Mun avustajan hommat tulee olemaan mun jotkin henkilökohtaiset jutut, kodinhoidossa auttaminen, joskus leipominen..joulu lähestyy, asioilla avustaminen ja lasten harrastustoimintaan osallistuminen. Työ ei kai sinänsä paha nakki ole, mutta mistä ihmeestä mä löydän motivoituneen ihmisen tekeen tommosta tuntimäärää?

vaikea se on saada avustajaa, eräs erittäin läheine henkilö hakenut avustajaa tuolla tuntimäärällä viimeiset puolivuotta ja nyt vasta saanut, moni avustaja ollut vaan vuoden ja irtisanoutunut jolloin taas alkanu haku uusiksi, tällä henkilöllä on 80 tuntia/kk

Itse tykkäisin tuosta työstä, mutta usein työajat hankalia ja palkkaus aika heikohko. Jos työvuorot olisivat normit esim. kaksivuoroset ilta- ja viikonloppulisineen niin se olis jo jotain. Täydet päivät motivoisi sen sijaan, että tekisi kolme tuntia aamulla, kaksi illalla joka pirun päivä, näin kärjistetysti.

Mä pystyn kyllä työajan kans joustamaan aika pitkälle. Sama kai tuo millon esim siivotaan. Mutta pakolliset menot on pakollisia.. No, täytyy toivoa et asia järestyy.

Yhteistyössä