Henkilöstöhallintoon, koulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monkey donkey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monkey donkey

Vieras
Olen yo-merkonomi, sihteerin ammattitutkinto on myös 10 vuoden takaa ja haave ois päästä henkilöstöhallinnon puolelle työskentelemään. Nykyisellä koulutuksellani en ole tämän haaran töitä saanut, joten onko jotain kurssia/koulutusta tms. jolla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä? Koulutukset on yleensä kalliita, mutta jos niistä on jotain hyötyä, voisin ajatella maksavani sen omasta pussista. Onko kellään tietoa tai vinkkejä?

Apua, anteeksi mutta taidan olla vähän stupido...mikä on tradenomiksi muuntokoulutuksella?! Olen 34v. ja kouluajoista on jo hiukan aikaa....Otan toki itsekin selvää mutta kerro ihmeessä enempi jos osaat auttaa :)
Tarkoittaako tuo muuntokoulutus sitä, että saa jotain hyväksiluetuksi merkonomipapereista? Ihan monen vuoden koulutusta en aatellut, ei ole siihen varaa eikä resursseja muutenkaan, siksi joku esim. 6kk koulutus tai lyhyempi ois passeli lisäkoulutus. Mutta onnko niitä?

joo, minusta tradenomiksi nimenomaan jos yo-merkonimi (jota ei nykyään enää edes ole) saa hyvityksiä ja pystyy iltalukemaan. missä asut? katoppa paikkakuntasi amk (liiketalous) ja meilaa sinne ja kysele.

Itse opiskelen ko. työtehtäviin yliopistolla. Pääaineenani on aikuiskasvatus, mutta myös esim. hallintotieteitä lukemalla saa hyvän pohjan henkilöstöhallinnon tehtäviin. Avoimen kautta ainakin saa pisteitä kerryteltyä, jos ei muuten:)

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Hmm...eli jos kaihoaa esim. hr-assarin hommaa, niin ois hyvä olla yliopistopohja? Tuntuu hurjalta!

höpö höpö, ei tartte. jos on hyvä työkokemus yo merkonomilla niin pääsee tai tradenomi suuntautunut ko opintoihin.

Yhteistyössä